میوه استارفروت (star fruit)

این میوه بومی اندونزی و هند است اما در بیشتر مناطق گرمسیری از جمله مالزی کشت میشود.
توریست مالزی – این میوه بومی اندونزی و هند است اما در بیشتر مناطق گرمسیری از جمله مالزی کشت می شود.

اصل این میوه از کشور سریلانکا به کشورهای دیگر آورده شده و در رنگهای مختلف و طعمهای مختلف وجود دارد. طعم این میوه ترش و شیرین است و حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ و سی و فیبر می باشد. این میوه به دلیل اینکه مقطع عرضی آن به صورت ستاره است به آن استار فروت می گویند و به تازگی در بین آمریکایی ها و کانادایی ها هم محبوبیت پیدا کرده است.

رنگ آن سبز و گاهی زرد و دارای پوستی براق می باشد. دارای ۵ پره است که هنگام برش عرضی شکل ستاره دارد به همین علت آن را میوه ستاره ای می نامند. از میوه ای که دارای نقطه یا خط های قهوه ای شده اند استفاده نکنید. استار فروت نیاز به پوست کندن و جدا کردن دانه ندارد. به آرامی تغییر رنگ مید هد. از آن در سالاد و برای تزیین غذاها می توان استفاده کرد. دو نوع استار فروت وجود دارد: استار فروت ترش که طعم گوجه سبز می دهد و استار فروت شیرین که آبدار است.

خواص میوه استار فروت:
این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین سی است. همچنین دارای سدیم و فیبر است و خواصی چون توت فرنگی را داراست. میوه ستاره ای حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است و دارای خواص ضد میکروبی قوی می باشد و خواص دارویی آن به انگور نزدیک است.

موارد منع مصرف:
اگر از سالم بودن کلیه خود مطمئن هستید می توانید با خیال راحت از میوه ستاره ای مصرف کنید، اما در صورت ابتلا به بیماری های کلیوی از آن اجتناب کنید. این میوه داراری مقدار فراوانی اسید اگزالیک و مواد نوروتوکسین است. در نتیجه برای افرادی که مبتلا به  مشکلات کلیوی و نارسایی کلیه هستند یا افراد تحت دیالیز مناسب نمی باشد و برای آنها بسیار خطرناک است. البته مصرف مقادیر زیاد از آن در افراد سالم هم خطر ابتلا به اگزالوری و سنگ کلیه را در پی دارد.

 

starfruit-ftr  423 karambol-sternfrucht_averrhoa-carambola-8-max600x450@75

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده − دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!