پیست مسابقات اتومبیلرانی سپانگ (Sepang International Circuit)

پیست بین المللی سپانگ در45 کیلومتری جنوب شهر کوالالامپور و در نزدیکی فرودگاه KLIA قرار دارد.
توریست مالزی – پیست بین المللی سپانگ در۴۵ کیلومتری جنوب شهر کوالالامپور و در نزدیکی فرودگاه KLIA قرار دارد. این پیست در تاریخ ۷ مارچ ۱۹۹۹ توسط دکتر مهاتیر محمد افتتاح شد و مسابقات بزرگ MotoGP از اولین رقابت هایی بود که یک ماه پس از بازگشایی این مجموعه, درآن برگزار گردید. این پیست مدرن و بسیار مجهز تنها درمدت زمان ۱۴ ماه ساخته شده است و آرشیتکت آن هرمان تیلکه آلمانی می باشد که طراحی مجموعه های ورزشی متعددی درشانگهای، بحرین، ترکیه، سنگاپور، ابوظبی وهند را به عهده داشته است.

پیست بین المللی سپانگ محلی برای برگزاری مسابقات معروف اتومبیلرانی وموتورسواری جهان نظیر جایزه بزرگ مالزی، مسابقات اتومبیلرانی فرمول وان، جایزه بزرگ A1 و مسابقات موتورسواری مالزی می باشد که همه ساله تماشگران و علاقمندان زیادی از سراسر دنیا را به خود جلب می کند. این پیست دارای طرحی عجیب ومنحصربفرد است که از مسیرهای عریض با ۱۵ پیچ نسبتا تند تشکیل شده است.

مسیر اصلی مسابقات ۵.۵۴۳ کیلومتر طول دارد و اتومبیل ها درآن در جهت عقربه های ساعت حرکت می کنند. جذاب ترین بخش این مسیر پر پیچ وخم تشکیل شده از دو خط مستقیم طولانی و تقریبا موازی است که توسط یک هرپین (پیچ بسیارتند) به یکدیگر متصل شده اند و همواره مسابقه دهندگان را به چالش می کشد.

در اکتبر۲۰۱۱ و در جریان مسابقات موتو جی پی، یک تراژدی و حادثه مرگباردراین پیست رخ می دهد که طی آن مارکو سیمونچلی موتورسوارایتالیایی، در پیچ ۱۱ دچار سانحه شده و جان خود را از دست می دهد.

پیست سپانگ گنجایش ۱۳۰ هزار تماشاگر را دارد که می توانند از روی سکوهای اصلی و سایه بان دار این مجموعه مسابقات را تماشا کنند. برای میهمانان ویژه و شرکت ها, ۱۸سوییت شیشه ای لوکس با امکانات تهویه مطبوع تدارک دیده شده است که به آنها این مکان را می دهد تا در محیطی زیبا و آرام از تماشای مسابقات لذت ببرند. از نکات جالب دیگر در طراحی این پیست قابلیت تقسیم شدن آن به دو مسیر مجزای شمالی و جنوبی است که امکان برگزاری دو مسابقه هم زمان را در آن فراهم می آورد.

پیست سپانگ دارای امکانات رفاهی متعددی مانند سالن های همایش و کنفرانس های خبری، محل برگزاری کنسرت، فروشگاه و رستوران، یک مرکز درمانی مجهز, سوییت های VIP با پارکینگ اختصاصی و همچنین امکانات ورزشی مختلفی مانند بازی پینت بال،۹ موتورسواری و کارتیگ می باشد.

برای اطلاعات بیشتر راجع به این مجموعه و برنامه مسابقات میتوانید به آدرس www.sepangcircuit.com مراجعه نمایید.

آدرس : Jalan Pekeliling, 64000 Klia, Selangor, Malaysia

Sepang-International-Circuit-02

2014 Formula One Malaysian Grand Prix, Sepang International Circuit, Kuala Lumpur. 27th - 30th March 2014, World Copyright: © Andrew Hone Photographer 2014.

.circuit-diagram-sepangsepang-history


پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار + 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!