زیباترین تجربه گردشگری با مسجد «وردی» شهر پوتراجایای مالزی

توریست مالزی – شهر «پوتراجایا» در مالزی با پل ها و بوستان های زیبا و معماری منحصربفرد مسجد «وردی» در کنار دریاچه مصنوعی آن باعث شده تا تجربه گردشگری...
توریست مالزی – شهر «پوتراجایا» در مالزی با پل ها و بوستان های زیبا و معماری منحصربفرد مسجد «وردی» در کنار دریاچه مصنوعی آن باعث شده تا تجربه گردشگری فوق العاده ای را ایجاد کند. شهر«پوتراجایا» مالزی یکی از اسرارآمیزترین شگفتی های دره کلانگ است.
دریاچه پوتراجایا، دریاچه مصنوعی با مساحت ۶۵۰ هکتار است، این دریاچه طراحی شده است تا به عنوان یک سیستم سردکننده طبیعی برای این شهر باشد. این دریاچه از محبوبیت چشمگیری بین گردشگران این شهر برخورداراست.
در نزدیکی این دریاچه، مسجد اصلی شهر پوترا به نام مسجد «وردی» (صورتی) و همچنین ساختمان پردانا پوترا( دفتر نخست وزیر مالزی) قرار دارد.
مسجد پوترا معروف به وردی را می توان یکی از زیباترین ساختمان های معماری در این شهر عنوان کرد که در آستانه دریاچه پوتراجایا قرار دارد. این مسجد با طراحی زیبا و تزیین فوق العاده و ترکیبی از طراحی سنتی ملایایی خاورمیانه ای متمایز شده است.
تاریخ ساخت این مسجد به سال ۱۹۹۹ میلادی برمی گردد. این مسجد یکی از ساختمان اولیه ای است که پس از ایجاد پوتراجایا ساخته شد. گنبد این مسجد از گرانیت های به رنگ «صورتی» ساخت شده است، به همین دلیل به مسجد وردی(صورتی) معروف شده است. همچنین گنجایش این مسجد ۱۵ هزار نمازگزار است؛ صحن آن با آب نماهای زیبا و ستون هایی مزین شده است. این مسجد از مساجد مدرن و محبوب بین گردشگران مسلمان و غیرمسلمان است.
بوستان گیاهی در این شهر با مساحت ۹۳ هکتار یکی از مناطق جذاب گردشگری در این شهر به شمار می آید؛ دراین بوستان، گیاهان بی نظیر و فوق العاده ای قرار دارند.
پل های زیبا و بوستان هایی آرامش بخش، بنای یادبود در این شهر از بناهای شگفت انگیز این شهر برای گردشگری به شمار می آیند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 + 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!