زیباترین مساجد کوالالامپور

از آنجایی که اکثریت جمعیت مالزی را مالایی های مسلمان تشکیل می دهند این کشور دارای مساجد زیبای بسیاری است که معماری اصیل اسلامی آمیخته با طرح های سنتی مالایی را به نمایش می گذارند.
از آنجایی که اکثریت جمعیت مالزی را مالایی های مسلمان تشکیل می دهند این کشور دارای مساجد زیبای بسیاری است که معماری اصیل اسلامی آمیخته با طرح های سنتی مالایی را به نمایش می گذارند. در این مطلب سه مسجد قدیمی و مشهور کوالالامپور را به شما معرفی می کنیم و بازدید از آنها را به شما توصیه می نماییم:

۱.مسجد ملی مالزی

masjid-negara-(national-mosque)-kl_1

این مسجد با عظمت که نمادی از تاریخ کشور مالزی است در قلب شهر کوالالامپور و در میان باغ های زیبای Lake Gardens قرار گرفته است. پس از استقلال مالزی در سال ۱۹۵۷, شورای اجرایی دولت فدرال طرح ساختن مسجدی را به عنوان سمبل استقلال مالزی مطرح کرد… بیشتر بخوانید.

۲.مسجد فدرال

federal mosque

مسجد فدرال یا مسجد ولایت واقع در حاشیه شهر کوالالامپور و در خیابان دوتا، بر روی تپه ای سرسبز به وسعت بیش از ۱۳ هکتار ، با زیر بنای ۴۷ هزار متر مربع و گنجایش ۱۷ هزار نماز گذار در سال ۲۰۰۰ میلادی بر روی عموم گشوده شد. این مسجد در چهار طبقه و به سبک معماری عثمانی قرن شانزدهم و با تاثیرگرفتن از مسجد آبی شهر استانبول در ترکیه طراحی و ساخته شده است… بیشتر بخوانید.

۳.مسجد جامع

masjid_jamek

مسجد به عنوان بخشی از دومین دوره بزرگ گسترش در کوالالامپور، در سال ۱۹۰۹ به وسیله معمار انگلیسی «ای. بی هوبوک» ساخته شد. هوبوک پس از آشکار شدن ناکارآمدی «آنتونی نورمن»، معمار قبلی بنا و بازنشستگی اجباری وی در سال ۱۹۰۳، کار ساخت مسجد را به عهده گرفت… بیشتر بخوانید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!