پاسپورت مالزیایی نهمین و ایرانی ۹۸امین پاسپورت معتبر جهان

پاسپورت مالزیایی با یک پله افت نسبت به سال گذشته به عنوان نهمین پاسپورت معتبر جهان انتخاب شد و این در حالی است که پاسپورت ایرانی در مکان 98 این فهرست قرار دارد.
پاسپورت مالزیایی با یک پله افت نسبت به سال گذشته به عنوان نهمین پاسپورت معتبر جهان انتخاب شد و این در حالی است که پاسپورت ایرانی در مکان ۹۸ این فهرست قرار دارد.

موسسه Henley & Partners تازه‌ترین گزارش خود با عنوان شاخص محدودیت‌های ویزا ۲۰۱۵ را منتشر کرد و بر اساس آن پاسپورت مالزیایی از نظر سفر به کشورهای مختلف جهان بدون ویزا در مکان نهم جهان جای گرفته است.

دارندگان پاسپورت مالزیای می‌توانند به ۱۶۳ کشور جهان بدون ویزا سفر کنند و این در حالی است که مسئولان مالزیایی در تلاش هستند تا سفر شهروندان این کشور به آمریکا را نیز بدون ویزا میسر کنند.

بر اساس این گزارش، پاسپورت مالزیایی پس از پاسپورت سنگاپوری (با رتبه جهانی ۵) همچنان دومین پاسپورت معتبر منطقه به شمار می‌رود. سنگاپوری‌ها می‌توانند با پاسپورت خود بدون ویزا به ۱۶۹ کشور جهان سفر کنند.

بر این اساس، دارندگان پاسپورت ایرانی می‌توانند بدون ویزا به ۳۷ کشور جهان سفر کنند و در جایگاه نود و هشتم با کشورهای کنگو، لبنان، لیبریا و لیبی همسایه هستند.

در مکان نخست این گزارش پاسپورت آلمانی و انگلیسی قرار دارد و دارندگان این پاسپورت‌ها می‌توانند بدون ویزا به ۱۷۳ کشور جهان سفر کنند.

پاسپورت‌های فنلاندی، سوئدی و آمریکایی در مکان دوم و پاسپورت‌های دانمارکی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، لوکزامبورگی، هلندی و نروژی در مکان سوم جای گرفته‌اند.

پاسپورت‌های بلژیک، کانادا، نیوزلند، پرتغال و اسپانیا در مکان چهارم معتبرترین پاسپورت‌های جهان قرار دارند و اتریش، سنگاپور، ایرلند و سوئیس هم کشورهایی هستند که پاسپورت‌هایشان در مکان پنجم قرار دارد.

متن کامل این گزارش را می‌توانید از این لینک دریافت کنید.

۲ یادداشت های برای این خبر به شرح زیر می باشد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

7 − چهار =

  • mostafa
    ۲۳ مهر ۱۳۹۴ at ۱۹:۲۲

    ایران در رتبه ۹۸ قرار دارد. در صورت امکان لیست ۳۷ کشور را که با پاسپورت ایرانی و بدون روادید قادر به ورود هستیم را ذکر نمایید. با تشکر.

    پاسخی ارسال کنید
  • hassan
    ۲۳ مهر ۱۳۹۴ at ۲۱:۳۶

    رتبه ایران رو درست اعلام نکردید. اگر به همون لینکی که فرستادید رجوع کنید رتبه ایران ۹۸ است نه ۱۰۱.

    پاسخی ارسال کنید
  • آخرین اخبار

    زیر آسمان کوالالامپور

    ^
    error: Content is protected !!