معرفی کتاب: «با چرا شروع کنید» اثر سایمون سینک

توریست مالزی – با چرا شروع کنید تا الها‌م‌بخش دیگران باشید، نه صرفا انگیزه‌بخش. انگیزه‌های بیرونی ممکن است در کوتاه‌مدت از بین بروند؛ اما کسی که الهام می‌پذیرد، هرکاری...
توریست مالزی – با چرا شروع کنید تا الها‌م‌بخش دیگران باشید، نه صرفا انگیزه‌بخش. انگیزه‌های بیرونی ممکن است در کوتاه‌مدت از بین بروند؛ اما کسی که الهام می‌پذیرد، هرکاری را با اشتیاق و خواست خودش انجام می‌دهد.
به گزارش زومیت، بیشتر رهبران و مدیران کسب‌وکارها به‌خوبی می‌دانند چطور در کارمندانشان انگیزه ایجاد کنند یا برای مشتریانشان طوری انگیزه‌بخش باشند که محصول یا خدماتشان را بخرند؛ اما آن‌ها نمی‌دانند چگونه تأثیرگذار باشند و تأثیری ماندنی بر مشتریان بگذارند که از آن‌ها مشتری وفادار بسازند؛ به‌طوری‌که با میل و خواست درونی خودشان کاری انجام دهند. رهبران بسیار کمی هستند که موجب شوند فردی به آن‌ها وفادار بماند، نه اینکه صرفا یک یا چند تعامل انجام دهد و برود. بسیار اندک‌اند مدیرانی که به‌ دنبال‌کنندگان و حتی کارکنان خود آن‌قدر انگیزه‌ای قوی دهند که در تمام پستی‌و‌بلندی‌ها همراه کسب‌وکارشان باقی بمانند.

خلاصه کتاب
«با چرا شروع کنید» کتابی است که نشان می‌دهد رهبران قدرتمند چطور با مطرح‌کردن سؤال درست، دیگران را به عمل وامی‌دارند و الهام‌بخش افراد می‌شوند. ازنظر نویسنده‌ی کتاب، تفاوتی اساسی میان رهبران عادی و انگیزه‌بخش وجود دارد: آن‌ها همواره با چرا شروع می‌کنند، نه با چه‌ چیز. سایمون سینک در کتاب خود با عنوان «با چرا شروع کنید» به مدیران کسب‌وکارها الهام‌بخشی و تأثیرگذاری را می‌آموزد و از دلایل موفقیت رهبران مطرح دنیا مثل استیو جابز سخن می‌گوید. او در سراسر کتاب بر این نکته تأکید می‌کند: «چیزی که مردم می‌خرند، چرایی کار شما است، نه آن کاری که می‌کنید». همچنین توضیح می‌دهد چرا این سؤال واقعا کارساز است و رهبران مشتاق و رؤیاپرداز چطور می‌توانند با پاسخ مناسب به همین پرسش، مسیر کاری موفقی برای خود بسازند.

سایمون با این سؤال‌ها شروع می‌کند: «چرا برخی از شرکت‌ها و رهبران موفق‌تر و نوآورتر و پرسودتر از سایر شرکت‌ها و رهبران هستند؟» «چرا تعداد کمی از آن‌ها می‌توانند موفقیت‌های مکرر داشته باشند و چرا فقط معدودی از کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان وفادار و همیشگی برای خود بسازند؟»

چرا با چرا شروع کنیم؟
انگیزه‌بخشی آن‌هم با گره‌خوردن به عوامل بیرونی، کار چندان سختی نیست. انگیزه‌دادن به مخاطب برای خرید محصول یا خدمت، روشی است که بیشتر مدیران و رهبران کسب‌وکارها در پیش می‌گیرند، بدون آنکه دقیقا بدانند چرا آن کار را انجام می‌دهند. ممکن است بتوانید با دادن انگیزه به مشتریانتان آن‌ها را به خرید هم وادارید. حتی ممکن است آن‌ها بارها از شما خرید کنند؛ اما وفاداری دائمی و ایجاد مشتری وفادار، موضوعی است که به دلیل مشخصی در درون نیاز دارد. مشتری وفادار درواقع به‌دنبال پاسخ به این پرسش است: «چرا این محصول را ساخته‌اید یا چرا این خدمت را ارائه می‌دهید؟» رهبران عالی کسانی هستند که با الهام‌بخش‌بودن، حسی از هدفمندی یا احساس تعلق را در افراد ایجاد می‌کنند.
این رهبران جمعی از دنبال‌کنندگان را برای خود به‌وجود می‌آورند، نه به این دلیل که تحریک می‌شوند؛ بلکه به این دلیل که تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند و با آن کسب‌وکار تعامل می‌کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!