روند واکسیناسیون حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد

توریست مالزی – افرادی که واکسن کووید – ۱۹ را دریافت می کنند باید ۵ مرحله را در یک مرکز توزیع واکسن طی کنند. به گزارش استار، وزیر بهداشت...
توریست مالزی – افرادی که واکسن کووید – ۱۹ را دریافت می کنند باید ۵ مرحله را در یک مرکز توزیع واکسن طی کنند.

به گزارش استار، وزیر بهداشت دکتر ادهم بابا گفت: کل این فرایند حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد، از جمله نظارت بر عوارض جانبی بعد از واکسن. اولین توقف، غربالگری علائم و درجه حرارت بدن است، ایستگاه دوم برای ثبت نام، ایستگاه سوم برای مشاوره و توافق نامه ایمن سازی، چهارمین مرحله برای تزریق واکسن و پنجم برای مشاهده است.
وی گفت: ‘از غربالگری دما تا تزریق واکسن حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد. برای زیر نظر گرفتن فرد بعد از واکسن هم ۱۵ دقیقه در نظر گرفته شده است، ما باید زمان کافی را برای نظارت در نظر بگیریم.

دکتر ادهم گفت: بر اساس مصوبه کمیته ویژه، زنان باردار و مادران شیرده واکسیناسیون نخواهند شد. استاد دانشگاه میکروبیولوژی دانشگاه پوترا مالزی، دکتر پروفسور نیازلین موحد طائب خواستار جلوگیری از زدن واکسن به زنان باردار و شیرده جهت جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی شد. واکسن این افراد بعد از اتمام دوران شیردهی انجام خواهد شد.

خیری جمال الدین، ​​وزیر هماهنگی برنامه و همچنین وزیر علوم ، فناوری و نوآوری نیز گفت: ۵۳۲ مرکز برای بزرگترین برنامه ایمن سازی کشور در سراسر کشور شناسایی شده است. این مراکز از نظر تعداد پرسنل و مساحت مکان از یک به هشت طبقه بندی شده اند که یک گروه با ۱۰ پرسنل وزارتخانه و ۱۰ پرسنل غیر وزارتخانه اداره می شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفت − 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!