پنج منبع و روش عملی برای یافتن کار در مالزی

یکی از بزرگ ترین مشکلات جامعه ایرانی مالزی، مشکل یافتن کار است. همواره از دوست و آشنا شنیده ایم که در مالزی کار پیدا نمی شود. اگر چه این...
یکی از بزرگ ترین مشکلات جامعه ایرانی مالزی، مشکل یافتن کار است. همواره از دوست و آشنا شنیده ایم که در مالزی کار پیدا نمی شود. اگر چه این اظهار نظرها چندان هم بیراه نیست، ولی خالی از اشکال هم نمی باشد، چرا که خود شاهدیم بسیاری از خارجی ها به راحتی در این کشور استوایی در سمت های مختلف از رتبه های پایین تا بالاترین سطوح علمی و تجاری در حال کار کردن هستند. پس مشکل کجاست؟

شاید یکی از مشکلات نگاه سنتی ما به مقوله جستجوی شغل باشد. در ایران کارها توسط دوست و آشنا توصیه می شوند یا رابطه ای آن را خلق می کند و کمتر از طریق درگاه های دیگر و معمول در جهان برای یافتن کار اقدام می کنیم. ولی اکنون در جامعه ای متفاوت از کشورمان زندگی می کنیم، پس بد نیست روال معمول آن ها را نیز بیاموزیم و به مانند خودشان برای یافتن کار جستجو نماییم.

LinkedIn در مالزی

linked in

به غیر از فیس بوک، شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد و بسیاری از آن ها برخلاف فیس بوک تخصصی هستند و هر کدام برای منظور خاصی خلق شده اند. یکی از این شبکه های که برای برقراری ارتباط های کاری و ایجاد کسب و کار راه اندازی شده، شبکه اجتماعی LinkedIn است.

سئوالی که اکنون مطرح می شود این است که که، آیا شما در این شبکه اجتماعی، پروفایل فعال دارید و در آن تخصص و توانایی خود را به خوبی شرح داده اید؟

آیا رزومه کاری خود را تمام و کمال در آن قرار داده اید؟

آیا تلاش کرده اید در این شبکه صاحبان مشاغل را بیابید و به آن اتصال یابید؟

اگر این کار را انجام نداده اید بهتر است بدایند به گزارش digitalnewsasia.com این شبکه بیش از یک میلیون عضو فعال و حرفه ای در مالزی دارد و سازمان های بزرگی نظیر AirAsia, Axiata, وMaybankهمواره نیروهای متخصص خود را از افراد داخل این شبکه استخدام می کنند.

مدیر عامل جنوب شرق آسیا شبکه اجتماعی LinkedInا اعتقاد دارد این شبکه بهترین و موثرترین روش برای نمایش توانایی های شغلی در مالزی است.

با توجه به حضور هر دو سوی یک ارتباط کاری، یعنی کارفرما و کارمند این شبکه محیط مناسبی برای مذاکره های شغلی و جذب نیروی کار است.

فقط به یاد داشته باشید که پروفایل و رزومه کاری تان به روز بوده و نشان از فعالیت مستمر شما داشته باشد.

Jobstreet و Jobs DB

jobstreet (1)

در گذشته ای نه چندان دور یکی از موثرترین روش های یافتن کار صفحات کاریابی روزنامه ها بود. اگر چه این روش هم چندان در ایران پابرجاست و روزنامه های بزرگی نظیر همشهری جذایبت شان بیشتر برای بخش نیازمندی شان است، ولی در دنیای مدرن تر این روش به فضای مجازی و سایت های کاریابی انتقال یافته است.

مالزی نیز از این پیشرفت مستثنی نبوده و بازار کاریابی آن را دو سایت بزرگ و نام آشنای Jobstreet وJobs DBدر دست دارند.

در این دو وب سایت هزاران شغل در انواع رشته ها وجود داشته و همچنین هر دو با داشتن اپلیکشن های خود قادر به اجرا بر روی اسمارت فون ها نیز می باشند.

فقط به خاطر داشته باشید که کوچک ترین شانسی را نیز از دست ندهید و امیدوارانه با تهیه یک رزومه عالی و کاربردی خود را به صاحبان مشاغل مختلف معرفی نمایید. بالاخره دری به روی تان گشوده خواهد شد. چرا که به طور معمول اولین تلاش آخرین آن نیست و برای رسیدن به هدف باید تلاش بیشتری کرد.

Monster Job

monster job

برخلاف Jobstreet وJobs Dسایت کاریابی Monster Job سعی می کند به دور دست ها سر بزند و مرزهای معمول و قراردادی را بشکند و فضای مناسبی برای کارفرمایان و جویندگان کار برای یافتن یکدیگر در کیلومترها فاصله ایجاد کند.

بارها در تبلیغات کاریابی دیدن جملانی «نظیر ۵ سال سابقه کار مفید» ما را برای به دست آوردن آن شغل به عقب رانده و تلاش مان را ناکام گذاشته است ولی سایت Monster Jobبخش دانشجویی فضایی مناسب برای افرادی که تازه فارغ التحصیل شده اند و تجربه زیادی ندارند خلق کرده است.

این سایت علاوه بر موارد یاد شده تفاوت های زیادی با سایت های کاریابی دیگر نظیر Jobstreet وJobs DBدارد که پس از مراجعه به آن با آن ها آشنا خواهید شد.

آژانس های کاریابی

All1KL-pb

اگر نتوانستید با روش های یاد شده به نتیجه برسید بهتر است از یک بنگاه کاریابی کمک بگیرید. این بنگاه ها توانایی بالایی برای یافتن شغل مناسب دارند.

به عنوان مشال می توایند سری به All1KL بزنید و توانایی های خود را برای شان بازگو نمایید. آژانس هایی از این دست واسط بین کارفرما و جویای کار هستند و پل مناسبی برای برقراری ارتباط می زنند. آن ها با توانایی های حرفه ای خود رزومه کاری و تحصیلی شما را بررسی کرده و شغل مناسبی برایتان خواهند یافت.

آن ها با کارفرمایان زیادی در تماس هستند و به همین دلیل بازار کار مناسبی در اختیار دارند.

EPS Malaysia یکی دیگر از این آژانس هاست که ثبت نام در آن رایگان است و می توانید با ارسال رزومه برایشان شانس خود را به طور رایگان بیازمایید.

آژانس هایی از این دست کم نیستند که می توانند برای جستجوی کار به شما راهنمایی و مشاوره دهند.

از همین حالا شانس خود را بیازمایید و برای یافتن کار مناسب امیدوار باشید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

16 − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!