داستان جذاب و راز آلود مسجد «کوالا دولانگ» مالزی

توریست مالزی – مسجد «کوالا دولانگ» که در یک و نیم کیلومتری روستای «کوالا کلاوانگ» در مالزی واقع شده،یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در این کشور به شمار...
توریست مالزی – مسجد «کوالا دولانگ» که در یک و نیم کیلومتری روستای «کوالا کلاوانگ» در مالزی واقع شده،یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در این کشور به شمار می آید.
به گزارش شبستان به نقل از «استریت تایمز نیوز»، مسجد «کوالا دولانگ» که در یک و نیم کیلومتری روستای «کوالا کلاوانگ» در مالزی واقع شده،یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در این کشور به شمار می آید.
این مسجد سال هاست که بسیاری از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی را به سوی خود جذب می کند. بسیاری از بازدیدکنندگان از کشورهای همسایه به طور مدوام برای ادای نذرهای خود به این مسجد می آیند و غذا در میان افرادی که ساکن این منطقه هستند،پخش می کنند.
گفته می شود مسجد «کوالا دولانگ» که ظرفیت پذیرایی از ۵۰۰ نمازگزار را دارد به دستور «داتوک نیکا» و «مودیم خطیب راجا»،واعظان اسلامی از اندونزی که در قرن شانزدهم برای گسترش و تبلیغ آموزه های اسلامی وارد «جلبو» در مالزی شده بودند،ساخته شد.
این مسجد در ابتدا به عنوان یک کلبه ساخته شد که سقف آن ساخته شده از برگ های درخت نخل بود. دو واعظ مسلمان قبل از اینکه این کلبه تبدیل به مسجد شود از آن به عنوان جایی برای اقامت و استراحت خود استفاده می کردند.
اما آنچه به ویژه برای بازدیدکنندگان از جذابیت ویژه ای برخوردار است داستانی که پشت نامگذاری این مسجد وجود دارد.
این داستان که از نسلی به نسلی دیگر منتقل شده می گوید که این دو واعظ اسلامی گرسنه بودند اما غذایی برای خوردن نداشتند. بعد از نماز آنها یک سینی (دولانگ) پر از غذا در این مسجد پیدا کردند بدون اینکه بدانند چه کسی این لطف را در حق آنها کرده است و تا امروز هم هویت شخصی که این کار را برای آنها انجام داد ناشناخته باقی مانده است.
«صوفین عارف»،امام جماعت این مسجد می گوید: «از این سینی برای پذیرایی از افرادی که به این مسجد می آمدند استفاده می شد و همیشه غذای کافی برای همه فراهم می شد اما حدود ۴۰۰ سال پیش این سینی از دست یک نفر افتاد و شکست.»
در کتاب های گردشگری از این مسجد با عنوان مسجد «واریسان کامپونگ دولانگ» هم یاد شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!