شهر کوچینگ مالزی( پاک ترین شهر مالزی)

توریست مالزی – کوچینگ پایتخت ایالت ساراوک در شرق مالزی است و به عنوان پرجمعیت ترین شهر ایالت ساراواک (با بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر جمعیت)، به عنوان یکی از...
توریست مالزی – کوچینگ پایتخت ایالت ساراوک در شرق مالزی است و به عنوان پرجمعیت ترین شهر ایالت ساراواک (با بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر جمعیت)، به عنوان یکی از پرجمعیت ترین شهرهای مالزی محسوب می گردد.

کوچینگ بزرگترین شهر در جزیره بورنئو و چهارمین شهر بزرگ مالزی است. بسیاری از بروشورهای مسافرتی از کوچینگ به عنوان “شهر گربه” یاد می کنند، زیرا این احتمال وجود دارد که واژه “کوچینگ” در زبان مالایی قدیم به معنای گربه استفاده شده باشد. البته در مورد سرچشمه نام شهر کوچینگ مالزی، یافته های جدید می گویند که این نام از نام رودخانه کوچکی به نام sungei kuching نشات گرفته است. کوچینگ به عنوان دروازه ای برای جاذبه های گردشگری متعدد ایالت ساراواک محسوب می گردد.

پاک ترین شهر مالزی
ادیان اصلی شهروندان کوچینگ، مسیحیت، بودیسم، تائوئیسم و اسلام هستند. گفته می شود کوچینگ دارای نژاد های متفاوتی است. بزرگترین گروه در واقع چینی ها هستند که حدود ۴۵٪ از جمعیت این شهر را تشکیل می دهند. این شهر یکی از تمیزترین شهرها در مالزی به حساب می آید و زمانی به عنوان یکی از سالم ترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته شده بود.

جاذبه های داخل و اطراف کوچینگ
توصیه می شود در فصل گرم سال از مارس تا اکتبر از کوچینگ بازدید کنید. فصل موسمی معمولاً بین نوامبر و فوریه رخ می دهد. با این حال، باران های موسمی بیش از حد مانع فعالیت های توریستی نمی شود. کوچینگ نقطه شروع سفرهای بیشمار به پارک های حیات وحش در منطقه است. پارک های عالی ملی و سایر جاذبه های جذاب در نزدیکی کوچینگ عبارتند از: پارک ملی باکو، پارک ملی تالاب های کوچینگ، ارتفاعات بارو و کلابیت، مرکز حیات وحش سمنگاه، پارک ملی گونگ گینگ و پارک ملی کوباه.

از جاذبه های محبوب کوچینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد: معبد تائو پک کونگ، مرکز رصدشناسی سلطان اسکندر، مسجد شهر کوچینگ، مسجد جامک، مجتمع مدان رایا، اسکله کوچینگ، بازار اصلی کوچینگ، Taman Budaya، یکشنبه بازار (Pasar Minggu )، باغ دوستی آستانه، پارک خانوادگی ماتانگ، پارک موضوعی سازگار با محیط زیست Sinar Serapi و کتابخانه دولتی ساراواک (Pustaka Negeri).

کارهای جالبی که در کوچینگ و اطراف آن می توانید انجام دهید
قایقرانی، خال کوبی در مرکز Borneo headhunter، کلاس پخت و پز غذاهای مالزیایی bumbu، غواصی در جزیره Talang-Talang، تماشای دلفین های ایراوادی در دهانه رودخانه Santubong، کلاس رقص سنتی مالزیایی، کلاس درس موسیقی، کلاس درس کاردستی، آبگرم و ماساژ bidayuh، ساخت کیک لایه ای Sarawak و تجربه زندگی قبیله ای tringgus.

یک فعالیت جذاب در کوچینگ، قایقرانی در رودخانه Sarawak است. روزانه دو سفر قایقرانی وجود دارد. سفر قایقرانی صبحگاهی (۹ صبح) و سفر قایقرانی هنگام غروب آفتاب (۵ عصر). هر دو سفر قایقرانی تقریبا ۲ ساعت به طول می انجامند و منظره بسیار خوبی از شهر کوچینگ و مناظر طبیعی بی نظیر آن را در طی این سفر خواهید دید. قیمت این سفر برای بزرگسالان ۴۰ رینگیت مالزی است. قیمت تعیین شده برای کودکان نیز ۲۰ رینگیت می باشد. قایق ها را می توانید در تفرجگاه کوچینگ پیدا کنید.

مراکز خرید در کوچینگ
کوچینگ تا سال ۲۰۰۷ به خاطر امکانات خرید شناخته نمی شد. سه تا از بزرگترین و جدید ترین مراکز خرید در کوچینگ عبارتند از: The Spring Mall، مرکز خرید هیلز و مرکز خرید بلوار. این سه مرکز دارای صدها مغازه متنوع هستند. در میان آن ها بسیاری از برند های بین المللی نیز به چشم می خورند. به علاوه مراکز غذاخوری، سینما و سایر جاذبه ها نیز در این مراکز خرید به چشم می خورند. سایر مراکز خرید مشهور در کوچینگ عبارتند از: Green Heights Mall ، OneTJ (IT Mall) ، E-Mart، Sarawak Plaza ، Tun Jugah ، Riverside Majestic، تاج میدان و Podium Shopping Hock Lee.

چگونه به کوچینگ برسیم؟
تنها راه رسیدن به کوچینگ از طریق هوایی است و تعداد پروازهای روزانه زیادی از کوالالامپور و جوهور بارو انجام می شود. سه خط هواپیمایی در این مسیر فعالیت می کنند. خطوط هوایی مالزی (Malaysia Airlines )، AirAsia و Firefly می باشد. هواپیمایی مالزی از فرودگاه بین المللی کوالالامپور (داخلی) به کوچینگ عزیمت می کند، AirAsia از LCCT  و Firefly از فرودگاه Subang به کوچینگ عزیمت می کند. فرودگاه بین المللی کوچینگ فرودگاه اصلی در جنوب ساراواک است. پرواز های روزانه دیگری نیز از این فرودگاه به کوالالامپور و همچنین پروازهای مکرر به سنگاپور، جوهور بارو، لابوان، کوتا کینابالو و شهرهای دیگر در ساراواک مانند سیبو، بینتولو و میری وجود دارد.

منبع: توریاب

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!