نمایش قرآن طلای چینی در موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور

توریست مالزی – در گوشه ای از گالری چینی در موزه هنرهای اسلامی مالزی،قرآنی از خاندان «چینگ» قرار دارد. به گزارش شبستان به نقل از «themalaysianreserve»، این قرآن به...
توریست مالزی – در گوشه ای از گالری چینی در موزه هنرهای اسلامی مالزی،قرآنی از خاندان «چینگ» قرار دارد.
به گزارش شبستان به نقل از «themalaysianreserve»، این قرآن به صورت با شکوهی که با نقوش برجسته چینی از آن دوران که از جنس طلا هستند،تزئین شده است. تزیینات چرمی تیره حاکی از آن است که احتمالاً این نسخه از قرآن متعلق به یک نجیب زاده یا یک فرد ثروتمند در قرن ۱۷ بوده است. این قرآن یکی از اولین مجموعه هایی است که در این موزه قرار داده شده است.
موزه هنرهای اسلانی مالزی از زمان افتتاحش در سال ۱۱۹۸ میلادی تبدیل به یکی از بزرگ ترین موزه های هنرهای اسلامی در آسیای جنوب شرقی شده است. این موزه دارای مجموعه ای بیش از ۱۲ هزار و ۱۰۰ آثار هنری متعلق به قرن هفتم است. اما به دلیل محدویت مکانی،این موزه تنها می تواند حدود یک پنجم از آثار هنری خود را در یک دوره به نمایش بگذارد.
نسخه های به نمایش گذاشته شده از آثاری مانند قرآن سلسله چین و شاهنامه که شاهکار ادبیات فارسی است،گردشگران از همه نقاط جهان را به موزه هنرهای مالزی جذب کرده است. به این ترتیب ،این موزه تبدیل به یکی از بایدهای دیدنی در کوالالامپور شده است.
گفتنی است،از حدود ۱۰۰ هزار نفری که هر ساله از این موزه بازدید می کنند ۸۰ در صد آنها گردشگران بین المللی هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!