مثلث طلایی کوالالامپور (Golden Triangle)

خیابان امپنگ که از روبروی KLCC امتداد یافته یکی از نخستین خیابان هایی بود که در شهر ساخته شد. امروزه این خیابان شریان اصلی مثلث طلایی یعنی منطقه اصلی تجاری - مالی شهر محسوب می شود.
توریست مالزی – خیابان امپنگ که از روبروی KLCC امتداد یافته یکی از نخستین خیابان هایی بود که در شهر ساخته شد.  امروزه این خیابان شریان اصلی مثلث طلایی یعنی منطقه اصلی تجاری – مالی شهر محسوب می شود.

سه کنج مثلث طلایی تقریبا در محل تلاقی دو رود کلانگ و کومبانگ در غرب، تقاطع خیابان های یاپ کوان سینگ و تون رزاک در شمال شرقی و تقاطع خیابان های امبی  و پودو  در جنوب شرقی شهر قرار گرفته اند،

ساختمان های چند طبقه جدید که بسیاری از آنها ویژگی های فرهنگ و فضای محلی، خصوصا نمادپردازی اسلامی را در خود دارند، بر مثلث طلایی سایه افکنده اند. یک نمونه عالی از این بناها، ساختمان  Tabung Haji در خیابان تون رزاک می باشد که پنج ستون منحنی در اطراف این بنا نشانگر پنج اصل دین اسلام است.

اکثر ساختمان های پنج طبقه در منطقه مثلث طلایی جایگاه شرکت های بزرگ، بانک ها و شرکت های چند ملیتی و شرکت های مرتبط با دولت هستند که مورد آخری منطقه ای است که توسط نخست وزیر پیشین مالزی برای استفاده  بخش خصوصی جهت به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد مالزی ایجاد شده است.

golden tringle

 

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

دوازده + 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!