همه آنچه باید در مورد سیستم عامل جدید موبایلی گوگل بدانید

توریست مالزی – اندروید ۱۲ که فعلاً نسخه بتای آن منتشر شده، قرار است تحولی را در این گسترده‌ترین سیستم عامل موبایلی جهان ایجاد کند. جلوه‌های بصری جدید یکی...
توریست مالزی – اندروید ۱۲ که فعلاً نسخه بتای آن منتشر شده، قرار است تحولی را در این گسترده‌ترین سیستم عامل موبایلی جهان ایجاد کند. جلوه‌های بصری جدید یکی از مهم‌ترین تغییرات در اندروید ۱۲ است. گوگل سعی کرده جلوه‌های بصری در این سیستم عامل جذاب‌تر از سیستم عامل آیفون باشد.

به گزارش رادیو فردا، برخی تحلیلگران عملکرد این سیستم عامل را بسیار بهتر از نسخه‌های قبلی اندروید ارزیابی کرده‌اند. از لحاظ کیفیت عملکرد هم این سیستم عامل یک سر و گردن بالاتر از اندرویدهای قبلی قرار دارد. رابط کاربری تازه از نظر شکل و رنگ نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود زیادی را شاهد بوده، و نوع خواندن متن و رنگ‌بندی یک از تغییرات اساسی در اندروید ۱۲ است.

قابلیت جدید رنگ‌بندی یکی از موارد تازه در اندروید ۱۲ است؛ در این حالت رنگ‌های اصلی و مکمل را اندروید ۱۲ شناسایی و تکفیک می‌کند و بر این اساس رنگ‌بندی بسیاری از آیکون‌ها و ویجت‌ها را تغییر می‌دهد. از طرفی در این سیستم عامل جدید موبایلی انیمشین‌های جدیدی برای جذاب شدن کار با گوشی اضافه شده است.

زمان انتشار اندروید ۱۲
آنگونه که گوگل اعلام کرده، نسخه اصلی اندروید ۱۲، پس از رفع تمامی ایرادها، در انتهای سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود. اما نسخه آزمایشی یا بتا هم‌اکنون برای برخی مدل‌ها در دسترس است. این مدل‌ها شامل گوشی‌‌های پیکسل و یک سری گوشی از محصولات شرکت‌های شارپ، تی‌سی‌ال، ویوو، شیائومی، ایسوس، وان‌پلاس، اوپو، ریلمی، و زدتی‌ای است.

اگر می‌خواهید پیش از انتشار نسخه رسمی اندروید ۱۲ آن را تجربه کنید، می‌توانید امکان نصب آن بر تلفن همراه خود را از طریق برنامه آزمایشی اندروید بررسی و در صورت امکان آن را دریافت کنید.

رابط کاربری متفاوت اندروید ۱۲
در رابط کاربری جدید گوگل در رقابت با اپل، امکان شخصی‌سازی را بسیار گسترش داده و بیشتر از قبل قابلیت استفاده از رابط کاربری برای کاربران آسان شده است. از طرفی تلاش شده رابط کاربری سرعت بیشتری داشته باشد و محیط خلاقانه‌تری را به کاربران ارائه دهد.

ساعت و تقویم تغییر مکان‌های متفاوتی در اندروید ۱۲ پیدا کرده‌اند. آیکون‌ها طوری تغییر شکل یافته‌اند و کاربر می‌تواند به فهرست اپلیکیشن‌ها دسترسی سریع‌تری داشته باشد. همچنین تمامی حسگرهای دستگاه با انتخاب کاربر و فقط با انتخاب یک گزینه فعال یا غیرفعال می‌شود.

امنیت و حریم خصوصی در اندروید ۱۲
با توجه به انتقادها به گوگل این شرکت سعی کرده تا حریم خصوصی را در اندروید ۱۲ توسعه دهد. مدیران گوکل قول داده‌اند تا اطلاعات شخصی کاربران غیر قابل فروش شود. در اندروید ۱۲، گوگل دیگر به اپلیکیشن‌ها اجازه نمی‌دهد به فهرست اپلیکیشن‌هایی دسترسی سریع داشته باشند. در تنظیمات سریع، کاربر توانایی دارد تا دسترسی به دوربین و میکروفون را از دسترس خارج کند. از این طریق کاربر می‌تواند به دو بخش دسترسی داشته باشد که میکروفون یا دوربین را خاموش کرده یا کلاً اجازه دسترسی را قطع کند.

در اندورید جدید نشان‌گری کوچک فعال می‌شود که برای کاربر معلوم می‌کند اپلیکیشنی در حال استفاده از دوربین یا میکروفون است و اگر از دسترسی این آن به دوربین یا میکروفون ناراضی هستید با یک کلیک می‌توانید آن را غیر فعال کنید. در بخش حریم خصوصی امکان آن وجود دارد که کاربر بداند کدام اپلیکیشن، در چه زمانی از دوربین یا موقعیت مکانی استفاده کرده و در صورت عدم رضایت به راحتی آن را غیر فعال کند. همچنین موقعیت مکانی را می‌توان از حالت جزئی به کلی در آورد.

سرعت در اندروید ۱۲
در اندروید ۱۲ گوکل سعی کرده مصرف انرژی، سرعت و قدرت را افزایش دهد و کارکرد پردازنده را بهینه کند. در این سیستم عامل گوگل ادعا کرده برای کارهای سبک حدود ۲۲ درصد توان کمتری از پردازنده استفاده می‌شود برای فعالیت‌های سنگین‌تر هم توان پردازنده ۱۵ درصد نسبت به اندروید ۱۱ کاهشی بوده است. این کارایی توان باتری را کمتر به هدر می‌دهد و عمر شارژ دستگاه بیشتر می‌شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

ده + 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!