لبنیات پرچرب برای سلامت قلب‌تان مفید است

توریست مالزی – بنا بر نتایج تحقیقات جدید، افرادی که از چربی لبنی بیشتر استفاده می‌کنند، در مقایسه با دیگران کمتر در معرض بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند. به‌...
توریست مالزی – بنا بر نتایج تحقیقات جدید، افرادی که از چربی لبنی بیشتر استفاده می‌کنند، در مقایسه با دیگران کمتر در معرض بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.

به‌ گزارش دویجه وله به نقل از فاکس‌نیوز، یک تیم بین‌المللی از دانشمندان با مطالعه بر روی ۴ هزار و ۱۵۰ فرد ۶۰ ساله در سوئد – کشوری که دارای بالاترین سطح تولید و مصرف لبنیات در جهان است – دریافتند که افرادی که بیشترین مصرف چربی‌های لبنیات را دارند، در معرض کمترین خطر ابتلا و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌ عروقی هستند.

پس از ترکیب نتایج این مطالعه با ۱۷ مطالعه دیگر که در مجموع ۴۳ هزار نفر از ایالات متحده، دانمارک و بریتانیا را مورد بررسی قرار داده بود، تیم تحقیقاتی این یافته‌ها را در سایر جمعیت‌ها نیز تأیید و اعلام کرد که مصرف لبنیات پرچرب هیچ ارتباطی با بروز بیماری‌های قلبی‌ عروقی به‌ویژه سکته قلبی ندارد. به‌گفته محققان، قبلا نیز ثابت شده بود که مصرف برخی از محصولات لبنی چرب، به‌ویژه محصولات تخمیرشده، برای سلامت قلب مفید است.

این مطالعه نشان می‌دهد که کاهش چربی لبنیات یا اجتناب از مصرف لبنیات بهترین انتخاب برای سلامت قلب نیست. مهم است به یاد داشته باشید که اگرچه غذاهای لبنی می‌توانند سرشار از چربی اشباع شده باشند، اما از نظر مواد مغذی دیگر نیز غنی هستند و می‌توانند بخشی از رژیم غذایی سالم باشند. با وجود این، منطقی‌ترین حالت این است که بر روی انتخاب برخی محصولات لبنی مانند ماست به جای کره یا اجتناب از محصولات لبنی شیرین تمرکز کنیم.

نتایج این تحقیق در مجله “PLOS Medicine” منتشر شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 + چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!