میوه پاپایا (Papaya)

پاپایا مزه‌ای شیرین و رنگی زرد دارد و منبعی غنی از آنتی اکسیدانهایی مانند کاروتن، ‌ویتامین C، فلانوئید، ویتامینهایB، فولات و ....
توریست مالزی – پاپایا گیاهی بزرگ_درخت مانند_ است، با یک ساقه(تنه) که ۵ تا ١٠ متر رشد می کند. برگ های ان به صورت پیچپیچان در قسمت بالای تنه محدود شده است.

برگ ها به بزرگی ۵٠ تا ٧٠ سانتی متر، با هفت برش پنجه مانند، که عمیق جدا جدا شده است. در محور انتهای برگ، میوه ها به اندازه ی ١۵ تا ۴۵ سانتی متر طول و ١٠ تا ٣٠ سانتی متر در قطر، به عمل می ایند.

این میوه از خانواده توت محسوب می شود. وقتی رسیده است که هنگام خوردن نرم باشد و پوست ان رنگ کهربایی تا نارنجی به خود بگیرد. میوه ی رسیده پاپایا معمولا، بدون پوست و دانه، خورده می شود. و میوه سبز کال می تواند پس از پخته شدن، معمولا در کاری هندی، سالاد و تاس کباب، خورده شود. سالاد پاپایا که در رستوران ها به فروش می رسد یکی از لذیذ ترین سالادها به حساب می آید.

پاپایا مزه‌ای شیرین و رنگی زرد دارد و منبعی غنی از آنتی اکسیدانهایی مانند کاروتن، ‌ویتامین C، فلانوئید، ویتامینهایB، فولات و اسید پانتوتنیک و همچنین مواد معدنی نظیر پتاسیم،‌ منیزیم و فیبر می‌باشد. هر دو این گروه تغذیه‌ای،‌ سلامت سیستم قلبی ـ عروقی را تقویت می‌کند و همچنین از ابتلاء ‌به سرطان روده جلوگیری می‌نماید. بعلاوه پاپایا حاوی، پاپین، آنزیمی برای هضم،‌ درمان آسیب‌های ورزشی و آلرژی می‌باشد.

فواید پاپایا عبارتند از:
١. پایین اوردن کلسترون
٢. کمک برای کاهش وزن
٣. تقویت سیستم دفاعی بدن
۴. خوب برای دیابت
۵. عالی برای چشم
۶. محافظت در برابر ارتوروز(التهاب مفاصل)
٧. بهبود سیستم گوارش
٨. کمک در کاهش درد عادت ماهیانه
٩. جلوگیری از چین و چروک
١٠. بهبود در رشد موی
١١. جلوگیری از سرطان
١٢. کمک برای کاهش استرس

چه نوع پاپایایی انتخاب نماییم و چگونه نگهداری کنیم
اگر پاپایایی که می‌خواهید انتخاب کنید برای مصرف همان روز است، باید پوست آن نارنجی متمایل به قرمز و صاف باشد. پاپایا‌یی که پوستی زرد رنگ دارند، باید چند روز بمانند تا رسیده شوند. پاپایاهای سبز و سفت را فقط در صورتی که می خواهید برای سالاد از آنها استفاده کنید، خریداری نمایید.

پاپایا‌های زردرنگ را می‌توان درون دمای معمولی اتاق نگهداری نمود تا رسیده شوند و اگر مایلید که فرایند رسیده‌شدن زودتر انجام گیرد می‌توانید پاپایا‌ها را در کیسه‌ای در کنار موز قرار دهید. اما پاپایا‌های رسیده باید در یخچال نگهداری شوند و طی یک تا دو روز مصرف شوند.

IMG_1894

IMG_1895

IMG_1896

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده − 15 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!