سپودیلا یا چیکو(Sapodilla (Ciku

توریست مالزی- این میوه کوچک قهوه ای با فیبرهای خزدار کوچک بر روی پوسته بیرونی است. این میوه انجیر مانند  شیرین را در سوپرمارکت های خاص می توان پیدا...
توریست مالزی- این میوه کوچک قهوه ای با فیبرهای خزدار کوچک بر روی پوسته بیرونی است. این میوه انجیر مانند  شیرین را در سوپرمارکت های خاص می توان پیدا کرد، اما در اکثر بازارهای روزانه و شبانه که میوه عرضه می کنند نیز می توان یافت.

سپودیلا حاوی ویتامین های مهم مانند ویتامین A و ویتامین C است. ویتامین A بسیار ضروری برای بینایی و طراوت و زیبایی پوست و غشاهای مخاطی است. به همین ترتیب، ویتامین C به مقاومت بدن در برابر بیماری ها  کمک می کند و رادیکال های آزاد را از بین ببرد.

ساپودیلا (Sapodilla) یا چیکو از میوه‌های بومی مکزیک و آمریکای مرکزی است که در برخی از کشورهای آسیایی مانند هند، تایلند، اندونزی و مالزی نیز کشت می‌شود. این میوه حاوی مقادیر زیادی قندهای ساده طبیعی مانند فروکتوز و سوکروز است که خاصیت انرژی‌زایی سریع دارند.

بهترین روش مصرف این میوه مخلوط کردن آن با شیر و درست کردن اسموتی یا شیک‌های خوشمزه است همچنین از آن می توان در تهیه دسر و بستنی استفاده کرد.

این میوه سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی و آنتی اکسیدان‌هاست و مصرف آن (به‌همراه شیر) بدلیل جذب سریع و راحت و قند طبیعی آن بویژه برای اطفال توصیه می‌شود. ساپودیلا به سبب فیبر بالا به تقویت دستگاه گوارش و رفع یبوست کمک می‌کند و در جلوگیری از سرطان کلون موثر است. این میوه دارای مقادیر زیادی املاح معدنی نظیر آهن، منیزیم، سلنیوم و روی است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با عفونت‌ها می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های جالب این میوه خاصیت آرام‌بخشی و ضدافسردگی آن است و مصرف آن به کسانی که مشکل اختلال خواب و یا استرس دارند توصیه می‌شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!