غذاهای مالزیایی که از امتحان کردن آنها پشیمان نمی‌شوید

در این مطلب شش غذایی ساده مالزیایی را معرفی می‌کنیم که از امتحان کردن آنها پشیمان نخواهید شد.
توریست مالزی – بسیاری از ما ایرانی‌ها، چه آنهایی که ساکن مالزی هستیم و چه آنهایی که برای سفری کوتاه مدت به این کشور زیبا سفر می‌کنیم، از امتحان کردن غذاهای مالزیایی امتناع می کنیم این در حالی است که خوردن غذاهای محلی یکی از بهترین بخش‌های زندگی در یک کشور دیگر است.

در این مطلب به نقل از سایت تایم آوت کوالالامپور شش غذایی ساده مالزیایی را معرفی می‌کنیم که از امتحان کردن آنها پشیمان نخواهید شد.

۱- ساتای

ساتای تشکیل شده از تکه‌های کوچک گوشت که در زردچوبه و شیره نارگیل بر روی بامبو خواباند شده، سپس به سیخ های کوتاه و چوبی کشیده شده و بر روی منقل کبابی می شود. سپس به همراه سس تند بادام زمینی، پیاز و تکه های خیار سرو می شود. بسته به کشورهای مختلف این غذا را با گوشت مرغ، گاو و یا حتی گوشت های دریایی درست کرده و گاهی همراه با برنج می خورند. مردم کوالالامپور عادت داشتند برای خوردن ساتای به کجنگ در جنوب کی ال بروند، ولی اکنون تمام رستوران ها این غذا را دارند.

1

۲- Chicken Rice

پیدا کردن این غذای محبوب در مالزی کار بسیار ساده‌ای است. این غذای ساده و در عین حال خوشمزه را اغلب رستوران‌ها در مالزی سرو می‌کنند. نوع سنتی این غذا با نام Hainanese Chicken Rice سالها پیش توسط چینی ها به مالزی آورده شده است.

2

۳- Banana Leaf Rice

سرو برنج برروی برگ موز یکی از شیوه‌های سنتی سرو غذا به سبک آشپزی جنوب هند می‌باشد واین غذا محبوبیت زیادی در بین هندیان مهاجر ساکن مالزی و سنگاپور دارد. برگ‌های موجود در این غذا خوردنی نیستند و فقط به عنوان یک بشقاب یکبار مصرف از آنها استفاده می‌شود.

3

۴- کتوپات (Ketupat)

کتوپات را به طور معمول در اعیاد مذهبی مسلمانان مالزی به ویژه عید فطر سرو می کنند. این غذای ساده که ظاهر متفاوتی با دیگر غذاهای مالایی دارد یکی از محبوبترین و معروفترین غذاهای مالزی به شمار می‌رود. کتوپات همان برنج پخته شده‌ای است که درون برگ‌های پخته شده پالم پیچیده شده است.

4

۵- ناسی کندر (Nasi Kandar)

یکی از غذاهای معروف شمال مالزی که متعلق به شهر پینانگ است، ناسی کندر نام دارد. نام این غذا از دو کلمه ناسی به معنی برنج و کندر بمعنی تعادل تشکیل شده است. دلیل این نامگذاری به تاریخچه این غذا برمی گردد. هفتاد سال پیش هنگامی که مسلمان هندی به شهر بندری پینانگ وارد شدند برای کسب درآمد به فروش غذاهای بومی خود روی آوردند. آنها دو سبد سنگین از برنج خانگی را به حالت تعادلی توسط میله ای بر دوش خود قرار داده وبرای فروش در خیابان های شهرقدم می زدند. این غذا ازهمان زمان تا کنون به نام ناسی کندر معروف شده وامروزه در بیشتر دکه های خیابانی و رستوران هایی که صاحبانشان هندی های تمیل مسلمان هستند بفروش میرسد.

5

۶- Dosai

دوسای یا پنکیک هندی یکی از اسنک های خوشمزه و سرشار از کربوهیدرات است که خمیر آن تنها از آرد برنج تخمیر شده و پودر عدسس درست میشود. خمیر  دوسای را بصورت یک لایه گرد و بسیار نازک بروی تابه داغ پهن میکنند تا زمانی که ترد و طلایی رنگ گردد. یک دوسای خوب معمولا بافتی نرم دارد و حاشیه های ترد و  شکننده است. به غیر از دوسای ساده، انواع دیگری از این پنکیک مانند دوسای راوا، دوسای کاغذی، دوسای ماسالا، دوسای تخم مرغ  و دوسای پیاز نیز  وجود دارد.

6

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!