سهم ۲۵ درصدی اقتصاد دیجیتال از بازار مالزی تا سال ۲۰۲۵

توریست مالزی – کمیسیون برنامه ریزی اقتصادی دولت مالزی با انتشار گزارشی از چشم انداز برنامه توسعه دوازدهم این کشور، سهم اقتصاد دیجیتال از سرانه درآمد ناخالص ملی تا...
توریست مالزی – کمیسیون برنامه ریزی اقتصادی دولت مالزی با انتشار گزارشی از چشم انداز برنامه توسعه دوازدهم این کشور، سهم اقتصاد دیجیتال از سرانه درآمد ناخالص ملی تا سال ۲۰۲۵ را ۲۵.۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار، کمیسیون برنامه ریزی اقتصادی دولت مالزی با انتشار گزارشی از چشم انداز برنامه توسعه دوازدهم این کشور، سهم اقتصاد دیجیتال از سرانه درآمد ناخالص ملی تا سال ۲۰۲۵ را ۲۵.۵ درصد اعلام کرد. دولت مالزی همچنین سهم فعلی بازرگانی دیجیتال از مجموع مبادلات اقتصادی این کشور را ۱۰.۵ درصد عنوان کرده که این رقم می بایست تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵.۵ درصد افزایش یابد.

در گزارش دولت مالزی در همین خصوص آمده است: برنامه توسعه دوازدهم بر افزایش تلاشها در راستای ایجاد محیطی مناسب برای رشد اقتصاد دیجیتال ، تقویت ارائه زیرساخت ها و خدمات دیجیتالی ، توسعه استعدادهای دیجیتالی آینده و همچنین قرار دادن مالزی به عنوان مرکز دیجیتال کشورهای عضو پیمان ASEAN متمرکز خواهد بود. اقتصاد دیجیتال رویکرد متعارف مشاغل و همچنین شیوه های مصرف کننده در به دست آوردن اطلاعات، خدمات و کالاها را تغییر خواهد داد.

در این سند همچنین آمده است که نقشه راهبردی تجارت الکترونیک ملی ۲.۰ (۲۰۲۱-۲۰۲۵) برای افزایش انگیزه فعالیت های تجارت الکترونیک اجرا خواهد شد و یک چارچوب برای تنظیم صورتحساب الکترونیکی ملی طراحی و توسعه داده خواهد شد تا شرکای تجاری بتوانند با استفاده از مکانیسم های دیجیتالی به صورت یکپارچه در سراسر کشور معامله کنند.

گزارش مذکور در خصوص مراکز اقتصاد دیجیتال مالزی نیز آورده است: این مراکز همچنین موارد مربوط به مشاغل دیجیتال و تجارت فرامرزی را برای تشویق مشاغل محلی در نفوذ به بازار جهانی هماهنگ خواهند کرد.

اما دولت مالزی در مورد لزوم توسعه زیرساخت های اینترنت به عنوان بازیگر اصلی اقتصاد دیجیتال آورده است که سرعت اینترنت در اقصی نقاط پر جمعیت مالزی باید تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ مگابایت در ثانیه افزایش یابد تا از این طریق بتوان به رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال در مالزی کمک کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج + نه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!