تجربه پرواز در کافه-هواپیماهای تایلند

توریست مالزی – با محدودیت‌های سفر کردن که از نتایج شیوع ویروس کروناست، خیلی‌ها دلتنگ پرواز هستند. برخی با ایده‌های جالب، جدید یا قدیمی توانسته‌اند پاسخ و جایگزینی برای...
توریست مالزی – با محدودیت‌های سفر کردن که از نتایج شیوع ویروس کروناست، خیلی‌ها دلتنگ پرواز هستند. برخی با ایده‌های جالب، جدید یا قدیمی توانسته‌اند پاسخ و جایگزینی برای مردم پیدا کنند. از جمله این جایگزین‌ها می‌توان از «کافه‌ هواپیما» نام برد، نوعی کافی‌شاپ یا رستوران که از شروع دوران کووید۱۹ در تایلند در چند شهر محبوبیت روزافزونی پیدا کرده است.

یکی از این کافه‌های عجیب در ساحل شهر بندری و توریستی پاتایا پذیرای مشتریان است. این هواپیما کافه در اصل یک هواپیمای مسافربری بازنشسته است که دوباره به این شکل به کار گرفته شده است.

در این کافه، مشتریان با تهیه بلیط‌هایی شبیه بلیط هواپیما می‌توانند در بخش درجه یک هواپیما بنشینند و از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های کافه بهره‌مند شوند. آنها می‌توانند به کابین هواپیما مراجعه کنند و برای دقایقی نقش خلبان را بازی کنند. مشتریان همچنین می‌توانند از کل هواپیما بازدید بکنند و از توضیحات فنی «خدمه» برخوردار شوند.

شرکت هواپیمایی تایلند نیز در ساختمان‌های مرکزی خود در بانکوک یک رستوران-هواپیما راه‌اندازی کرده که در آن مشتریان می‌توانند غذاهای محبوبشان را در ظروف مخصوص پرواز میل کنند. البته به گفته مشتریان، آنها بیشتر برای حس در هواپیما بودن به این رستوران مراجعه می‌کنند.

برای بسیاری از مشتریان این کافه هواپیماها، این مکان‌ها امکان بازسازی ذهنی تجربه سفر را فراهم می‌کنند و تایلندی‌ها که چندین ماه است با محدودیت‌های سفر ناشی از شیوع کرونا مواجهند، این مسئله را از دلایل محبوبیت این کافه‌های ویژه می‌دانند.

تایلند پس از چین از اولین کشورهایی بود که در آنها موارد ابتلا به ویروس کرونا کشف شد. و از آن زمان تا کنون محدودیت‌های سنگین مسافرتی در این کشور اجرا می‌شود. امکان رفت و آمد تنها با تعداد محدودی از کشورها که آمار ابتلا به کووید ۱۹ پایینی دارند وجود دارد. بر اساس آمار رسمی تا کنون ۳۴۰۰ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۸ نفر نیز جان باخته‌اند.

بعلاوه محدودیت‌های ناشی از کووید۱۹ در تایلند کاهش شدید گردشگری در این کشور را در پی داشته است. این در حالی است که گردشگری از منابع مهم درآمد تایلند است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!