طبیعت مالزی را در این مسیرها کشف کنید

مالزی طبیعتی نفسگیر، جنگل های بارانی انبوه، سواحل بکر و رشته کوه های تماشایی را در خود جای داده است.
توریست مالزی – مالزی طبیعتی نفسگیر، جنگل های بارانی انبوه، سواحل بکر و رشته کوه های تماشایی را در خود جای داده است.

در کشوری با این همه جاذبه طبیعی حیف است که به دل طبیعت نزنیم و مسیرهای دیدنی و تماشایی اش را پیاده روی نکنیم. همه مسیرهای طبیعت گردی چشم اندازه ها و مناظری خیره کننده دارند که گردشگران به شوق دیدنشان مدت ها این مسیرها را می روند و می روند تا از طبیعت گردی ای بینظیر لذت ببرند. با گشتن در دل طبیعت مالزی پاداشی ارزشمند هدیه می گیرید و آن چیزی نیست جز زیبایی های طبیعتی چشم نواز که تا مدت ها تصاویری فراموش نشدنی را در ذهنتان حک می کنند. در این گزارش با مسیرهای طبیعت گردی در مالزی آشنا می‌شوید.



مسیر تپه بوکیت تابور (Bukit Tabur)

هم راه غربی و هم راه شرقی بالا رفتن از تپه بوکیت تابور مسیرهایی عالی برای طبیعت گردی هستند. این تپه زیبا که از شهر کوالالامپور هم دیده می شود در آخر هفته ها پر از گردشگران و محلی هایی می شود که به شوق دیدن طلوع و غروب خورشید بر فراز شهر خودشان را به این قله می رسانند. در نزدیکی این قله یک منطقه حفاظت شده هم وجود دارد که می توانید از آن هم دیدن کنید.



مسیر درختان کاج

مسیر درختان کاج به دور دو تپه «پاین تری» و و تپه «رودو» کشیده شده، در قسمتی از مسیر پله هایی ساخته شده که برای بالارفتن می توانید از آن ها کمک بگیرید و همانطور که بالا می روید محو تماشای مناظر جذاب اطراف باشید. برای رسیدن به بالاترین نقطه حدود ۳ ساعت پیاده روی در پیش رو دارید.



ساحل میمون

این ساحل که به دلیل ماکاک هایی که در آن زندگی می کنند به ساحل میمون معروف است در پارک ملی پنانگ قرار دارد و هم با قایق و هم با پای پیاده می توانید خودتان را به اینجا برسانید. مسیر پیاده روی و طبیعت گردی در کنار این ساحل حدود ۳٫۵ کیلومتر است و رفتنش معمولا حدود ۲ ساعت طول می کشد. پیشنهاد می کنیم حتما یک شب را در کنار ساحل بگذرانید چون خیلی ها در اینجا کمپ می زنند و شب را با صدای امواج دریا به صبح می رسانند.



مسیر جنگل بوکیت ناناس (Bukit Nanas)

این جنگل که در قلب شهر کوالالامپور در پای برج این شهر قرار دارد آخرین ریه سبز به جای مانده در شهر است که به گردشگران طبیعت دوست این فرصت را می دهد تا بدون خارج شدن از شهر از بودن در قلب جنگل های استوایی لذت ببرند. این جنگل حفاظت شده چندین و چند مسیر ویژه برای پیاده روی و دویدن دارد که طبیعت گردی را برایتان آسان تر می کند.



گونونگ کینابالو (Gunung Kinabalu)

بالا رفتن از کوه گونونگ که بلندترین کوه مالزی و سومین کوه بلند جنوب شرقی آسیاست چیزی است که در همه طبیعت گردی های مالزی به شما پیشنهاد می شود. پارک ملی کینابالو که در لیست یونسکو به ثبت رسیده کوه را به احاطه خود در آورده و زیبایی اش را دوچندان کرده است. فتح این قله چالش های زیادی دارد و معمولا بالارفتن و پایین آمدن از آن دو روز کامل زمان می خواهد.

منبع: الی گشت

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه − دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!