نباید های مصرف دوریان Durian

توریست مالزی – دوریان، مانند دیگر میوه های گرمسیر مانند موز، آووکادو و زردآلو، دارای انرژی، مواد معدنی و ویتامین است. ۱۰۰ گرم میوه تازه دارای ۱۴۷ کالری می...
توریست مالزی – دوریان، مانند دیگر میوه های گرمسیر مانند موز، آووکادو و زردآلو، دارای انرژی، مواد معدنی و ویتامین است. ۱۰۰ گرم میوه تازه دارای ۱۴۷ کالری می باشد.

میوه از گوشت نرم و راحت قابل هضم است از قندهای ساده مانند فروکتوز و ساکارز ساخته شده است که وقتی مصرف می شود انرژی دوباره احیا می شود و فورا بدن را احیا می کند. گرچه حاوی مقدار نسبتا بالاتر چربی در میان میوه ها است، اما از چربی های اشباع شده و کلسترول آزاد است.

میوه دوریان یک منبع خوب ویتامین C آنتی اکسیدان است (حدود ۳۳ درصد از RDA). مصرف غذاهای غنی از ویتامین C به بدن انسان کمک می کند مقاومت در برابر عوامل عفونی را افزایش دهد و رادیکال های مضر آزاد را از بین ببرد.

دوریان یک منبع عالی سلامتی است که سرشار از ویتامین B می باشد؛ حاوی نیاسین، ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)، پیریدوکسین (ویتامین B-6) و تیامین (ویتامین B-1) است. این ویتامین ها برای بدن ضروری است

این میوه بومی اندونزی و مالزی می باشد اما در اغلب کشورهای آسیایی کشت می شود و تایلند بزرگترین صادر کننده آن است. در لغت مالیایی به معنی میوه خاردار است و آنرا شاه میوه ها می دانند. پوست میوه سخت و خاردار است و میوه آن گوشتی و به رنگ زرد و با قرمز،که نوع قرمز آن فقط در صباح یافت می شود. این میوه از لحاظ بزرگی و بو منحصر به فرد است. چون از نظر قد گاها ارتفاع آن به ۳۰ سانتیمتر و از نظر وزن ، وزنی بین ۱-۳ کیلوگرم دارد.

این میوه بوی بسیار بدی دارد و به خاطر همین بو هم بردن آن در هواپیما و هتل ممنوع است. اما از نظر مزه، اگه توانستید از بوش بگذرید، شیرین و آبدار است طعم آن برای برخی خوشایند و برای برخی ناخوشایند است و خوردن زیاد آن اعتیاد آور. مالزیایی ها این میوه را به صورت خام و پخته شده در غذا و شیرینی استفاده می کنند.

خواص دوریان: این میوه حاوی مقدار بالایی از قند، ویتامین، پتاسیم، اسید آمینه است و منبع خوبی از چربی، کربوهیدراتها و پروتئین می باشد. در مالزی از جوشانده برگ و ریشه آن به عنوان تب بر استفاده می شود. مقوی و انرژی زاست. در آمریکا از این میوه در ساختن نوعی قرص به عنوان مکمل غذایی استفاده می شود.

خواص دوریان برای یبوست
Durian غنی از فیبرهای رژیمی است که باعث می شود که آن به عنوان یک ملین خوب در بدن باشد. محتوای فیبر، با کاهش زمان مواجهه با سموم، به حفاظت از غشای مخاطی روده کمک می کند. همچنین کمک می کند تا مواد شیمیایی سرطانی را از روده متصل کند و از بین ببرد.

خواص دوریان برای کم خونی
علاوه بر این، حاوی مقادیر خوبی از مواد معدنی مانند منگنز، مس، آهن و منیزیم است. منگنز توسط بدن به عنوان یک عامل مشترک برای آنزیم آنتی اکسیدان، سوپر اکسید دیسموتاز استفاده می شود. مس در تولید گلبول های قرمز مورد نیاز است. آهن برای تشکیل گلبول قرمز (RBC) ضروری است.

خواص دوریان برای قلب
میوه دوری تازه یک منبع غنی از پتاسیم است. پتاسیم یک الکترولیت ضروری درون سلول ها و مایعات بدن است که به کنترل قلب و فشار خون کمک می کند.

خواص دوریان برای خواب
علاوه بر این، همچنین حاوی مقادیر بالا اسید آمینه ضروری، تریپتوفان (همچنین به عنوان قرص خواب طبیعی اشاره شده است). تریپتوفان در انسان متابولیزه می شود به سروتونین و ملاتونین؛ دو عصاره شیمیایی که نقش مهمی در شروع خواب دارند و باعث تحریک پذیری عصبی می شوند.

نباید های مصرف دوریان
به علت داشتن انرژی و قند زیاد مصرف بیش از حد آن توصیه نمی شود.

مصرف این میوه برای خانمهای باردار و افرادی که فشار خون بالا دارند مضر است.

خوردن این میوه به همراه قهوه توصیه نمی شود زیرا ایجاد سوءهاضمه می کند.

ترکیبات سمی بالقوه همراه با الکل:  مصرف دوریان همزمان با الکل می تواند باعث مشکلات شود.

احتمالا ترکیباتی مانند گوگرد در دوریان ممکن است مانع از شکستن الکل توسط آنزیم های خاص شود و باعث افزایش سطح الکل در خون شود. این با توجه به برخی از مطالعات می تواند به علائمی مانند تهوع، استفراغ و تپش قلب، گاهی مرگ منجر شود.

برای اطمینان، از خوردن و نوشیدن الکل همزمان با دوریان اجتناب کنید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!