برنامه زوم چیست و چگونه کار می‌کند؟

توریست مالزی – اگر در دوران شیوع ویروس کرونا مشغول دورکاری هستید، احتمالا درباره برنامه زوم (Zoom) شنیده‌اید. یک برنامه برای کسب و کار که به ابزارهایی برای برگزاری...
توریست مالزی – اگر در دوران شیوع ویروس کرونا مشغول دورکاری هستید، احتمالا درباره برنامه زوم (Zoom) شنیده‌اید. یک برنامه برای کسب و کار که به ابزارهایی برای برگزاری ویدئو کنفرانس و فرستادن پیام‌های گروهی نیز مجهز است.

به گزارش یورونیوز، این برنامه به شما امکان می‌دهد تا در زمانی که امکان شرکت حضوری در جلسات وجود ندارد، بتوانید از طریق وب‌کم یا تلفن همراه خود با دیگر همکاران همچنین با مدیرتان ارتباط داشته باشید.

با شیوع کرونا در سراسر جهان، اکنون برنامه زوم به ابزاری کاربردی برای تعامل میان تیم‌های کاری کوچک، متوسط و بزرگ و حفظ گردش کار روزانه تبدیل شده است. به کمک این برنامه علاوه بر ارتباط صوتی یا تصویری با دیگر اعضای گروه، می‌توانید نشست‌ها را نیز ضبط کنید تا بعدا دوباره آنها را ببینید.

ویژگی‌های اصلی برنامه زوم:
امکان برگزاری جلسات یک-به-یک: میزبان جلسات زوم می‌تواند علاوه بر تعامل همزمان با همه شرکت کنندگان، بطور مجزا با آنها جلسه یک-به-یک نیز داشته باشد.

ویدئو کنفرانس‌های گروهی: میزبان می‌تواند نشست‌هایی تا حداکثر ۵۰۰ شرک کننده تشکیل دهد. البته با نسخه‌های رایگان این برنامه، امکان برگزاری نشست تا حداکثر ۱۰۰ شرکت کننده و برای مدت حداکثر ۴۰ دقیقه ممکن است.

امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش (اسکرین‌شیر عکس): با این ابزار می‌توانید تصاویری را که در لحظه می‌بینید، هم برای همه شرکت کنندگان در نشست و هم بطور مجزا برای تک تک آنها بفرستید؛ تا آنها بتوانند آنچه را که شما می‌بینید، ببینند.

برنامه زوم چگونه کار می‌کند؟
اولین قدم برای استفاده از این برنامه، انتخاب نوع ویدئو کنفرانس است. البته حتی اگر یک ویدئوکنفرانس یک-به-یک انتخاب کردید نیز آن را می‌توانید به یک ویدئو کنفرانس گروهی و با اعضای بیشتر گسترش دهید.

از این برنامه می‌توانید برای آموزش‌های گروهی و سمینار آنلاین (وبینار) هم استفاده کنید. در برخی از نسخه‌های آن، امکان برگزاری ویدئو کنفرانس‌های جهانی با حداکثر ۱۰۰۰ شرکت کننده و به اشتراک گذاشتن ۴۹ ویدئو در صفحه نیز وجود دارد.

دانلود اپلیکیشن‌های Zoom
همه اپلیکشینهای زوم که هم برای ویندوز و مک‌اواس در دسترس است و هم قابل نصب روی سیستم عامل همراه اندروید و آی‌اواس است، به شما امکان میدهد که حتی بدون ثبت نام، به جلسۀ ویدئو کنفرانس بپیوندید، میکروفون خود را قطع یا فعال کنید، دیگران را به جلسه دعوت کنید و حتی نام خود را تغییر دهید و شروع به چت با دیگر اعضا کنید.

شما حتی می‌توانید از طریق ابزار تقویم گوگل نیز ویدئو کنفرانس‌های Zoom را برنامه‌ریزی و در زمان مقرر برگزار کنید. می‌توان تمام اطلاعات مربوط به این ویدئو کنفرانس را نیز از طریق تقویم گوگل برای تمام شرکت کنندگان در جلسه فرستاد.

در جریان برگزاری نشست نیز می‌توانید ببینید که کدام شرکت کنندگان در حال ضبط نشست هستند.

در پایان هر نشست، برنامه زوم بطور خودکار کل نشست را به یک فایل تصویری MP4 تبدیل کرده و در اختیار شما می‌گذارد. ضبط این جلسات روی تلفن همراه نیز ممکن است.

تصاویر مجازی زوم برای کمک به ظاهر شما
اگر می‌خواهید در زمان برگزاری ویدئو کنفرانس، دیگر شرکت کنندگان اتاق آشفتۀ شما را نبینند، می‌توانید از تصاویر پیش زمینه‌ای که زوم در اختیارتان می‌گذارد استفاده کنید. به این ترتیب در پشت سر شما به جای وسایل اتاقتان، تصاویری از فضا، سطح شهر یا اقیانوس دیده خواهد شد.

زوم حتی فیلترهایی در اختیارتان می‌گذارد تا ظاهر خود را نیز اصلاح کنید. به این ترتیب اگر در اولین ساعات صبح هنوز فرصتی برای نوشیدن قهوه نداشتید نیز نگران نباشید، زیرا به کمک ابزار «Touch up» با چهره‌ای بشاش و ظاهری آراسته در جمع حاضر خواهید شد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 + هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!