نخستین “کارت سفید” تاریخ فوتبال در لیگ زنان پرتغال

توریست مالزی – طرفداران فوتبال جهان در آینده باید علاوه بر کارت‌های زرد و قرمز، به دیدن کارت سفید داور نیز عادت کنند. به گزارش دویچه وله، کارت سفید...
توریست مالزی – طرفداران فوتبال جهان در آینده باید علاوه بر کارت‌های زرد و قرمز، به دیدن کارت سفید داور نیز عادت کنند.

به گزارش دویچه وله، کارت سفید داور در حال حاضر تنها در فوتبال پرتغال وجود دارد و شنبه شب برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی توسط یک داور مورد استفاده قرار گرفت. برخی تماشاگران از این اقدام داور متحیر شده بودند و برخی دیگر او را تشویق می‌کردند.

کاتارینا کامپوس، داور مسابقه بین تیم‌های اسپورتینگ و بنفیکا پرتغال، اولین داوری است که در تاریخ از این کارت در یک مسابقه فوتبال استفاده کرد. برخلاف کارت زرد یا قرمز که برای جریمه خطا، اعلام پنالتی یا اخراج استفاده می‌شوند، کارت سفید داور یک رفتار یا اقدام انسان‌دوستانه در جریان بازی فوتبال را مورد تشویق قرار می‌دهد.

در دیدار جام حذفی مسابقات فوتبال زنان پرتغال، لحظاتی پیش از به صدا در آمدن سوت پایان نیمه نخست مسابقه، یکی از بازیکنان نیمکت‌نشین به دلیل احساس درد دچار مشکل شد و به همین دلیل کادر پزشکی هر دو تیم بلافاصله به سمت او دویدند تا با توجه وضعیتش او را تحت درمان قرار دهند؛ موضوعی که با اقدام سریع آنها به بهبود وضعیت این بازیکن منجر شد.

کامپوس، داور این مسابقه هم پس از این اتفاق و در حضور بیش از پانزده هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه، به کادر پزشکی هر دو تیم کارت سفید نشان داد؛ کارت سفیدی که در راستای “ترویج ارزش‌های اخلاقی در ورزش” در فوتبال پرتغال پایه‌گذاری شده است.

کارت‌های زرد و قرمز داوران فوتبال، نخستین بار در سال ۱۹۷۰ در جام جهانی مکزیک رونمایی شدند. کورت شنشر، داور آلمانی دیدار افتتاحیه این جام، برای نخستین بار در تاریخ حرفه‌ای مسابقات فوتبال از کارت زرد استفاده کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یازده − هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!