تفرجگاه گورنی درایو پنانگ (Gurney Drive)

توریست مالزی – گورنی درایو که با نام Persiaran Gurney نیز شناخته می شود، شاید یکی از شناخته شده مکان های سیاحتی در پنانگ باشد. این منطقه غالباً به...
توریست مالزی – گورنی درایو که با نام Persiaran Gurney نیز شناخته می شود، شاید یکی از شناخته شده مکان های سیاحتی در پنانگ باشد. این منطقه غالباً به عنوان “اسپلاناده جدید” (برای متمایز کردن آن از Esplanade اصلی در جورج تاون) شناخته می شود. گورنی درایو ترکیبی از از تفریحات، مراکزخرید و رستوران های مهیج است که در شب های مالزی نمای ویژه ای دارند. به علاوه تجربه ای بی نظیر از ناهار خوری کنار دریا را ارائه می دهد. گورنی درایو به نام سر هنری گورنی، کمیسر مالایی که در سال های اوایل دهه ۵۰ توسط چریک های حزب کمونیست مالائی ترور شد، نامگذاری شده است.

گورنی درایو زمانی دارای ساحل های شنی بکری بود که در آن مردم می توانستند نوعی صدف دریایی به نام Remis siput یا صدف کوچک را که در آن زمان به وفور یافت می شد جمع کند. آب دریا چنان تمیز و بدون آلودگی بود که از سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ به محلی برای مسابقات قایق اژدها تبدیل شد. در آن زمان مردم در دریا شنا می کردند و ماهیگیران با صید خود به خصوص ماهی ها و شاه خرچنگ ها به ساحل باز می گشتند. البته هنوز هم از این زیبایی های کهن در این منطقه باقیست. علاوه بر این، دو مرکز خرید مشهور Gurney Plaza و Gurney Paragon و همچنین بسیاری از هتل ها و آپارتمان های مرتفع، در امتداد گورنی درایو مالزی واقع شده اند.

گورنی درایو بیشتر به خاطر مکان های خوردن شام و نوشیدنی های محلی مالزی در شب در میان گردشگران مشهور است. از این رو، بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که دو تا از زیباترین معابد مالزی در مجاورت این منطقه قرار دارند. دو معبد برمه ای که در مقابل یکدیگر در لورونگ برمه، وات چیا مانگکارارام و دارمیکاراما قرار گرفته اند، زیبایی خارق العاده ای از معماری کهن مالزیایی را به عرصه نمایش می گذارند. در ذیل به برخی از معروف ترین جاذبه های منطقه گورنی درایو اشاره می نماییم…

معبد برمه دهارمیکاراما (Dharmikarama)
معبد برمه Dharmikarama تنها معبد بودایی برمه در خارج از میانمار است. این معبد زیبای مالزی در جورج تاون پنانگ واقع شده است، با یک جفت از فیل های بزرگ سنگی که جلوی دروازه های جلوی آن را گرفته اند در مقابل معبد وات چایامانکالارام (Wat Chayamangkalaram ) قرار دارد.. در داخل محوطه بتکده یک درخت باستانی، یک استخر مجلل و کلبه ای برای راهبان وجود دارد.

ساعات فعالیت: ۵ صبح تا ۱۸ عصر
آدرس: لورونگ برمه، پنانگ

رستوران بالی های (Bali Hai Restaurant)
رستوران بالی های نه تنها با توجه به امکانات آبتنی و شنا در آن، بلکه با داشتن غذاهای بسیار جذاب و جالب از جمله غذاهای دریایی تازه، توجه شما را در تور مالزی جلب می کند. ردیف هایی از آکواریوم های موجود در دریا که موجودات زنده دریا را در خود جای داده اند در منطقه ای مخصوص در داخل این رستوران قرار گرفته اند و همه منتظرند برای شام انتخاب شوند! از جمله برخی از غذاهای واقعاً عجیب و غریب که در این رستوران ارائه می شوند و در قسمت های دیگر مالزی پیدا نخواهید کرد، می توان به خوراک خرچنگ های غول پیکر استرالیایی اشاره نمود. خوراک خرچنگ ها، میگوهای بزرگ و اردک ها از لذیذ ترین و محبوب ترین غذاهای این رستوران به شمار می روند. فراموش نکنید که خرچنگ پخته شده پنیری را نیز در این رستوران امتحان کنید (البته اگر به خوراک خرچنگ علاقه دارید!).

ساعات کار: روزانه از ساعت ۲۰ تا اواخر شب
آدرس: ۹۰A-90D، گورنی درایو
تلفن: (۶۰۴) ۲۲۸ ۸۲۷۲
تخصص: غذاهای دریایی تازه

سینمای گولدن اسکرین (Golden Screen Cinema)
علاقه مندان به سینما می توانند فیلم های روز را در سینمای گولدن اسکرین واقع در منطقه گورنی درایو مالزی تجربه نمایند. با داشتن ۱۲ سالن شامل سالن های دارای گواهینامه THX و سالن کلاس Premiere با ۸۰ صندلی، Gurney Plaza’s GSC Cinema به طور قطع دومین سالن سینمای بزرگ GSC در مالزی است (بعد از یکی در Mid Valley). این سینما ۱۸۳۳ فیلم سینمایی برای نمایش را در خود جای داده است.

آدرس: پلازا گورنی، پارتیاران گورنی
تلفن: (۶۰۴) ۲۲۲ ۳۴۵۶

مرکز اسپا و ریلکسیشن کنکو (Kenko Reflexology & Fish Spa)
مرکز اسپا و ریلکسیشن کنکو یک تجربه آبگرم مخصوص پا را به شکل اسپای ماهی در تور لحظه آخری مالزی ارائه می دهد! جایی که یک دسته از ماهی های کوچک (و کاملاً بی ضرر) مانند زالو را نیز در ماساژ درمانی دخیل می نمایند (البته انواع ماساژ های ریلکسیشن عادی و محبوب نیز در این سالن اسپا ارائه می شود.

آدرس: پارتیاران گورنی، خیابان jalan kelawai، گورنی درایو

منبع: توریاب


پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده − ده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!