خیابان پتالینگ Petaling Street

توریست مالزی – خیابان پتالینگ، مرکز محله اصلی چینی ها در کوالا لامپور، بیشتر فضای سنتی خود را حفظ کرده است؛ به خصوص شب ها وقتی که دستفروشان اجناس...
توریست مالزی – خیابان پتالینگ، مرکز محله اصلی چینی ها در کوالا لامپور، بیشتر فضای سنتی خود را حفظ کرده است؛ به خصوص شب ها وقتی که دستفروشان اجناس خود را در خیابان پهن می کنند.
شما می توانید هرکالایی را، از جواهر و خوشبوکننده گرفته تا اسباب بازی و تی شرت، خریداری کنید، اما جاذبه واقعی این بازار شبانه پرسه زدن در آن و لذت بردن از مناظر، صداها و انرژی است که در فضا وجود دارد. انواع متنوعی از غذاهای خوشمزه در این بازار وجود دارند؛ برخی از رستوران های این محل نسل ها است که به این کار مشغول هستند. اهالی منطقه در اصل برای خرید لوازم فرعی و غذاهای بی نظیر چینی دسته دسته به این محل می آیند. بنابراین، شجاع باشید و با شکمی گرسنه و روحیه ای ماجراجو به خیابان پتالینگ بروید. حتی اگر یک پنی هم خرج نکنید، به شما اطمینان می دهیم که لحظات بی نظیری را در اینجا تجربه خواهید کرد.
در آخر خیابان پتالینگ، می توانید از معبد چان سی شو ین، که به سال ۱۹۰۶ تعلق دارد، دیدن کنید. داخل این ساختمان عمارت های رو به حیاط، کنده کاری و نقاشی های ظریف وجود دارند. در خارج از آن، مجسمه های سرامیکی که استادانه لعاب کاری شده و نما و پشت بام ها را آراسته اند، به چشم می خورند.
گردشگرانی که به دنبال ماجراجویی های بیشتری هستند، می توانند از خیابان پتالینگ به سمت پایین بروند و معبد سری ماها ماریامان اهل جنوب هند را تماشا کنند. این معبد در خیابان Tun H.S.Lee است که در چند قدمی محله چینی ها قرار دارد. این معبد در سال ۱۸۷۳ بنا شد و گفته می شود که آراسته ترین و استادانه ترین معبد هندو در این کشور است. ویژگی های طراحی و تزئینی آن عبارتند از: کنده کاری های ظریف خدایان هندو، تزئیناتی از طلا، سنگ های قیمتی و نقوشی که با دست رنگ شده اند. تزئینات دیگر آن استفاده از کاشی های نفیس ایتالیایی و اسپانیایی است. یک ارابه نقره ای نیز در این معبد وجود دارد که به طور برجسته در هیئت های مذهبی برای حمل مجسمه خدایان در خیابان های شهر از آن استفاده می شود.
در خارج از معبد سری ماها ماریامان غرفه هایی وجود دارند که حلقه و رشته هایی از گل خوشبوی یاس می فروشند. به علاوه، عطر خوش و قوی گیاهان سنتی چینی و نیز عطر تازه قهوه دم کرده در هوای سراسر خیابان پیچیده شده است.
خیابان پتالینگ رو به روی مجتمع تجاری کوتارایا و بازار مرکزی واقع شده است.
خط PUTRA را سوار شوید و در ایستگاه پاسار سنی توقف کنید. خیابان پتالینگ در چند قدمی شما قرار دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 + 20 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!