هفت کوتوله در سانوی لاگون

برای ایرانی ها – چه آن‌ها که به مالزی سفر توریستی کرده اند و چه آن ها که در این کشور زندگی می‌کنند- "سانوی لاگون" نام آشنایی است.
برای ایرانی ها – چه آن‌ها که به مالزی سفر توریستی کرده اند و چه آن ها که در این کشور زندگی می‌کنند- “سانوی لاگون” نام آشنایی است.

پارک آبی “سانوی لاگون” Sunway Lagoon شاید یکی از نخستین مقصدهایی باشد که هر گردشگر ایرانی در مالزی سری به آن می‌زند. حتا اگر اهل رفتن به پارک آبی هم نباشد، خرید از مرکز خرید مجموعه سانوی یا اقامت در هتل آن فرصت دیدار از این پارک تفریحی آبی را فراهم می‌آورد. مجموعه سانوی که می‌رود تا در سال ۲۰۱۴ میلادی، چهلمین سالگرد تاسیس خود را جشن بگیرد، هرسال میزبان حدود ۴۰ میلیون نفر است و می‌رود تا برنامه‌هایی دیدنی برای استقبال از جشن چهل سالگی خود داشته باشند.

توریست مالزی/سیمین ثقفی: پارک آبی سانوی لاگون چنانچه طراح آن نیز تاکید می‌کند، یکی از مکان‌های تفریحی است که کمتر ایرانی هست که گذرش به آن نیافتاده باشد. این مجموعه تفریحی که سال گذشته بیستمین سال تاسیس خود را جشن گرفت، با بیش از یک و نیم میلیون گردشگر، با عنوان جذاب‌ترین مکان گردشگری مالزی شناخته شده است و تلاش دارد تا همچنان در سال ۲۰۱۴ ، بر تعداد گردشگران خود بیافزاید.

در مجموعه تفریحی آبی “سانوی لاگون” بیش از ۸۰ جاذبه در قالب پنج پارک موضوعی وجود دارد که هر ساله جاذبه‌های جدیدی نیز به آن افزوده می‌شود. از سال ۲۰۱۰ امکان اجرای موسیقی نیز به مجموعه سانوی لاگون افزوده شد و از آن پس این مجموعه شاهد اجراهای نمایشی موسیقایی متفاوتی بوده است. از “پیتر پان” در سال ۲۰۱۰ تا “علاء‌الدین و چراغ جادو” در ۲۰۱۱ و “زشت و زیبا” در سال ۲۰۱۲. حالا این مجموعه با ششمین اجرای نمایشی موزیکال خود، “سفید برفی و هفت کوتوله” امید دارد تا مخاطبان بیشتری جذب کند. این نمایش موزیکال کار یک گروه نمایشی انگلیسی است که به گفته مدیر مشاور سانوی لاگون، ۴ میلیون رینگیت در تولید و اجرای آن سرمایه‌گذاری شده است. او معتقد است اجرای این نمایش در سطح استانداردهای جهانی، این مجموعه تفریحی را در جایگاهی بالاتر از یک پارک تفریحی قرارمی‌دهد.

در دیدار از نمایش “سفیدبرفی و هفت کوتوله”  (Snow White and Seven Dwarfs) فرصتی دست داد تا با “بیل هال من” (Bill Holman) مدیر مشاور و طراح پارک آبی سانوی لاگون گفت و گویی داشته باشم.

ایران و ایرانی‌ها برای او نام آشنایی است هرچند که تا به حال به ایران سفری نداشته است. می‌گوید تعداد زیادی از مشتریان این پارک ایرانی‌ها هستند. هم چنین اشاره می‌کند به دیداری که مدتی قبل با یک گروه ایرانی داشته برای مشاوره در ساخت یک پارک آبی در ایران.

از او می‌پرسم با وجود تفاوت فرهنگی و محدودیت‌های مذهبی که برای گردشگران کشورهای خاورمیانه وجود دارد، برای سرگرمی تمام اعضای خانواده این گردشگران چه برنامه‌ای دارد؟

او می‌گوید ما بارها با این صحنه روبرو هستیم که یک زوج یا یک خانواده وارد پارک می‌شوند در حالی که همسر هم چنان سراپا پوشیده است و شوهرش با لباس شنا در حال قدم زدن کنار اوست. خوب این نشان می‌دهد که جامعه در حال تغییر است و حالا تعداد بیشتری از مردم در این سوی دنیا به تفریح روی آوردند و ما باید به این مساله در کنار تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی توجه داشته باشیم. بنابراین به سمت طراحی بیشتر سرگرمی‌هایی برای تمام اعضای خانواده رفتیم.

آقای هلمن با تاکید بر تمرکز بر جذب بیشتر کودکان در کنار بزرگسالان و نوجوانان می‌گوید: “برنامه‌هایی هم چون این نمایش برای این است که کودکان همانطور که به پارک می‌روند به دیدار این نمایش بیایند و به آن همانطور نگاه کنند. ما این روزها بیشتر بر جذب گروه جوانتر متمرکز هستیم چرا که آن‌ها همان آینده هستند و البته آینده‌ای نیز برای سانوی لاگون به شمار می‌روند”.

چه برنامه‌هایی برای کودکان در نظر دارید؟

امسال ما متوجه شدیم که جذابیت‌های زیادی برای کودکان نداریم چراکه این یک پارک آبی است و مردم برای بازی‌های آبی به این پارک مراجعه می‌کنند. بنابراین بیشتر بر روی کودکان متمرکز شدیم و آنچه الان داریم انجام می‌دهیم، ایجاد محل بازی مجزا و جدید برای کودکان است. در پارک نمایش‌های زیادی برای کودکان طراحی کردیم با شخصیت‌های کارتونی معروف که از ابتدای صبح که وارد می‌شوند می‌توانند از آن استفاده کنند، با آن‌ها برقصند، عکس بگیرند یا بازی کنند و …

برنامه‌های آینده سانوی لاگون چیست؟

سال آینده، سال دیدار از مالزی است بنابراین هدف ما هم جذب هر چه بیشتر گردشگران به این مجموعه است. مردم بیشتری که در هتل اقامت کنند یا به مرکز خرید بروند و به پارک آبی بیایند. از این رو برای افزایش تعداد، تلاش می‌کنیم که خدمات بهتری ارائه دهیم و برنامه‌های زیادی داریم که به دلیل رقابت، تا اجرا نشده‌اند نمی‌توانم از آنان نام ببرم اما سال آینده سانوی لاگون خواهد درخشید!

هم‌چنین ما در حال ساخت یک بخش ویژه و متفاوت در پارک هستیم که در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی خواهد شد و تا آن موقع چیز بیشتری نمی‌توانم بگویم اما فقط می‌گویم که همه از دیدن آن شگفت زده خواهند شد.

به عنوان فردی که در زمینه گردشگری و سرگرمی طراحی و کار می‌کند، چه چیزی بیشتر مد نظر شماست برای جذب هرچه بیشتر کودکان؟

– بچه‌ها سرگرمی را دوست دارند و دوست دارند که به تحرک واداشته شوند. اما کودکان در سال‌های اخیر خیلی تغییر کردند چرا که زیاد بیرون نمی‌روند، بازی نمی‌کنند و در بازی‌های دیجیتالی محصور شده‌اند. ما باید آنها را به دنیای واقعی بیاوریم تا بازی کنند. هرچند که در این پارک هم از سرگرمی‌های دیجیتالی استفاده می‌شود اما باید براساس کاری که انجام می‌دهیم یعنی فروش تجربه سرگرمی، برای آن‌ها تفریح بیشتری فراهم کنیم.

Malysia-Iran-News-Student-kl-405935

چند سال است که در این زمینه فعالید؟

در این زمینه ۳۳ سال تجربه دارم. من از سال ۱۹۸۰با پارک خودم در غرب استرالیا شروع کردم و بعد با پارک‌های دیگر در استرالیا، نیوزیلند. بعد در خاور میانه، قطر، سنگاپور، فیلیپین و روسیه، هنک کنگ و …

هرچند که باز نشسته شدم اما هم چنان ادامه می‌دهم چون کارم را دوست دارم … یکی از چیزهایی که در سانوی اصل هست این است که با عشق زندگی کنید.

و این یک مساله هست؛ مردم به این پارک می آیند تا زمان خوشی را بگذرانند و لذت ببرند. این لذت در مورد همه چیز است. از صحبت و برخوردی که با آنها می‌شود تا طعم غذایی که می‌خورند، باید خوب باشد و حتا توالت ها تمیز باشد. این چیزی است که در صنعت گردشگری مورد توجه است. فرقی نمی کند در هتل پنج ستاره یا یک ستاره باشد یا در پارکی هم چون سانوی باشد.

نمایش “سفید برفی و هفت کوتوله” که روزهای پایانی اجرای خود را می‌گذراند، روایت موزیکالی است از همان داستان قدیمی که توسط هنرمندان انگلیسی و با همراهی یک گروه موسیقی زنده و رقصنده‌های انگلیسی و محلی اجرا می‌شود. این نمایش از ۷ دسامبر تا روز اول ژانویه ۲۰۱۴ هر شب از ساعت ۱۹.۳۰ در امفی تئاتر پارک آبی سانوی لاگون به روی صحنه می‌رود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده + نوزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!