جاذبه های تفریحی و گردشگری پنانگ

توریست مالزی – کهن ترین نشان از پنانگ به سده چهارم باز می گردد. بنابر منابع چینی، این جزیره در همان سده نزد دریانوردان چینی ساخته شده بوده است...
توریست مالزی – کهن ترین نشان از پنانگ به سده چهارم باز می گردد. بنابر منابع چینی، این جزیره در همان سده نزد دریانوردان چینی ساخته شده بوده است و آنان به آنجا سفر می کردند. همچنین بخش هایی از یک سنگ نوشته به زبان سنسکریت متعلق به سده چهارم در نواحی شرقی این جزیره کشف شده است.
نخستین کشتی اروپاییان در ۱۵۹۲ به فرماندهی ادوارد لانگستر به جزیره پنانگ وارد شد، هر چند که هرگز به مبدأ باز نگشت و در دریا غرق شد. در سده هفدهم میلادی که توجه اروپاییان به شرق آسیا افزایش یافت، جزیره پنانگ به عنوان بندر و پایگاه مورد توجه انگلیسی ها واقع شد و آنها در ۱۷۸۵ ،آنجا را که تقریبا غیرمسکونی و بخشی از سرزمین کداح بود، از سلطان کداح اجاره کردند. هدف سلطان کداح از این کار یافتن متحدی قدرتمند در برابر تهدیدهای دولت سیام بود.در ۱۷۸۶ فراسیس لایت از مأموران کمپانی هند شرقی اقامتگاهی را در این جزیره پایه ریزی کرد و آن را به افتخار جرج سوم پادشاه انگلستان جرج تاون نامید.

جاذبه های تفریحی و گردشگری پنانگ
– پل پنانگ
این پل به طور رسمی در ۱۴ سپتامبر ۱۹۸۵ افتتاح شد. طول این پل ۱۳٫۵ در کیلومتر است که در فهرست طولانی ترین پل های جهان قرار دارد و طولانی ترین پل در کشور مالزی به شمار می رود. طراح این پل که بسیار شناخته شده است در رشته مهندسی ژئوتکنیک، که سابقه معاونت دانشگاه مالایا را نیز داشته است. در نهایت پیشنهاد پل دوم پنانگ داده شد. پل دوم پنانگ هم در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و ساخت پل در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید. در حال حاضر پل پنانگ شامل ۶ خط است.

– موزه اسباب بازی
اسباب بازی شاید بهترین دوست کودکان باشد اما وقتی صحبت از بزرگترین موزه اسباب بازی جهان باشد دیگر محدود به کودکان نمی شود. موزه اسباب بازی پنانگ به عنوان بزرگترین موزه اسباب بازی در سرتاسر جهان با بیش از۱۰۰۰۰۰ برند معروف بین المللی از اسباب بازی به عنوان یکی از مکان های محبوب گردشگری در منطقه پنانگ در کشور مالزی به شمار می رود. این موزه دارای سالن های متعددی است از جمله سالن وحشت، سالن فانتزی، سالن کارتون، سالن زیبایی، سالن قهرمانان کتاب ، اتاق هیولاها ، تالار مشاهیر و … تنوع شخصیت های این موزه فوق العاده بالا است که در حقیقت تمام شخصیت های معروف کارتونی، فانتزی، وحشت، و… را در دل خود جای داده است.

– باغهای گیاهان دارویی
در مسافت ربع مایلی تپه پنانگ و در ۸ کیلومتری شهر ، باغهای گیاهان دارویی دیده می شود. این باغ ها که قدمتی در حدود یک قرن دارند منطقه ای مساحت ۳۰ هکتار ایجاد شده اند در اینجا مناظر دل ربایی از گیاهان استوایی سر سبز و پر برگ و نمونه هایی از گیاهان اصیل پنانگ را می توان دید. علاوه بر این صدای آبشارها که از ارتفاعات فرو می ریزند در کنار هیاهوی میمون ها، دیدار کنندگان را مجذوب می کند.

– باشگاه گلف و گردش بوکیت جامبول
این باشگاه یکی از باشگاه های درجه یک محسوب می شود، مساحتی ۱۳۰ هزار هکتاری دارد و دارای ۱۸ حفره است. در این باشگاه یک استخر با ابعاد استاندارد المپیک دیده می شود.۶ زمین بازی تنیس، یک سالن ورزش های ژیمناستیک، دو سالن اسکواش، اتاق هایی برای بازی اسنوکر و تسهیلات و امکانات دیگری مانند سالن مهمانپذیری، کتابخانه، اتاق ویدئو، سالن اجتماعات، محل بازی کودکان و بوفه ای برای غذاهای فوری است.

– تپه پنانگ
این تپه که ارتفاع آن از سطح دریا ۸۳۰ متر است به تپه پرچم بوکیت بندر مشهور است. قله آن چشم انداز گسترده جزیره را در اختیارمان می گذارد. مکانی است که دیدار کنندگان را شیفته ی خود می کند. شبها از آنجا می توان چراغ های درخشان جورج تاون را دید و نیز می توان از هوای خنک و فرح بخش بالای قله لذت برد. در اینجا یکی از اولین شبکه های راه آهن هوایی آسیا توسط یک شرکت سوییسی ساخته شده است.

– معبد خوکونگسی
خوکونگسی معبد مستحکمی است که بزرگترین مجتمع عبادتی این جزیره را تشکیل می دهد. خانواده خوکونگسی از جنوب چین به پنانگ مهاجرت کردند و این قصر بزرگ را برای سکونت خود ساختند. کار بنای ساختمان از سال ۱۸۵۳آغاز شد و در سال ۱۸۹۸ پایان گرفت. این ساختمان از جهت معماری و هنری ارزش فراوانی داشته است ، ولی سقف آن به این دلیل سوزانده شد که مشابه سقف قصر امپراطور چین بود. در این ساختمان رواق بزرگی هست که با نقش و نگارهای پیچیده ای زینت یافته است. تیرهای افقی عمارت که از بهترین چوب ها تهیه شده اند و اثر ماهر ترین استادان چینی می باشند، نیز به شکلی با شکوه، نقش و نگار یافته اند.

– شهرک چینی
این بخش قدیمی از پنانگ در مرکز پر از جنب و جوش شهر جورج تاون واقع است و به ویژه در ایام جشنواره ها فعالیت تجاری زیادی دارد. بعضی از مغازه های اینجا به تجارت سنتی می پردازند. شهرک چینی دارای تعدادی معابد چینی و هندی و چند مسجد است. این شهرک برای گردشگرانی که پیاده یا با سه چرخه به آنجا می آیند ، سرگرمی های مخصوص به خود را دارد، از جمله آنها؛ راگبی سه چرخه ای، مراسم ویژه معابد، بازارهای سبزی فروشی صبح و بازارهای شبانه است.

– قلعه کورن والس
این قلعه تاریخی در همان نقطه ای ساخته شده است که فرانسیس لایت در سال ۱۷۸۶ در آن پیاده شد و در ابتدا یک مانع چوبی جهت دفاع ایجاد نمود. لیکن بعدها در سال ۱۸۰۴ یک بنای سیمانی توسط زندانیان جایگزین حصار قبلی شد. در حال حاضر محوطه این قلعه دارای آمفی تئاتر ، نمایشگاه تاریخی، کافه تریا، مرکز صنایع دستی و فروشگاه های یادگاری می باشد که علاقه مندان را سرگرم می کند. در اینجا یک توپ هلندی مشهور قرار دارد که از سوی هلندی ها به پادشاه جوهور هدیه داده شده است. این توپ زمانی توسط پرتغالی ها به غارت رفت و بعدها به پنانگ باز گردانده شد. مجسمه سیر فرانسیس لایت زینت بخش دروازه ورودی این قلعه قدیمی است. در این مکان راهنمایان جهانگردی لباسهای قدیمی امپراطوری به تن کرده اند تا جلوه ای از زندگی آن زمان را نشان دهند. در درون قلعه، یک چادر قدیمی سربازان در وسط خیمه گاه وجود دارد. کما اینکه گاه نمایش هایی ارائه می شود که تصویری از جنگل های ایام استعمار را نشان می دهد.

– موزه و گالری هنری پنانگ
این مکان آثارهنری تاریخی ای را در معرض دید می گذرد که به دوران مهمی از مراحل توسعه پنانگ تعلق دارد. در اینجا صدها قلعه تاریخی عرضه شده است. اشیای سفالینه و چینی آلات، نقشه ها و نمودارها و نیز یادگاری هایی از اولین نخست وزیر مالزی تکنو عبدالرحمن، از جمله این آثار است. در این موزه همچنین نسخه های خطی و تابلوی نقاشی ممتازی نصب شده است که به سالهای نخست تاریخ پنانگ و زمان کشف و توسعه آن باز می گردد.

منبع: الی گشت

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − 16 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!