منطقه تاریخی بوکیت ملاواتی (Bukit Melawati, Kuala Selangor)

بوکیت ملاواتی که مردم محلی آنرا بوکیت سلانگور نیزمی نامند, محلی در ایالت سلانگوراست که بخش مهمی از تاریخچه این منطقه را به تصویر می کشد.
توریست مالزی – بوکیت ملاواتی که مردم محلی آنرا بوکیت سلانگور نیزمی نامند، محلی در ایالت سلانگوراست که بخش مهمی از تاریخچه این منطقه را به تصویر می کشد. در قرن نوزدهم, مردم محلی قلعه ای بزرگ در بالای تپه های ملاواتی می سازند تا از سلانگور در برابر حملات دشمنان دفاع کنند و همچنین از این ارتفاع بر ورود و خروج کشتی ها در تنگه ملاکا نظارت داشته باشند.

بعدها این قلعه توسط ارتش قدرتمند هلند تصرف می شود و از آن به عنوان پایگاه این ارتش برای حمله به سلانگور و همچنین تجارت های پرسود قلع استفاده می شود. هلندی ها این قلعه را به افتخار فرماندارکل این منطقه، ژنرال آلتینگ، آلتینگزبرگ می نامند.

این قلعه در طول جنگ داخلی سلانگور(۱۸۶۷-۱۸۷۳) و کشمکش های جناح های مختلف بر سرمنابع غنی قلع نابود می شود. همکاری سلاطین نواحی مختلف با باندهای مختلف چینی, جنگ و نزاعی خونین را به راه می اندازد که در نهایت با میانجی گری نمایندگان بریتانیا و به درخواست دیگرحاکمان مالایی, این دشمنی بیهوده پایان می پذیرد.

امروزه آثار و بقایای به جا مانده از این جنگ قدیمی عده زیادی از توریست ها و علاقمندان به وقایع تاریخی را به این منطقه می کشاند. درمیان این آثار، چند توپ جنگی قدیمی و تخته سنگ پهنی قرار دارد که گفته می شود از آن برای اعدام مردم محلی و مخالفان دولت هلند استفاده می کرده اند و به دلیل ارزش تاریخی بالایی که دارند توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کنند.

بوکیت ملاواتی دارای یک فانوس دریایی قدیمی است که در سال ۱۹۰۷ بنا شده و امروزه همچنان از آن برای راهنمایی کشتی ها در تنگه ملاکا استفاده می شود. این فانوس دریایی دارای دو طبقه است که توسط یک پلکان بلند و مارپیچ به هم متصل شده اند. چراغ این فانوس دریایی هر شب از ساعت هفت تا شش صبح روز بعد روشن می شود و بازدید از درون آن تنها از طریق هماهنگی قبلی با مقامات امکان پذیر می باشد.

یکی از جاذبه های دیدنی این تپه که ممکن است کمتر شناخته شده باشد چاه مسموم نام دارد که گفته میزشود در زمان قدیم آنرا با مخلوطی سمی از لاتکس شاخه های بامبو پرمی کرده اند و افراد خائن را برای شکنجه تا گردن در آن فرو می بردند.

از دیگر بخش های جذاب بوکیت ملاواتی می توان به موزه تاریخ ایالت سلانگور، چند خانه قدیمی ساخته شده در دوران استعماری بریتانیا، درختان ۲۰۰ ساله آنگسانا و یک آرامگاه سلطنتی اشاره نمود که محل دفن سه سلطان اول ایالت سلانگور می باشد.

چینی ها این تپه را “ما لائو سان” یا تپه میمون ها می نامند زیرا این محل، زیستگاه میمون های ماکاکی دم بلند و میمون های نقره ای(Silver Leafed langur) است. میمون های نقره ای بالغ موهای خاکستری تیره ای دارند در حالی که سراسر بدن بچه میمون ها از موهایی به رنگ نارنجی روشن پوشیده شده است.

گردشگران می توانند از دستفروشان بادام زمینی وسبزیجات خریداری کنند و به میمون ها غذا دهند. میمون های نقره ای معمولا موجودات آرامی هستند حال آنکه ماکاکی ها حالت تهاجمی تری دارند و ممکن است برای برداشتن غذا به کیف گردشگران دستبرد بزنند به همین سبب به افراد توصیه می شود تا در هنگام غذا دادن به میمون ها احتیاط نمایند و از تحریک کردن آنها بپرهیزند.

از بالای تپه ملاواتی می توان چشم انداز وسیع و زیبایی از نواحی اطراف را مشاهده نمود. در یک روز صاف و آفتابی، گردشگران می توانند تنگه ملاکا و تور پهن کردن قایق های ماهیگیری را از بالای این تپه ببینند. افرادی که تا آخر بعدازظهر دراین مکان بمانند می توانند منظره ای بی نظیر و استثنایی ازغروب خورشید را از بلندای این تپه ها تماشا نمایند.

برای بالا رفتن از تپه های بوکیت ملاواتی، بازدیدکنندگان می توانند از ماشین های شخصی خود استفاده کنند یا حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی نمایند و از مناظر زیبای طبیعت لذت ببرند. درروزهای تعطیل که ماشین ها اجازه ورود به این محوطه را ندارند، گردشگران می توانند از ترامواهای رنگارنگ و تزیین شده ای استفاده کنند که آنها را به بالای تپه و پس از آن به محل پارک ماهی های آب شیرین می برد.

بهای بلیت این ترموا برای بزرگسالان پنج رینگت و برای کودکان سه رینگت می باشد.

برای اطلاعات بیشتر جهت بازدید از این مکان دیدنی تاریخی میتوانید به وب سایت

http://www.kuala-selangor.com/bukit-melawati-kuala-selangor.html مراجعه نمایید.

آدرس :Bukit melawati,45000 Kuala Selangor, Selangor, Malaysia
ساعات بازدید : ۹ صبح تا ۴.۳۰ بعدازظهر

bukit melawati4Bukit_Melawati_lighthousebukit-melawatidsc_0020

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!