بوبور چاچا (Bubur Chacha) 

به جرات می توان گفت بوبور چاچا یکی ار محبوب ترین دسرهای شرق آسیا بخصوص در مالزی و سنگاپور است که در مناسبت های مختلفی همچون روز پانزدهم سال نوی چینی(Chap Goh Meh) تهیه می شود.
توریست مالزی – به جرات می توان گفت بوبور چاچا یکی ار محبوب ترین دسرهای شرق آسیا بخصوص در مالزی و سنگاپور است که در مناسبت های مختلفی همچون روز پانزدهم سال نوی چینی(Chap Goh Meh) تهیه می شود.

بوبور در زبان محلی به معنی فرنی می باشد و دلیل این نامگذاری غلظت شیر نارگیلی است که مواد در آن پخته می شود و حالتی شبیه فرنی دارد.

این دسر خوشمزه از انواع سیب زمینی شیرین( به رنگ های زرد, بنفش و نارنجی), یام (Yamاز خانواده سیب زمینی ها), شیره غلیظ نارگیل(Santan), برگ پاندان( Pandan Leave) و دانه های مروارید شکل ساگو (Sago) تهیه شده و بصورت سرد یا گرم سرو می شود.

مخلوط سیب زمینی های شیرین رنگارنگ در بستری از شیر نارگیل معطر به همراه برگ پاندان دسر بسیار زیبا و هوس انگیزی را بوجود می آورد که طرفداران زیادی دارد.

برای تهیه این دسر فوق العاده ابتدا سیب زمینی ها که بصورت مکعبی قطعه قطعه شده اند بخار پز می شوند. سگو نیز جداگانه در آب جوشانده می شود تا ژله ای شکل شود. این مواد در انتها به مخلوط غلیظی از شیر نارگیل که با شکر و برگ پاندان در حال جوشیدن است اضافه شده و سپس سرو می شود.

در ویدیوی زیرمی توانید یک روش آسان برای درست کردن این دسر را مشاهده فرمایید:



bubur-chacha-buburchachabubur-chacha-2

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!