با غذای ملی مالزی بیشتر آشنا شوید

برنج نارگیلی ای که در گوشه ای از بشقاب قرار گرفته، دانه ها، تخم مرغ آبپز و تکه های ماهی بشقاب ملی غذایی مالزی یعنی همان ناسی لماک را تشکیل می دهند.
توریست مالزی – برنج نارگیلی ای که در گوشه ای از بشقاب قرار گرفته، دانه ها، تخم مرغ آبپز و تکه های ماهی بشقاب ملی غذایی مالزی یعنی همان ناسی لماک را تشکیل می دهند.

ناسی لماک از آن دسته غذاهای ساده ایست که بر سر میز مالزیایی ها زیاد دیده می شود، این غذای ملی مالزیایی تاریخچه ای در پس خود دارد.

داستان غذای ناسی لماک به عنوان یکی از غذاهای مزرعه داران شروع شد، کار کردن های طولانی بر روی مزرعه به این معنا بود که باید غذایی در کار باشد که هم مغذی و هم خوشمزه باشد. برنج، روغن و ماهی هم می توانست ایده ی خیلی خوبی برای این منظور باشد و این گونه بود که داستان ناسی لماک شروع شد… البته نگاهی دقیق تر به مواد تشکیل دهنده ی این غذا کاملا شما را متوجه می کند که چرا این غذا تا این اندازه توانسته جای خود را در بین محلی ها باز کند.

برنج سانتان
برای برنج این غذا از برنج ساده ی سفیدی استفاده می شود که با شیره ی نارگیل ترکیب و بخارپز می شود تا احتمال سوختن آن پایین بیاید. شیره ی نارگیل یا همان سانتان همان لماک است که با کمی زنجبیل قاطی می شود و طعم بسیار لطیفی می گیرد.

سمبل
سمبل هم یکی دیگر از مواد ناسی لماک و نوعی سس فلفل قرمز است که در گوشه ی بشقاب گذاشته می شود. از آنجا که مالزیایی ها یکی از مردم آسیایی چند فرهنگه هستند، ادویه هایی دارند که در هیچ جای دیگر دنیا نمی توان پیدا کرد، در سمبل هم ادویه های مختلفی ریخته می شود که طعم خیلی خاصی دارد.

دانه های روغنی سرخ شده، ماهی، خیار و تخم مرغ آبپز
این مواد هم کمک می کند تا ناسی لماک بسیار منحصر بفرد شود و غذای ملی مالزی به حساب بیاید، این مواد در کنار هم ترکیب چربی دارند و شاید برای بعضی از افراد خوردنشان در کنار هم نامعقول باشد اما باید بدانید که ناسی لماک بدون حتی یکی از این مواد هیچ است!

علیرغم اینکه شنیدن نام غذای ملی ممکن است این تصور را در شما بوجود بیاورد که با غذای گرانی طرفید اما چنین نیست و باید گفت که این خوشمزه ی مالزیایی غذایی ارزان است که در هر جای مالزی می توانید آن را تهیه کنید از دکه های کنار خیابانی گرفته تا لوکس ترین رستوران های مالزی.

البته ادویه هایی که در ناسی لماک استفاده می شود هم با گذشت زمان کمی تغییر کرده و برای مثال ممکن است یک خانواده آن را کمی متفاوت تر نسبت به خانواده ی دیگر درست کند. مثلا در ناسی لماک چینی از گوشت هایی به غیر از گوشت گاو و گوساله استفاده می شود و یا نوع هندی آن شامل ناس لماکی است که در برگی های درخت موز قرار می گیرد و سس سمبل آن هم با ادویه های دیگری ترکیب می شود. اما مطمئن باشید هر نوع آن را که امتحان کنید به اندازه ای از آن لذت می برید که احتمالا یکی از غذاهای ثابت میزهای خانه ی خودتان هم می شود!

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!