معاملات شرعی طلا از طریق استارت‌آپ مالزیایی

توریست مالزی – «HelloGold» اولین پلتفرم طلای آنلاین است که توسط هیئت نظارت Amanie که در مالزی وظیفه بررسی و صدور مجوز تطابق با شریعت را دارد، تأیید شده...
توریست مالزی – «HelloGold» اولین پلتفرم طلای آنلاین است که توسط هیئت نظارت Amanie که در مالزی وظیفه بررسی و صدور مجوز تطابق با شریعت را دارد، تأیید شده و این مجوز به این شرکت امکان دسترسی به میلیون‌ها مشتری مسلمان در سراسر منطقه جنوب شرق آسیا را می‌دهد.

به گزارش ایکنا، HelloGold را می‌توان یکی از استارتاپ‌هایی به شمار آورد که در حوزه فین‌تِک به موفقیت‌های خوبی رسیده و همانگونه که از نام این استارتاپ مشخص است، تمرکز خود را بر روی خرید و فروش طلا گذاشته است.

HelloGold در سال ۲۰۱۷ با گروه شرکتی خرده‌فروشی ژاپنی Aeon کار خود را به طور مشترک شروع کرد که تأمین مالی محصولات وام‌دهی را تأمین می‌کند. شرکت مخابراتی محلی Axiata سومین شریک HelloGold به شمار می‌رود. HelloGold اکنون ۲۵۰۰۰ مشتری در مالزی دارد و در تایلند هم در دسترس است. این استارت‌آپ طرح‌هایی برای حضور در بازار اندونزی و دبی هم برای سال‌های آینده دارد.

HelloGold اولین پلتفرم طلای آنلاین است که توسط هیئت نظارت Amanie که در مالزی وظیفه بررسی و صدور مجوز تطابق با شریعت را دارد، تأیید شده و این مجوز به این شرکت امکان دسترسی به میلیون‌ها مشتری مسلمان در سراسر منطقه جنوب شرق آسیا را می‌دهد.

برای بسیاری در آسیا، طلا یک سرمایه‌گذاری امن خوب در برابر ریسک ارز و شوک‌های بازار است که نمونه آن را در چند سال اخیر و به خصوص در دوران کرونا شاهد بوده‌ایم. برای مثال در سال ۲۰۱۶ و یک‌سال پیش از راه‌اندازی رسمی HelloGold ، طلا ۱۷ درصد در برابر رینگیت مالزی، رشد داشت.

این استار‌ت‌آپ علاوه بر دریافت این مجوز، مشاور شرعی Amanie، را هم در تیم خود دارند و فرآیندهای عملیاتی و مدل تجاری خود را بر اساس استاندارد شرعی طلا توسط سازمان حسابداری و حسابرسی مؤسسات مالی اسلامی در مالزی استوار کرده است.

رابین لی (Robin Lee)، بنیانگذار HelloGold، در مورد این استارت‌آپ و خدمات آن می‌گوید: طلا ساده‌ترین محصول به حساب می‌آید و محاسبات آن مورد درک مردم است. طلا در همه فرهنگ‌ها وجود دارد و این یک محصول مالی تنظیم‌شده نیست. به همین دلیل است که بسیاری از استارت‌آپ‌ها با ایده‌های مبتنی بر طلا وارد بازار می‌شوند. در نهایت، اگر مشتریان ما طلا داشته باشند، ما دوست داریم که آنها از تسهیلات [وام] از پیش تأیید شده بهره ببرند، درست مانند افراد ثروتمند.

لی تصمیم گرفت استارتاپ خود را در مالزی راه‌اندازی کند، زیرا این کشور دارای طبقه‌ای متوسط، با درآمد متوسط ​​است. مردم مالزی دارای پایگاه قومیتی متنوع هستند که به گوشی‌های هوشمند علاقه دارند. با این همه تجارت در مالزی همچنان بر محوریت معاملات نقدی است.

استفاده از خدمات اصلی HelloGold ساده است؛ دانلود برنامه این استارت‌اپ در تلفن همراه، اضافه کردن یک حساب بانکی و خرید و فروش طلا به نرخ رایج. انتقال طلا و استفاده از آن به عنوان وثیقه وام مهمترین خدماتی است که از طریق HelloGold در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

HelloGold چیزی بیش از یک اپلیکیشن است. مؤسسان این استارت‌اپ، رمزارزی به نام GoldX راه‌اندازی کرده‌اند که در طول زمان می‌تواند به یک سکه پایدار مبتنی بر طلا تبدیل شود، یا به عنوان مکانیزمی برای کاربران برای تراکنش‌های بانکی، جابه‌جایی پول مانند کارت بانکی عمل کند.

HelloGold تاکنون بیش ۱۵۰ هزار بار دانلود شده و آنطور که مسئولین این استارت‌آپ ادعا کرده‌اند بیش از ۸۰ هزار مشتری داشته که بیش از ۱,۵ میلیون دلار از طریق این برنامه و استارت‌آپ معامله انجام داده‌اند.

HelloGold در حال بررسی بازارهایی به غیر از شرق آسیا است. مناطقی مانند دبی و قطر در خاورمیانه از جمله مهمترین بازارهای بالقوه برای خرید و فروش طلا به شمار می‌روند و به همین دلیل HelloGold برنامه‌هایی برای ورود به بازار این مناطق داشته است. همچنین HelloGold ورود به قاره آفریقا از طریق مشارکت با گروه مالی دیجیتال Baobab که دارای ۱۱۴۰ نقطه خدمات در آفریقا است هم در دستور کار خود قرار داده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 + شانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!