آی سیتی، جلوه ای از نور و هیجان در شاه عالم مالزی icity

توریست مالزی – در هنگام شب جنگلی از درخت ها و حیوانات مصنوعی با هزاران لامپ نورانی که در می درخشند را مشاهده می کنید که این پارک را...
توریست مالزی – در هنگام شب جنگلی از درخت ها و حیوانات مصنوعی با هزاران لامپ نورانی که در می درخشند را مشاهده می کنید که این پارک را تبدیل به مکانی سحرآمیز کرده اند. شاید به همین دلیل هم است که آی سیتی  را با نام «شهر نورهای دیجیتالی» شناخته می ‌شود.

جنگل های نورانی در آی سیتی
آی سیتی مساحتی برابر با ۲۹ هکتار دارا می باشد و با هدف ایجاد شهری هوشمند در این کشور ساخته شده است. آی سیتی بخش هایی مثل ساختمان های مسکونی و هتل ها با مراکز خرید و مراکز تفریحی پذیرای گردشگران است. این پارک از سوی “CNN Travel” در بین ۲۵ مکان پرنور و پر رنگ دنیا انتخاب شده و گردشگران علاوه بر اینکه خود را به هیجان پارک آبی آنجا می‌سپارند، خلاقیت خود را در موزه “Art Ticket” آن محک می‌زنند. عده ای بر روی فرش قرمز می ایستند و با ستاره ی مورد علاقه خودشان عکس هایی به یادگار می گیرند اما بیشتر کسانی که از این پارک بازدید می کنند برای دیدن دنیای برفی و فضای قطب زمستانی اسنوواک می روند.

بخش های مختلف آی سیتی در شاه عالم
آی سیتی به خاطر رقص نورهای شب و پارک برفی که در خود دارد توانسته به عنوان یکی از جاذبه های بسیار جذاب این کشور محسوب بشود. کسانی که به این پارک می روند بیشتر از موزه های خاص، سواری های هیجان انگیز، پارک آبی و موزه های ۳ بعدی که در آن وجود دارد نیز در کنار پارک برقی و رقص نورهای شب آن نیز بهره می برند. اگر بخواهیم قسمت‌ های مختلف آی سیتی را دسته ‌بندی کنیم، قسمت نورهای دیجیتالی و پارک برفی آن در صدر لیست قرار می‌ گیرند و بعد از آن نیز پارک آبی Waterworld، فرش قرمز و موزه Wax، موزه Trick Art، خانه وحشت، تئاتر ۵ بعدی و دنیای هیجان بقیه بخش‌ های آی سیتی را تشکیل می دهند.

پارک برفی | SnoWalk
آی سیتی جاذبه های مختلفی دارد که یکی از آن ها اسنوواک است. این بخش از شهر یکی از معروف ترین بخش های آن است و عمده دلیل شهرت آن هم همین است. این منطقه پارک برفی در مالزی است و پنگوئن ها، مجسمه های یخی و اتاق های برفی که در آن وجود دارد هر کدام از جذابیت های این منطقه به شمار می روند. با اینکه دمای این محوطه سرپوشیده کمتر از ۵ درجه است اما هنگام ورود می‌توانید لباس و چکمه مناسب هم کرایه کنید و در داخل “Snow walk” با سلفی‌ در کنار اسکیموها، سورتمه‌ های کوچک و آدم برفی‌ ها لحظه‌ هایی به ‌یادماندنی را از سفر به مالزی برای خود بسازید. در این بخش می توانید چند دقیقه از گرمای این کشور بدور باشید.

ساعت شروع: ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰
قیمت بلیط: ۲۵ رینگیت (بزرگسالان) / ۲۰ رینگیت (کودکان)

شهر نور دیجیتال | City of Digital Lights
یکی دیگر از بخش های آی سیتی شهر نورهای دیجیتالی است که از ۶ تا ۶:۳۰ جلوه گری خودش را آغاز می کند و این منطقه را به سرزمینی از عجایب تبدیل می کند. جنگل های این شهر مجموعه ای از چراغ های LED است که در قسمت های جدایی از آی سیتی واقع شده است و برای همین ساعت ۶ عصر درهای خود را به روی گردشگران باز می کند و نیم ساعت بعد چراغ ها را روشن می کند. کسانی که برای بازدید می آیند با سوار شدن ترن هوایی، چرخ جادویی می توانند در میان درختان بچرخند و از بالای چرخ و فلک کل پارک را که نورانی است را تماشا کنند.

ساعت شروع: ۶:۳۰ تا ۱۲:۰۰
قیمت بلیط: ۵ تا ۱۰ رینگیت برای هر سواری

دنیای آبی | WATERWORLD
آی سیتی برای تمامی سنین گزینه ی تفریحی مناسبی به شمار می آید. اگر شما کودک همراه خودتان در سفر به مالزی دارید پیشنهاد می کنیم که کمی زودتر به آی سیتی بروید تا بتوانید از پارک آبی نیز بهره ببرید. کودکان عاشق بازی در سرسره‌های رنگین‌کمانی هستند، گرچه خودتان هم می‌توانید در جکوزی بزرگ و استخر موج‌دارش استراحت و تفریح کنید. قسمت هیجان انگیزی که در این پارک آبی وجود دارد بخش سرسره تورنادو است که حدودا ۴۸ متر دارد و به شکل قیف می باشد.

ساعت شروع: ۱۱:۰۰ صبح تا ۷:۰۰ عصر
قیمت بلیط: ۴۰ رینگیت (بزرگسالان) / ۳۰ رینگیت (کودکان)

دیگر بخش های این مجموعه ی تفریحی نیز عبارتند از:

موزه موم فرش قرمز | Red Carpet Wax Museum
قیمت بلیط: ۸۰ رینگیت (بزرگسالان) – ۴۰ رینگیت (کودکان) خانواده : ۲ نفر بزرگسال + ۲ نفر کودک = ۱۸۰ رینگیت

موزه هنر | Trick Art Museum
قیمت بلیط: ۱۰ رینگیت برای هر نفر

خانه وحشت | House of Horror
قیمت بلیط: ۲۵ رینگیت (بزرگسالان) / ۲۰ رینگیت (کودکان)

سینما پنج بعدی | ۵D Theatre
قیمت بلیط: ۱۰ رینگیت برای هر نفر

جهان سرگرم کننده | Fun World
ساعت شروع: ۶:۳۰ تا ۱۲:۰۰
قیمت بلیط: ۵ تا ۱۰ رینگیت برای هر سواری

ماموریت فضایی | Space Mission

آدرس: مالزی، سلانگور، شاه عالم، بخشِ ۷ بزرگراه “Federal”، آی سیتی.

مسیر دسترسی با اتوبوس: به منظور دسترسی به آی سیتی می توانید با استفاده از اتوبوس “RapidKl U80” از کوالالامپور به شاه عالم خودتان را برسانید و از آنجا با اتوبوس U605 به آی سیتی بروید.
مسیر دسترسی با قطار: با استفاده از قطار KTM می توانید از کوالالامپور تا ایستگاه “Padang jawa” بروید و از آنجا با تاکسی به آی سیتی برسید.

هزینه بلیط: هزینه بخش‌های مختلف آی سیتی بین ۵ رینگت تا ۱۰۰ رینگت نوسان دارد.
ساعات بازدید: معمولاً از ساعت ۶ صبح تا۱۰ شب

احتمال تغییر قیمت ها وجود دارد. لطفا قبل از مراجعه قیمت ها را بررسی کنید.

منبع: الی گشت

پاسخی ارسال کنید

*

*

دوازده + هجده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!