کافئین بیش از حد، استخوان‌ها را پوک می‌کند!

توریست مالزی – محققان دانشگاه استرالیای جنوبی هشدار می‌دهند که مصرف بیش از حد کافئین ممکن است با افزایش خطر پوکی استخوان مرتبط باشد. به گزارش دویجه وله به...
توریست مالزی – محققان دانشگاه استرالیای جنوبی هشدار می‌دهند که مصرف بیش از حد کافئین ممکن است با افزایش خطر پوکی استخوان مرتبط باشد.

به گزارش دویجه وله به نقل از مدیکال‌اکسپرس؛ محققان با بررسی تأثیرات قهوه بر چگونگی تنظیم کلسیم توسط کلیه‌ها، دریافتند که دوزهای بالای کافئین (۸۰۰ میلی گرم) مصرف‌شده در طی یک دوره شش ساعته، میزان کلسیم از دست‌رفته در ادرار را تقریباً دو برابر می‌کند. با افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار، مصرف کافئین ممکن است تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) را کاهش دهد و متعاقباً خطر شکستگی و پوکی استخوان را افزایش دهد.

این اولین مطالعه‌ای است که تأثیر مصرف کافئین با دوز بالا در کوتاه‌مدت را بر روی ترشحات کلسیم، سدیم و کراتینین از طریق کلیه‌ها، نشان می‌دهد. کافئین یکی از پرمصرف‌ترین خوراکی‌ها در جهان است و ۸۰ درصد بزرگسالان حداقل یک نوشیدنی کافئین‌دار در روز مصرف می‌کنند. اما به گفته محققان در حالی که قهوه مزایای خود را دارد، تأیید خطرات ناشی از آن نیز مهم است. زیرا افرادی که ۸۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز مصرف می‌کنند، میزان کلسیم دفع‌شده در آنها از طریق ادرار، ۷۷ درصد افزایش می‌یابد. به گفته محققان، متوسط ​​دریافت کافئین روزانه حدود ۲۰۰ میلی‌گرم؛ تقریباً دو فنجان قهوه است.

افراد در معرض خطر از دست دادن کلسیم، می‌توانند نوجوانانی باشند که زیاد نوشابه‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند زیرا استخوان‌های آنها هنوز در حال رشد است. ورزشکاران حرفه‌ای که از کافئین برای تقویت عملکرد استفاده می‌کنند و همچنین زنان بعد از یائسگی (به‌ویژه کسانی که مقادیر کمی کلسیم در رژیم غذایی مصرف می‌کنند) که عملکرد تعادل کلسیم در آنها مختل شده است نیز در معرض خطرات بیشتر ناشی از دفع کلسیم از طریق کافئین هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − سیزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!