تاماریلو چیست؟ ۵ فایده برتر تاماریلو

توریست مالزی- تاماریلو میوه ای است که شبیه میوه گل ساعتی بوده و با این میوه توصیف می شود. برخی ادعا می کنند که این میوه به گوجه فرنگی شبیه...
توریست مالزی- تاماریلو میوه ای است که شبیه میوه گل ساعتی بوده و با این میوه توصیف می شود. برخی ادعا می کنند که این میوه به گوجه فرنگی شبیه است در حالی که برخی دیگر معتقدند تاماریلو نسبت به گوجه فرنگی شیرین تر، و دارای مزه تندی است. به زبان مالایی به آن buah cinta گفته می شود.

اغلب از این میوه با عنوان گوجه فرنگی درختی یاد می کنند. تاماریلو در خوشه هایی شبیه به گوجه فرنگی رشد می کند، اما بیشتر مستطیلی یا تخم مرغ شکل است. بعضی از افراد شکل این میوه را به بادمجان تشبیه می کنند، با این حال، برخلاف گوجه‌ فرنگی و یا بادمجان، پوست تاماریلو طعم تلخی دارد که اغلب ناخوشایند است. بنابراین توصیه می شود قبل از خوردن آن را پوست بگیرید.

تاماریلو یک افزودنی شگفت انگیز برای چاشنی ها، سالادها و ساندویچ ها به شمار می رود. علاوه بر این، از این میوه به عنوان راهی برای طعم دار کردن خوراکی های شیرین از جمله کلوچه، کیک و حتی بستنی استفاده می شود. اما همه چیز فقط به همین جا ختم نمی شود و این میوه مفید می تواند در سلامتی شما نیز نقشی موثر داشته باشد. به نظر می رسد که این میوه منحصر به فرد برای کمک به قلب، چشم ها، متابولیسم و… مفید است.

تاماریلو چه خواصی برای سلامت بدن دارد؟
خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
فشار خون را تنظیم می کند.
به سلامت چشم کمک می کند.
ممکن است به طولانی شدن عمر نیز کمک کند.
متابولیسم بدن را بهبود می بخشد.

اجازه دهید در ادامه خواص تاماریلو را بیشتر توضیح دهیم:

به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.
همانطور که تحقیقات آزمایشگاهی در مالزی نشان می دهد، “تاماریلو” حاوی مقادیر مناسب فیبر محلول، پروتئین، نشاسته، آنتوسیانین‌ها و کاروتنوئیدها است. آنتوسیانین‌ها و کاروتنوئیدها برای سلامت قلب بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، کاروتنوئید ها می ‌توانند با کاهش فشار خون، کاهش سیتوکین های پیش التهابی (pro-inflammatory) و نشانگرهای التهاب و بهبود حساسیت انسولین در عضلات، کبد، و بافت چربی به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند.

علاوه بر این، مطالعات اپیدمیولوژیک، رابطه مصرف مواد غذایی با آنتوسیانین ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نشان می دهد. به عنوان مثال، تحقیقاتی که در مجله تغذیه منتشر شده است نشان می دهد که مصرف غذاهای سرشار از آنتوسیانین توانایی محافظت از قلب را در موش نشان می دهد.

فشار خون را تنظیم می کند.
گونه های مختلف گیاه تاماریلو توسط محققانی در دانشگاه علوم کشاورزی سوید مورد مطالعه قرار گرفت. محققان دپارتمان علوم غذایی دانشگاه دریافتند که تاماریلو حاوی مقدار زیادی پتاسیم است و و در هر ۱۰۰ گرم تاماریلو حدود ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم موجود است. از آنجا که سازمان غذا و دارو توصیه می‌ کند که هر روز ۴،۷۰۰ میلی ‌گرم پتاسیم از طریق میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف کنیم، مصرف تاماریلو در این رابطه بسیار سودمند است. از این رو رژیمی که با میوه‌ ها و سبزیجات رنگارنگ پر شده باشد، ممکن است به کاهش فشار خون انقباضی در کسانی که با مشکلات فشار خون بالا سر و کار دارند، کمک کند.

به سلامت چشم ها کمک می کند.
از آنجا که تاماریلو حاوی ویتامین A است، ممکن است در بینایی بیشتر چشم ها نقشی موثر داشته باشد. ویتامین A در جهت بینایی خوب، سیستم ایمنی قوی و رشد سلولی مهم است. بتاکاروتن نوعی از ویتامین A است که به طور خاص از گیاهانی مانند تاماریلو به دست می آید. بتا کاروتن یا ویتامین A یک آنتی اکسیدان است. مصرف این آنتی اکسیدان مفید، می تواند به تقویت بدن و حفظ سلامتی کمک کند.

ممکن است به شما کمک کند تا عمر طولانی داشته باشید.
تاماریلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و مصرف ویتامین C به عنوان راهی برای افزایش طول عمر مورد مطالعه قرار گرفته است. به طور خاص، مطالعه بر روی سندرم ورنر که یک اختلال نسبتا غیر معمول است که منجر به ایجاد زودرس بیماری های مرتبط با سن می شود، متمرکز بود. این مطالعه نشان داد که طول عمر در افراد مورد مطالعه ویتامین C افزایش یافته است. علاوه بر این، ویتامین C نشان داده است که طول عمر موش ها را افزایش می دهد، و بررسی ۱۴ مطالعه بر روی ارگانیسم های مختلف، از جمله کرم ها، مگس ها و جوندگان، نشان می دهد که ویتامین C به مدت طول عمر تاثیر می گذارد، هرچند نتایج بسیار متفاوت است.

متابولیسم بدن را افزایش می دهد.
ویتامین B6 بخشی از گروه پیچیده ویتامین B است و در حالی که صرفا به تنهایی انرژی زیادی را به عنوان بخشی از گروه B ارائه نمی دهد، کمک می کند تا بدن، کالری را از طریق کربوهیدرات ها و پروتئین ها به انرژی مفید تبدیل کند. تحقیقات منتشر شده در مجله چاقی، اثرات عصاره تاماریلو (Cyphomandra betacea) را در موش های چاق که رژیم غذایی با چربی بالا را تغذیه کردند، مورد بررسی قرار دادند. حال می خواهیم نتیجه این مطالعه را بدانیم.

در کل، موش‌های چاق با القای ویتامین سی درمان شدند. عصاره betacea پتانسیل خود را در حفظ وزن و اثر کاهش چربی بالا نشان داد و افزایش فعالیت آنتی‌اکسیدان sod، GPx و TAS و اثرات ضد التهابی را به دنبال داشت. بنابراین، مصرف C. betacea در رژیم روزانه یک اقدام یک مرحله ای برای پیشگیری از چاقی و مدیریت وزن است.

هر ۱۰۰ گرم تاماریلو شامل موارد زیر است:

  • ۳۰ کالری

  • ۲۵ گرم کربوهیدرات

  • ۰۳ گرم پروتئین

  • ۰۳ گرم چربی

  • ۱ گرم فیبر

  • ۱،۶۳۷ واحد بین المللی ویتامین A (بیش از ۱۰۰ درصد DV)

  • ۵ میلی گرم ویتامین C (50 درصد DV)

  • ۰۹ میلی گرم ویتامین E (14 درصد DV)

  • ۸ میلی گرم آهن (۸ درصد DV)

  • ۳۲۱ میلی گرم پتاسیم (۷ درصد DV)

  • ۱۰ میلی گرم کلسیم (۱ درصد DV)


علاوه بر موارد فوق، تاماریلو حاوی فولات، نیاسین، تیامین، مس، منیزیم، منگنز، فسفر، سلنیوم و روی است.

هشدارها
مورد گزارش شده زیادی در مورد حساسیت تاماریلو وجود ندارد، اما یک مطالعه برای تعیین اینکه آیا حساسیت غذایی وجود دارد یا خیر، انجام شده است. یک شرکت کننده پس از ۱۲-۲۴ ساعت بعد از مصرف تاماریلو کهیرهایی را روی پوست خود مشاهده کرد. مانند همه مواد غذایی، اگر شما فکر می کنید که شما ممکن است به آن حساسیت داشته باشید، بلافاصله پس از دیدن نشانه ها به پزشک مراجعه کنید.

سخن نهایی:
تاماریلو (Tamarillo) علاوه بر مزایای متعدد از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، کمک به بینایی بهتر شما، کمک به عملکرد مناسب متابولیسم و منافع ویتامین C در طول عمر می تواند یک چاشنی خوشمزه غذا باشد. سعی کنید تاماریلو را به عنوان عطر و طعم دهنده جدید برای وعده های غذایی مورد علاقه خود استفاده کنید.

منبع: مجله سلامت

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!