دستور پخت مرغ و ریحان تایلندی

توریست مالزی – مردم تایلند عاشق غذا هستند و غذا بخش اصلی فرهنگ آن ها را تشکیل می دهد. تایلند که تا سال ۱۹۳۹ به کشور سیام معروف بود...
توریست مالزی – مردم تایلند عاشق غذا هستند و غذا بخش اصلی فرهنگ آن ها را تشکیل می دهد. تایلند که تا سال ۱۹۳۹ به کشور سیام معروف بود تنها کشور جنوب شرقی آسیاست که هیچ وقت مستعمره غرب نبوده و همین نکته کمک زیادی کرده که این کشور غذاهای مخصوص خود را همچنان حفظ کند.

مرغ و ریحان سرخ شده تایلندی با ریحان تایلندی درست می‌شود که با ریحان منطقه زندگی ما فرق دارد و طعم تند و تیزی دارد. شما می توانید این غذای خوشمزه را ظرف مدت ۴۰ دقیقه درست کنید.

مواد لازم:
سینه مرغ خرد شده :۷۰۰ گرم
نشاسته ذرت :۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه :به میزان لازم
روغن گیاهی :۶ قاشق چایخوری
پیاز نگینی خرد شده :۱ عدد کوچک
فلفل دلمه ای نگینی :۲ عدد
سیر له شده :۶ حبه
سرکه :۲ قاشق غذاخوری
سس سویا :۲ قاشق غذاخوری
ریحان تازه نصف شده :نصف ۱ پیمانه
برنج سفید پخته شده :برای سرو غذا
دستور پخت مرغ و ریحان تایلندی

طرز تهیه:
– ابتدا سینه مرغ را پاک کرده و استخوان های آن را خارج کنید. سپس به قطعات ۲ تا ۳ سانتی متری خرد کرده و بعد از شستن خوب خشک کنید.
– تابه ای را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن بریزید تا داغ شود.نشاسته ، نمک و فلفل را در کاسه ای بریزید و مرغ ها را در آن بغلطانید. سپس مرغ ها را داخل تابه خوب سرخ کنید.
– در این میان پیاز را خرد کرده و در تابه دیگری با روغن تفت دهید تا سرخ شود.سپس ۶ حبه سیر را له کرده و اضافه کنید ، در ادامه فلفل دلمه ای را نگینی خرد کرده و بیافزایید.
– در مرحله بعد سرکه و سس سویا را اضافه کرده و مرغ های سرخ شده را هم بریزید و کمی تفت دهید.یک پیمانه آب افزوده و اجازه دهید مواد برای ۱ ساعت پخته و جا بیافتد.
– در چند دقیقه آخر طبخ برگ های ریحان را افزوده و شعله را خاموش کنید.در این مدت زمان برنج را به روش دلخواه طبخ کرده و با خوراک مرغ تایلندی سرو نمایید.

منبع: نمناک

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!