نظارت وزارت بهداشت بر فروش آناناس های کوچک برای سیکلامات

توریست مالزی – وزارت بهداشت نظارت بر آناناس‌های کوچک یا «baby pineapples» را افزایش داده است تا مطمئن شود میوه‌های وارد شده به کشور حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند سیکلامات...
توریست مالزی – وزارت بهداشت نظارت بر آناناس‌های کوچک یا «baby pineapples» را افزایش داده است تا مطمئن شود میوه‌های وارد شده به کشور حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی مانند سیکلامات نیستند.

به گزارش استار، نورانی اکسان، مدیر ارشد بخش ایمنی و کیفیت مواد غذایی این وزارتخانه، گفت: بخش او از سال ۲۰۱۷ بر این امر نظارت داشته است. از سال ۲۰۲۱، ما همچنین بازرسی نگهداری و تست را بر روی baby pineapples (با پوست کنده) وارد شده به کشور اعمال کرده ایم. «تاکنون در مجموع ۱۱۵ نمونه به منظور تجزیه و تحلیل پارامترهای مختلف گرفته شده است. از این تعداد، ۱۱ نمونه حاوی سیکلامات یافت شد و افراد درگیر قبلاً مجرم شناخته شده و مجموعاً ۸۵۰۰ رینگیت جریمه نقدی برای آنها تعیین کردند.

وی گفت: سیکلامات، نوعی شیرین‌کننده که ۳۰ تا ۵۰ برابر شیرین‌تر از ساکاروز است. طبق استاندارد عمومی کدکس برای افزودنی‌های غذایی (GSFA)، سیکلامات مجاز است به برخی از مواد غذایی مانند مربا، ژله و مارمالاد، محصولات کاکائویی و محصولات شکلاتی از جمله اسپری کاکائو و شکلات و نوشیدنی ها اضافه شود. با این حال، افزودن سیکلامات به میوه های تازه، از جمله میوه هایی که پوست کنده شده اند یا آماده مصرف هستند، ممنوع است. طبق مقررات غذایی سال ۱۹۸۵ افزودن سیکلامات به میوه‌های تازه مجاز نیست.

او هشدار داد که هرکسی که این قانون را نقض کند، ممکن است بیش از ۲۰۰۰۰ رینگیت جریمه شود یا به مدت حداکثر پنج سال یا هر دو زندانی شود. – برناما

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!