«تیک‌تاک» پردانلودترین اپلیکیشن‌ جهان شد

توریست مالزی – اپلیکیشن چینی «تیک‌تاک» با کنار زدن غول‌های دنیای شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام توانسته است در رتبه نخست پردانلودترین اپلیکیشن‌های جهان جای بگیرد. وبسایت فوربس...
توریست مالزی – اپلیکیشن چینی «تیک‌تاک» با کنار زدن غول‌های دنیای شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام توانسته است در رتبه نخست پردانلودترین اپلیکیشن‌های جهان جای بگیرد.

وبسایت فوربس به نقل از پایگاه تحلیل داده بازار اپلیکیشن‌های موبایل (SensorTower) گزارش داده است که این اپلیکیشن توانسته تا در بخش اپلیکیشن های غیر از بازی به رکورد نصب ماهیانه ۱۰۴ میلیون بار دست یابد. آمار نصب این اپلیکیشن در مقایسه با ژانویه سال گذشته ۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

در صدر دانلود کننده‌های این اپلیکیشن، کاربران هندی دیده می‌شوند که حدود یک سوم مجموع آمار منتشره را به خود اختصاص داده‌اند. بعد از هند، کاربران برزیلی با ۱۰.۴ درصد بیشترین اعضای این شبکه اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

تیک تاک (TikTok) یک شبکه اجتماعی ویژه ساخت و به اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه ۳ تا ۱۵ ثانیه‌ای است که در چین به نام Douyin شناخته می‌شود. از وقتی این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۷ با سامانه musical.ly تلفیق شده، به محبوبیت فراوانی به ویژه میان نوجوانان دست یافته است.

کاربر تیک‌ تاک می‌تواند ویدئوهای کوتاه خود را با تعدادی فیلتر بصری و نیز موسیقی به سادگی ترکیب کند و آن را به اشتراک بگذارد. از آنجا که این اپلیکیشن ساخته یک شرکت چینی به نام ByteDance است، مقامات آمریکایی پیشتر نسبت به استفاده از آن ابراز نگرانی کرده بودند.

در این زمینه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا سال گذشته اعلام کرده بود افرادی از این نیرو که گوشی‌های تلفن همراه دولتی را در اختیار دارند باید اپلیکیشن تیک‌تاک را از گوشی‌های خود حذف کنند و اگر این اقدام را انجام ندهند، این اپلیکیشن از شبکه داخلی نیروی دریایی مسدود می‌شود.

از سوی دیگر در میان پنج نام برتر حاضر در فهرست پردانلود‌ترین اپلیکیشن‌ها، تیک‌تاک تنها اپلیکیشنی است که به شرکت فیسبوک تعلق ندارد. اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ متعلق به این فیسبوک که به تازگی از رکورد دو میلیارد کاربر عبور کرده است، با ۹۰.۶ میلیون نصب در سال گذشته در رتبه دوم فهرست پردانلودترین اپلیکیشن‌ها قرار دارد.

بیشترین کاربرهایی که واتس اپ را نصب کرده‌اند به ترتیب از هند و برزیل با ۳۵.۳ و ۹.۴ درصد بوده‌اند.

در این فهرست فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌رسان فیسبوک در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این در حالی است که اسنپ‌چت و یوتیوب جایگاه‌های ۹ و ۱۰ را به خود اختصاص داده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 − یازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!