Robert Kuok

ثروتمند سرشناس مالزی با دارایی به ارزش 12.5 میلیارد دلار
ثروتمندترین فرد مالزی و دومین ثروتمند جنوب شرق آسیا کسی نیست جز Robert Kuok، فردی که از رسانه ها خجالت می کشد و چندان در آن ها ظاهر نشده و حریم خصوصی خانواده اش را همواره حفظ می کند.

والدین Robert Kuok در اوایل سال ۱۹۰۰ از فوجیانِ چین راهی مالزی شدند. رابرت کوچک ترین برادر خانواده در سال ۱۹۲۳ در جوهور مالزی به دنیا آمد. پس از فارغ التحصیل شدن تا سال ۱۹۴۵ در شرکت ژاپنی میتوبیشی مشغول به کار شد. با مرگ پدر در سال ۱۹۴۸ او و برادرانش شرکت Kuok Brothers Sdn Bhd را در بخش تجارتِ محصولات کشاورزی راه اندازی کردند. ولی آغاز امپراتوری رابرت کوکِ بزرگ باز می گردد به پایان دوران استعماری در مالزی، زمانی که او از شم اقتصادی خود استفاده کرد و تجارت بی رقیبش را بنا نهاد.

در آن سال ها و پیش از رشد قیمت شکر، رابرت کوک شکر ارزان فراوانی از هند وارد کرد و پس از آن به سرعت اولین پالایشگاه شکر خود را راه اندازی کرد. پالایشگاهی که توانست ۸۰ درصد بازار شکر مالزی و ده درصد بازار شکر جهان را به تسخیر خود درآورد و لقب «سلطان شکر آسیا» را نصیب رابرت کوک کند.

امروزه رابرت کوک علاوه بر داشتن مزارع نیشکر و پالایشگاه شکر صاحب صنایع تولید آرد، غذای دام، نفت و معدن، امور مالی، حمل و نقل، هتلداری که عمده آن مجموعه هتل های Shangri-La Hoteمی باشد، است. وی همچنین صاحب روزنامه South China Morning Post یکی از پرتیراژترین روزنامه های جهان است. ولی عمده درآمد رابرت کوک از شرکت Wilmar International، بزرگ ترین شرکت روغن پالم جهان است.

رابرت کوک ثروتمندترین فرد مالزی، هشت فرزند داشته و ۷۶ مین ثروتمند جهان است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

12 − هشت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!