میدان مردکا کوالالامپور ،مهمترین میدان مالزی

توریست مالزی – میدان مردکا کوالالامپور یکی از نقاط دیدنی این شهر است که نام ان با واژه‌های مانند مرتفع‌ترین پرچم دنیا، شلوغ‌ترین نقطه شهر و یا میدان کریکت...
توریست مالزی – میدان مردکا کوالالامپور یکی از نقاط دیدنی این شهر است که نام ان با واژه‌های مانند مرتفع‌ترین پرچم دنیا، شلوغ‌ترین نقطه شهر و یا میدان کریکت مترادف شده است. این میدان زیبا به دلیل ساختار ساختمان‌های اطراف آن و همچنین اهمیت این ساختمان‌ها بسیار مورد توجه مردم بومی و گردشگران خارجی است.

به گزارش کوله گردی،  میدان مردکا دقیقاً در مقابل ساختمان سلطان عبدالصمد و درست در کنار باشگاه سلطان سلانگور واقع شده است. این میدان به عنوان یک مکان تاریخی شناخته می‌شود که پرچم اتحادیه اروپا در آن قرار داشته و پرچم مالایی‌ها برای نخستین بار در نیمه شب ۳۱ اوت ۱۹۵۷ در آن برافراشته شد. از این تاریخ به بعد میدان مردکا کوالالامپور به محل برگزاری مراسم‌های سالانه تبدیل شد.

میدان مردکا که به عنوان پرچم‌دار کشور مالزی شناخته می‌شود دارای یک تیر پرچم است که بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارد وو به عنوان بلندترین تیر پرچم دنیا شناخته می‌شود. این میدان یک مکان تاریخی مالزی است که مالایا استقلال خود را در آنجا اعلام کرد. اگر یک گردشگر هستید که به تاریخ ملل علاقه دارید می‌توانید بخشی از تاریخ را در این میدان ببینید.

میدان مردکا در ۱ ژانویه سال ۱۹۹۰ به بعد با عنوان داتاران مردکا شناخته می‌شود. این میدان جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران دارد که علاوه بر استراحت می‌توانند در بازار مرکزی آن به خرید سوغات و غذاهای محلی بپردازند و فرهنگ‌های مختلف جامعه مالزی را تجربه کنند.

در کنار میدان مردکا بازار مرکزی وجود دارد که در چند طبقه ساخته شده و مغازه‌های مختلفی در آن وجود دارد. در این مغازه‌ها لوازم و سوغاتی مختلفی عرضه می‌شود که متناسب با سلیقه‌های مختلف است. یکی از خیابان‌های منتهی به این میدان، خیابان پتالینگ است که بهترین مکان برای خوردن انواع غذاهای محلی محسوب می‌شود. همجواری با این خیابان شرایطی را فراهم آورده است که گردشگران پس از خرید و گردش در آن می‌توانند در فضای سبز میدان به استراحت بپردازند.

این میدان یکی از مناطق گردش شبانه در کوالالامپور محسوب می شود و مردم شب ها به این مکان آمده و در آن به قدم زدن و تفریح می پردازند و از ساختمان عبدالصمد که در شب با چراخ های رنگارنگ، زیبایی خاصی می یابد دیدن کرده و عکس های یادگار می گیرند.

راحت‌ترین راه برای رسیدن به آن استفاده از حمل و نقل عمومی است که علاوه بر اتوبوس، می‌توانید از خطوط ال آر تی استفاده کنید. نزدیک ترین ال آر تی به این میدان ال آر تی مسجد جمیک (مسجد جامع) می باشد بعد از آن می توانید پیاده نیز به این میدان بروید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده − شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!