چیپس ملخ، همبرگر کرم‌ و آبجوی سوسک؛ حشرات خوراکی در آینده صنایع غذایی

توریست مالزی – خوردن حشرات فواید مختلفی دارد؛ هم فواید تغذیه‌ای و هم زیست محیطی. در حال حاضر ۲ میلیارد نفر در ۱۳۰ کشور جهان به طور منظم حشرات...
توریست مالزی – خوردن حشرات فواید مختلفی دارد؛ هم فواید تغذیه‌ای و هم زیست محیطی. در حال حاضر ۲ میلیارد نفر در ۱۳۰ کشور جهان به طور منظم حشرات را می‌خورند.

به گزارش یورونیوزف حشرات خوراکی سرشار از پروتئین هستند و شیوۀ پرورش آنها نیز بسیار پایدارتر از تولید گوشت گاو یا گوشت خوک است. جمعیت رو به رشد زمین، تامین مواد غذایی جهانی را با مشکلات جدی روبرو کرده و در چنین شرایطی نگاه به حشرات به عنوان یک منبع غذایی مناسب، هر روز بیشتر می‌شود.

اما مصرف کنندگان در کشورهای غربی هنوز بطور روانی در پذیرش چنین منبع تغذیه‌ای مشکل دارند و به نظر می‌رسد که کارآفرینان اروپایی باید به دنبال روش‌های خلاقانه‌ای برای ایجاد تمایل در میان مصرف کنندگان برای خوردن کرم‌ها و ملخ‌ها باشند. با وجود چالش‌های جدی در اروپا برای پذیرش این موجودات به عنوان ماده غذایی، آژانس ایمنی غذایی اتحادیه اروپا از ژوئن ۲۰۲۱ میلادی فروش کرم‌های زرد خشک شده را به عنوان یک ماده غذایی جدید، مجاز دانسته است.

اگرچه حشرات هنوز مستقیما به بشقاب‌های غذای ما راه نیافته‌اند، اما غیرمستقیم آنها را می‌خوریم. چراکه حشرات بیشترین وعده غذایی حیوانات پرورشی را تشکیل می‌دهند. اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۷ میلادی استفاده از پروتئین حشرات برای تغذیه ماهی‌ها را تأیید کرده و قرار است تا پایان سال جاری میلادی نیز مجوز استفاده از حشرات برای تغذیه طیور و خوک‌ها صادر شود. سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز استفاده از این نوع از پروتئین‌ها را از سال ۲۰۱۸ میلادی برای تغذیه مرغ‌ها و دیگر پرندگان تایید کرده است.

علاوه بر این، بر اساس گزارش بانک سرمایه گذاری «Barclay’s» بازار جهانی حشرات خوراکی، رو به رونق است و بر اساس داده‌های موسسه «Meticulous Research» پیش‌بینی می‌شود که این صنعت تا سال ۲۰۳۰ میلادی از رقم کمتر از ۸۵۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۹ به ۶.۷ میلیارد یورو رشد کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یازده + 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!