تماشای پرندگان در مالزی

توریست مالزی – مناظر متنوع مالزی، از جنگل های گلی حرا تا کوه های مه آلود، مملو از هزاران نوع پرنده است. مسیرهایی رفت و برگشت پرندگان مهاجر از...
توریست مالزی – مناظر متنوع مالزی، از جنگل های گلی حرا تا کوه های مه آلود، مملو از هزاران نوع پرنده است. مسیرهایی رفت و برگشت پرندگان مهاجر از استرالیا به این کشور نیز اقامتگاه ۱۲۰ پرنده مهاجر یا بیشتر است. در پارک ها و تفرجگاه های شبه جزیره و بورنئو مالزیایی که به آسانی قابل دسترس هستند به ترتیب بیش از ۶۰۰ و حدود ۵۸۰ نوع پرنده وجود دارند؛ در نتیجه، تعجب آور نیست که مالزی یک مخفیگاه برای تماشای پرندگان محسوب می شود.
جنگل ها و مزارع نیمی از زمین های وسیع مالزی را پوشانده اند. بدلیل این تنوع زیستی، مناطق بسیاری برای زندگی دسته جمعه پرندگان در این کشور وجود دارند. جنگل های مالزی در کل به سه نوع زیستگاه مجزا تقسیم می شوند: جنگل های ساحلی حرا، جنگل های کم ارتفاع و جنگل های کوهستانی.
اکوسیستم های جنگل باتلاقی حرا، جایی که آب شور در حاشیه خط ساحلی به آب تازه می ریزد، خانه پرندگانی از قبیل ماهی خورک هستند. جنگل های کم ارتفاع از جمله باتلاق های آب تازه، جنگل های ذغال سنگ و درختان دیپتروکارپ، وسیع ترین زیستگاه برای بیش از ۲۰۰ پرنده است که از بین این پرندگان می توان به طوفان لک لک و کبوتر شاهی سبز اشاره کرد. جنگل های کوهستانی در کل در ارتفاع ۹۰۰ متر بوجود می آیند، جایی که گونه هایی از قبیل طاووس-قرقاول کوهی و پرنده کوهی در آب و هوای خنک و شرجی و درختان کوتاه شده این مناطق مرتفع رشد می کنند.
هر یک از این زیستگاه ها تجربه بی نظیری از پرندگان را برای شما فراهم می کند، اما بازدید از چندین محل در مناطق زیست محیطی مختلف کار دشواری نیست و شما می توانید از تماشای تنوع ناب پرندگان زیبا و بی نظیر شگفت زده شوید، از آنها عکس بیاندازید و درباره این موجودات دوست داشتنی اطلاعات کسب کنید.

نکات کلیدی
– قبل از رفتن، تا آنجا که می توانید درباره محل و انواع پرندگان آن مطالعه کنید و اطلاعات بدست آورید.
– یک دوربین دو چشمی به شما کمک می کند تا پرندگان را از دور و در حال پرواز در آسمان تشخیص بدهید و مشاهده کنید.
– بیشتر پرندگان صبح ها و در اواخر بعد از ظهر وقتی دما خنک تر می شود، فعالیت بیشتری دارند. پرندگان زیادی نیز عادت و الگوهای غذایی منظمی دارند. برای آگاهی از بهترین زمان ها برای تماشای یک نوع خاص از پرندگان، به کتابچه راهنمای خود مراجعه کنید.
– گلزار ها مکان مناسبی برای تماشای پرندگان ساحلی در زمان جزر و مد خفیف هستند.
– توصیه می شود برای محافظت از خود در برابر نیش پشه ها، بلوزهای آستین بلند و شلوارهای بلند بپوشید. زدن اسپری دفع کننده حشرات به خود نیز بسیار توصیه می شود.
– خود را هیدراته کنید! مقدار کافی آب همراه خود بیاورید زیرا میزان بالای رطوبت باعث تشنگی شما و از دست دادن آب بدنتان می شود.
– برای ورود به برخی از پناهگاه های پرندگان به مجوز ورود از طرف اداره جنگلداری ایالت های مختلف نیاز است.
منبع: وزارت توریسم مالزی

پاسخی ارسال کنید

*

*

8 − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!