آشنایی با مراحل پرواز، همه چیز در مورد چک این (Check In) فرودگاه

توریست مالزی – اولین مرحله در سوار شدن به هواپیما و پرواز، چک این در فرودگاه است که آشنایی با آن و شناخت عوامل موثر بر آن لازم و...
توریست مالزی – اولین مرحله در سوار شدن به هواپیما و پرواز، چک این در فرودگاه است که آشنایی با آن و شناخت عوامل موثر بر آن لازم و ضروری است.
به گزارش کجارو، پرواز می‌تواند تجربه پر استرسی باشد؛ مخصوصا برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند برای بار اول پرواز را تجربه کنند و مراحل مختلف سوار شدن به هواپیما در فرودگاه را طی کنند. نکته مهمی که در زمینه مراحل پرواز باید در نظر گرفت این است که متغیرهای مختلفی می‌توانند بر روی پرواز شما اثر بگذارند.
اما با این وجود کارهای زیادی از دست شما برمی‌آید که با استفاده از آن‌ها بتوانید بیشتر مطمئن باشید که پرواز خوبی در پیش خواهید داشت، به موقع خواهید رسید و مشکلی پیش نخواهد آمد. در این مقاله قدم قدم مراحل چک این (Check In) فرودگاه را بررسی خواهیم کرد و نکات قابل توجه و مهم را مرور خواهیم کرد.

آماده شدن برای پرواز
پیش از هر چیز، اقداماتی وجود دارند که پیشنهاد می‌شود حتما قبل از پرواز خود به آن‌ها به صورت دقیق رسیدگی کنید.

مشخصات پرواز خود را بررسی کنید
یک شب قبل از پرواز، حتما یک بار دیگر مشخصات پرواز خود را به طور کامل چک کنید که مطمئن شوید همه چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت. به این نکته توجه داشته باشید که برخی از شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها از طریق ایمیل یا پیام کوتاه مشخصات پرواز را برای شما ارسال می‌کنند و شما را از آخرین تغییرات پیش آمده در پرواز باخبر می‌کنند. حتما به این نکته توجه داشته باشید و اگر باخبر شدید که پروازتان با تاخیر مواجه شده، پیش از آن خود را آماده کنید و برنامه‌های خود را متناسب با تغییرات پیش آمده تنظیم کنید. توجه داشته باشید که تغییراتی از این قبیل معمولا در فصل زمستان و در زمانی که شرایط آب و هوایی مساعدی وجود ندارد اتفاق می‌افتد.

مدارک خود را جمع کنید
بدیهی است که پیش از پرواز، باید کارت شناسایی و بلیط هواپیما خود را به همراه داشته باشید و نشان دهید. برای افراد بالای ۱۸ سال، گواهینامه رانندگی یا پاسپورت قابل قبول خواهد بود. لازم است افراد زیر ۱۸ سال نیز پاسپورت ارائه دهند.
اگر سن شما زیر ۱۸ سال است و قصد دارید به تنهایی سفر کنید، حتما پیش از سفر با مقامات مرتبط تماس بگیرید و در مورد ضرورت به همراه داشتن کارت شناسایی اطمینان حاصل کنید.
اگر پرواز شما خارجی است، حتما پاسپورت خود را به همراه داشته باشید.
اگر پیش از پرواز و در مرحله چک این، کارت شناسایی خود را به همراه نداشته باشید، ممکن است با پر کردن یک سری از فرم‌های مربوطه بتوانید به پرواز خود برسید. در این صورت ممکن است سوالاتی هم از شما پرسیده شود.
سعی کنید در مرحله چک این تمامی مدارک مربوطه و لازم را با خود به همراه داشته باشید و مدارک را در جایی نگه دارید که دسترسی به آن آسان باشد. ممکن است در مرحله چک این چند بار مدارک از شما خواسته شود.

به موقع برسید
مطمئن شوید که به موقع به پرواز خود خواهید رسید
متغیرهای زیادی وجود دارند که ممکن است مرحله چک این را طولانی‌تر کنند. در نتیجه برای اینکه مطمئن باشید که به موقع به پرواز خود خواهید رسید، سعی کنید برای پروازهای خارجی، سه ساعت پیش از پرواز و برای پروازهای داخلی، دو ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر شوید و مرحله چک این فرودگاه را انجام دهید. یک ساعت قبل از زمان پرواز، در گیت خروجی حاضر باشید. توجه داشته باشید که اگر پرواز شما خارجی است یا با کودکان قصد سفر دارید یا افرادی همراه شما هستند که ناتوانی خاصی دارند، زودتر از زمان گفته شده در فرودگاه حاضر شوید.
اگر قصد دارید که با ماشین شخصی به فرودگاه بروید، زمان لازم برای پارک خودرویتان در پارکینگ را هم محاسبه کنید و در نظر بگیرید.
اگر برای اولین بار قصد دارید تا به یک فرودگاه بروید، امکان گم کردن راه و مشکلات احتمالی پیدا کردن فرودگاه را در نظر داشته باشید و زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید.

چک این پرواز
هنگامی که تمام نکات ذکر شده در مرحله «آماده شدن برای پرواز» را انجام دادید و با تمامی مدارک لازم به موقع به فرودگاه رسیدید، نکات زیر را در نظر داشته باشید و مراحل پیش رو را طی کنید.
ایرلاین خود را پیدا کنید

ایرلاین خود را پیدا کنید
اولین کاری که پس از رسیدن به فرودگاه باید انجام دهید، پیدا کردن ایرلاین پروازتان است. فرودگاه‌ها پایانه‌های مختلفی دارند و در نتیجه ایرلاین‌های مختلف، پایانه‌های مختلفی دارند و هر پایانه مسیر ورود و خروج خاص خود را دارد. شما می‌توانید پایانه ایرلاین خود را به صورت آنلاین یا با پرسیدن از پرسنل فرودگاه پیدا کنید.

هماهنگی‌های لازم برای بار همراه را انجام دهید
بسته به بار و وسایلی که به همراه دارید، احتمالا بخواهید یک یا دو کیف را با خود به هواپیما ببرید. معمولا بیشتر ایرلاین‌ها به شما اجازه می‌دهند که یک کیف به علاوه یک کیف دستی (همانند کیف لپ تاپ یا کیف‌های زنانه) را به همراه داشته باشید. اگر قصد به همراه داشتن کیف به هواپیما را دارید، حتما به بخش مربوطه ایرلاین خود مراجعه کنید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.
دقت کنید که فرقی نمی‌کند بار و چمدان همراهتان باشد یا خیر؛ در هر صورت مرحله بازرسی امنیتی یا Security Check را باید انجام دهید.
مسافران معمولا می‌توانند دو کیف را به همراه داشته باشند اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که در این خصوص محدودیت اندازه و وزن کیف‌ها وجود خواهد داشت. برای آشنایی دقیق با این محدودیت حتما اطلاعات لازم را از ایرلاین خود کسب کنید.
این نکته را مد نظر داشته باشید که بیش از حد استاندارد با خود بار به همراه نداشته باشید. همواره محدودیتی در زمینه حمل بار وجود دارد که در صورت به همراه داشتن میزان بار اضافه بر حد تعیین شده باید هزینه آن را پرداخت کنید.
کارت پرواز خود را تحویل بگیرید

حتما کارت پرواز خود را تحویل بگیرید و به همراه داشته باشید
به منظور سوار شدن به هواپیما باید کارت پرواز داشته باشید. اگر اقدامات لازم برای به همراه داشتن بار همراه را انجام داده‌اید، به مسئولان پرواز مشخصات خود را اعلام کنید؛ آن‌ها می‌توانند کارت پروازتان را به شما بدهند. اگر بار همراه ندارید، باز هم می‌توانید به مسئولین مربوطه مراجعه کنید و کارت پرواز خود را تحویل بگیرید.
حتما کارت پرواز خود را تحویل بگیرید و به همراه داشته باشید. در بعضی مواقع می‌توانید کارت پرواز خود را روی گوشی هوشمندتان داشته باشید و از این طریق کارت پرواز خود را نشان دهید.

مراحل امنیتی
هنگامی که تا به اینجای کار پیش آمده باشید، نوبت به آن رسیده که مراحل امنیتی فرودگاه را سپری کنید. در این مرحله نکات زیر را در نظر داشته باشید.

اقلام فلزی را در بیاورید
در اولین قدم از مراحل امنیتی چک این فرودگاه، باید کت، ژاکت، کفش، کمربند و اقلام فلزی را که در اختیار دارید در بیاورید. این کار در جهت بهتر کار کردن فلزیاب انجام خواهد شد.
اگر بالای ۷۵ سال و زیر ۱۳ سال سن داشته باشید، معمولا از شما خواسته نمی‌شود که کفش خود را در بیاورید.
جیب‌های خود را چک کنید و در صورت وجود کلید یا هر جسم فلزی دیگری آن‌ها از جیب خود خارج کنید.
سعی کنید کفشی بپوشید که بتوانید به سرعت آن را مجددا بپوشید و زمان زیادی از شما گرفته نشود.
هنگامی که از این مرحله عبور کردید مجددا لباس‌هایتان را بپوشید و وسایلتان را بردارید.

لپ‌تاپ خود را خارج کنید
اگر لپ تاپ به همراه دارید و با آن سفر می‌کنید، آن را از چمدان یا کیف خود خارج کنید و روی نوار نقاله قرار دهید تا اسکن شود. لوازم الکترونیکی کوچک‌تر همچون گوشی موبایل یا وسایل الکترونیکی بازی نیازی به خارج شدن ندارند.

هر گونه مایعات یا ژل را خارج کنید
بهتر است در ابتدا بررسی کنید که چه وسایلی اجازه ورود به هواپیما را دارند. در نظر داشته باشید که مایعاتی مانند آب را نمی‌توانید همراه خود در پرواز داشته باشید. محصولات بهداشتی مانند عطر، ژل و موارد مشابه، می‌تواند تا حجم ۱۰۰ میلی‌لیتر همراه شما باشد؛ البته دقت کنید که درب آن‌ها باید کاملا بسته باشد و هر کدام را در کیسه‌های شفاف قرار دهید.
اگر در کیف یا چمدانی که به همراه دارید، هر گونه مایع یا ژلی وجود دارد که اجازه ورود به هواپیما را ندارد، لازم است که تمامی آن‌ها را خارج کنید تا بررسی شوند. اگر بطری‌های باز شده‌ای از مایعات به همراه دارید، معمولا از شما خواسته می‌شود که آن‌ها را دور بریزید. شما پس از عبور از مراحل امنیتی فرودگاه می‌توانید مایعات و اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنید. اقلام زیادی وجود دارند که در فرودگاه‌ها اجازه به همراه داشتنشان را نخواهید داشت. حتما لیست این اقلام را بررسی کنید و آن‌ها را به همراه نداشته باشید.

چک این در گیت
پس از رسیدن به این نقطه از چک این فرودگاه، تقریبا می‌توان گفت که شما مراحل سخت را پشت سر گذاشته‌اید و کم کم باید آماده پرواز شوید. اما همچنان در این مرحله هم اقداماتی وجود دارند که آن‌ها را مرور می‌کنیم.

گیت پرواز خود را پیدا کنید
هنگامی که مراحل امنیتی را پشت سر گذاشتید، وقت آن است که گیت پرواز خود را پیدا کنید. کارت پرواز خود را چک کنید تا گیت خود را پیدا کنید. پس از آن مشخصات گیت را با کارت پرواز چک کنید و از یکی بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. اگر در پیدا کردن گیت دچار مشکل شدید، حتما از مسئولین مربوطه بپرسید و با راهنمایی آن‌ها گیت خود را پیدا کنید.

در صورت نیاز خوراکی و نوشیدنی خریداری کنید
برخی از ایرلاین‌ها، دیگر غذا و نوشیدنی در اختیار مسافران قرار نمی‌دهند. اگر پروازی طولانی در پیش دارید یا در زمان یکی از وعده‌های غذایی قصد سفر دارید، بهتر است که کمی خوراکی و نوشیدنی خریداری کنید. در این جا بهتر است بقیه مسافرین را هم مد نظر داشته باشید و خوراکی‌هایی که بوی خاصی دارند را خریداری نکنید.

بنشینید!
هنگامی که غذای خود را خریداری کردید و گیت خود را هم پیدا کردید، تنها کاری که باید انجام دهید منتظر ماندن است. اگر پرواز شما با تاخیر مواجه شده یا مشکل خاص دیگری وجود دارد، ممکن است انتظار شما کمی طولانی‌تر شود. در این مرحله کافی است نزدیک گیت خود باشید، بنشینید و منتظر بمانید تا زمان پرواز فرا برسد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

8 + 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!