دوازده مورد از بهترین مزایای سلامتی میوه آووکادو

اتوریست مالزی – آووکادو خواص بسیار زیادی دارد و علت آن هم وجود ویتامین‌های مختلف و مواد مغذی در این میوه استوایی است. در ادامه به معرفی مزایای میوه...
اتوریست مالزی – آووکادو خواص بسیار زیادی دارد و علت آن هم وجود ویتامین‌های مختلف و مواد مغذی در این میوه استوایی است. در ادامه به معرفی مزایای میوه آووکادو خواهیم پرداخت.

به گزارش گجت نیوز، آووکادو یک میوه هسته‌دار با بافت خامه‌ای بوده که در آب و هوای گرم رشد می‌کند. مزایای فوق‌العاده این میوه شامل بهبود هضم، کاهش خطر ابتلا به افسردگی و محافظت در برابر سرطان است. آووکادو تنها میوه‌ای است که مقدار قابل توجهی اسیدهای چرب اشباع نشده سالم را داراست. آووکادو یک ماده غذایی سرشار از ماده مغذی بوده و تقریبا ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی دارد. در این مقاله به مزایای سلامتی میوه آووکادو خواهیم پرداخت.

مصرف میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی با کاهش خطر بسیاری از بیماری‌ها همراه است. نتایج بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که رژیم غذایی سرشار از مواد گیاهی همانند میوه آووکادو می‌تواند علاوه بر بهبود سلامت پوست و مو موجب افزایش انرژی، کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به چاقی، کاهش دیابت، کاهش بیماری های قلبی و مرگ و میر کلی شود.

۱: سرشار از مواد مغذی
یک پنجم از میوه آووکادو یا تقریبا ۴۰ گرم از آن شامل مقادیر مواد مغذی زیر است:
۶۴ کالری
۶ گرم چربی
۳.۴ گرم کربوهیدرات
کمتر از یک گرم شکر
۳ گرم فیبر
آووکادو منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های C ،E ،K ،B6 و همچنین ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، پانتوتنیک اسید، منیزیم و پتاسیم بوده و اسیدهای چرب لوتئین، بتاکاروتن و امگا ۳ را هم تامین می‌کند. اگرچه بیشتر کالری‌های موجود در آووکادو از چربی حاصل می‌شود، اما این مسئله نگران‌کننده نیست. آووکادو سرشار از چربی‌های سالم و مفید بوده که به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند. هنگامی که افراد چربی مصرف می‌کنند، مغز سیگنالی دریافت می‌کند تا اشتها را از بین ببرد. خوردن چربی باعث کاهش کربوهیدرات‌ها شده و این مسئله به ثبات سطح قند در خون کمک خواهد کرد. چربی برای تک تک سلول‌های بدن ضروری است. خوردن چربی‌های سالم، سلامت پوست، جذب ویتامین‌های محلول در چربی، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را تقویت کرده و حتی ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن هم کمک کند.

۲: سلامت قلب
آووکادو حاوی ۲۵ میلی‌گرم استرول گیاهی بتاسیتوسترول بوده و مصرف منظم آن به حفظ سطح کلسترول سالم کمک می‌کند.

۳: سلامت بینایی
آووکادو حاوی لوتئین و زآگزانتین (دو ماده فیتوشیمیایی که به ویژه در بافت چشم متمرکز شده‌اند) بوده و به حداقل رساندن آسیب‌ها از جمله نور ماوراء بنفش کمک می‌کند. از آنجا که اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در آووکادو از جذب سایر آنتی اکسیدان‌های محلول در چربی همانند بتاکاروتن پشتیبانی می‌کنند، افزودن آووکادو به رژیم غذایی شما ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن کمک کند.

۴: پیشگیری از پوکی استخوان
نیمی از آووکادو تقریبا ۲۵ درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین K را تامین می‌کند. این ماده مغذی در اغلب مواقع نادیده گرفته می‌شود، اما برای سلامتی استخوان بسیار ضروری است. در نظر داشته باشید که خوردن رژیم غذایی حاوی ویتامین K کافی، می‌تواند با افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع آن از طریق ادرار، موجب سلامت استخوان‌ها شود.

۵: پیشگیری از سرطان
مصرف کافی فولات از بروز سرطان‌هایی همانند روده بزرگ، معده، لوزالمعده و دهانه رحم جلوگیری می‌کند. اگرچه این مسئله هنوز مورد تایید قرار نگرفته است، اما محققان معتقدند که فولات از تقسیم سلولی در برابر جهش‌های ناخواسته در DNA و RNA محافظت می‌کند. آووکادو حتی ممکن است در درمان سرطان هم نقش داشته باشد. نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهند که فیتوشیمیایی‌های استخراج شده از آووکادو می‌توانند موجب مهار رشد سلول‌های سرطانی شوند. همچنین نشان داده شده است که این فیتوشیمیایی‌ها باعث کاهش آسیب کروموزومی ناشی از سیکلوفسفامید (داروی شیمی درمانی) می‌شود.

۶: سلامت نوزادان
فولات برای بارداری سالم بسیار مهم است. مصرف کافی فولات موجب کاهش خطر سقط جنین و نقص لوله عصبی می‌شود. نتایج تحقیقات اخیر در دانشگاه مک گیل نشان داد که موش‌های دارای کمبود فولات، حدود ۳۰ درصد بیشتر از سایر موش‌ها به هنگام تولد دچار نقص خواهند شد.

۷: کاهش خطر ابتلا به افسردگی
مواد غذایی حاوی فولات زیاد ممکن است در کاهش خطر ابتلا به افسردگی موثر باشند، زیرا فولات به جلوگیری از ایجاد هموسیستئین کمک خواهد کرد. هموسیستئین ماده‌ای است که می‌تواند گردش خون و ارسال مواد مغذی به مغز را مختل کند. توجه داشته باشید که مقدار بیش از حد این ماده می‌تواند در تولید سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین که باعث تنظیم خلق و خو، خواب و اشتها می‌شوند، اختلال ایجاد کند.

۸: بهبود هضم
آووکادو حاوی مقدار فیبر بسیار خوبی بوده و نصف آن تقریبا ۶ تا ۷ گرم فیبر دارد. مصرف مواد غذایی دارای فیبر طبیعی می‌تواند در جلوگیری از یبوست، حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ موثر باشد.

۹: سم‌زدایی طبیعی
فیبر کافی موجب حرکات منظم روده شده و این مسئله برای دفع روزانه سموم از طریق صفرا و مدفوع بسیار مهم است. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که فیبر موجود در رژیم غذایی ممکن است در تنظیم سیستم ایمنی و کاهش التهاب هم نقش داشته باشد.

۱۰: درمان پوکی استخوان
ماده‌ای به نام ساپونین که در آووکادو، سویا و برخی غذاهای گیاهی دیگر یافت می‌شود، موجب کاهش علائم آرتروز زانو می‌شود.

۱۱: اثر ضدمیکروبی
آووکادو حاوی موادی است که دارای فعالیت ضدمیکروبی هستند. گونه باکتریایی اشرشیاکلی یکی از دلایل اصلی مسمومیت غذایی است که مصرف میوه آووکادو فعالیت آن را مهار می‌کند.

۱۲: محافظت از بیماری مزمن
دریافت فیبر زیاد با کاهش خطرات قابل توجهی همانند بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی از بیماری‌های دستگاه گوارش همراه است. همچنین نشان داده شده است که افزایش فیبر باعث کاهش فشار خون و کلسترول، بهبود حساسیت به انسولین و کاهش وزن برای افراد چاق می‌شود.

رژیم غذایی
شما می‌توانید با فشار دادن ملایم به پوست آووکادو، میزان پختگی آن را بررسی کنید. در صورتی که پوست آووکادو سفت باشد، باید قبل از مصرف اجازه دهید تا چند روز برسد. آووکادو نرم باعث ایجاد سس گواکامول یا شیرینی زیاد می‌شود، در حالی که آووکادوهای سفت‌تر برای برش و اضافه کردن آن به سالاد یا ساندویچ عالی هستند. برای سرعت بخشیدن به روند رسیدن آووکادو، یک عدد از آن را در داخل یک کیسه کاغذی با موز بگذارید.

نکات مهم درباره مصرف آووکادو
در این قسمت از مقاله به معرفی نکاتی جهت مصرف بهتر این میوه خواهیم پرداخت:

آووکادو برش داده شده را در وعده صبحانه به جای کره بر روی نان تست قرار داده و میل کنید.
به جای اضافه کردن مایونز به سالاد مرغ یا ساندویچ، از آووکادو استفاده کنید.
بافت نرم و خامه‌ای آووکادو و طعم ملایم آن، این میوه را به اولین غذای عالی برای نوزادان تبدیل کرده است.
آووکادو را می‌توان به صورت‌های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال، روغن آووکادو برای مصرف در دسترس قرار دارد. روغن آووکادو ممکن است برای پخت و پز یا مرطوب کردن پوست یا مو استفاده شود، بنابراین قبل از خرید، اطلاعات محصول را به دقت بررسی کنید. بد نیست بدانید که آووکادو یک میوه محبوب در محصولات مرطوب کننده همانند ماسک صورت است.

خطرات احتمالی ناشی از مصرف میوه آووکادو
میوه آووکادو بسیار مفید بوده و به جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها کمک خواهد کرد. افرادی که از رقیق‌کننده خون همانند کوادامین (وارفارین) استفاده می‌کنند، نباید به طور ناگهانی به مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین K بپردازند، زیرا نقش زیادی در لخته شدن خون دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 + یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!