مسجد«زاهر» مالزی؛ یکی از ۱۰ مسجد زیبای جهان

مسجد«زاهر» مالزی؛ یکی از ۱۰ مسجد زیبای جهان توریست مالزی – مسجد زاهر در مالزی دارای پنج گنبد سیاه رنگ است و یکی از ده مسجد زیبای جهان محسوب...
مسجد«زاهر» مالزی؛ یکی از ۱۰ مسجد زیبای جهان
توریست مالزی – مسجد زاهر در مالزی دارای پنج گنبد سیاه رنگ است و یکی از ده مسجد زیبای جهان محسوب می شود.

به نقل از «العین»، مسجد زاهر در شهر «الورستار» پایتخت ایالت «قدح» واقع شده است و در زمان سلطان «عبدالحمید حلیم شاه» بنا شده است. در ساخت این مسجد از مسجد «عزیزی» در شمال سوماترا الهام گرفته شده است.

مسجد زاهر در مساحت ۱۱ هزار و ۵۵۸ متر مربع در سال ۱۹۱۲ میلادی احداث و در سال ۱۹۱۵ میلادی تکمیل شده است. این مسجد، یکی از قدیمی ترین مساجد مالزی و یکی از ده مسجد زیبای جهان به شمار می رود. مسجد زاهر طراحی و معماری اسلامی دارد و فرهنگ اسلامی مالایی را نیز تداعی می کند.

این مسجد دارای یک مناره و پنج گنبد اصلی بزرگ است گنبد ساختمان قرمز رنگ است ، اما سیاه رنگ به نظر می آید و در طول ساعت های شبانه روز رنگ های آن تغییر می کند و به همین دلیل به گنبد سیاه مشهور است. گنبد اصلی مسجد در بخش شمال شرقی ساختمان قرار دارد. مسجد با نقوش اسلامی و آیات قرآنی مزین شده است.

مسجد زاهر مالزی در سال ۱۹۱۲ میلادی در محل جنگجویان ایالت کداح ساخته شده که درحال دفاع از این ایالت در مقابل ساکنان صیام در سال ۱۸۲۱ از دنیا رفتند. شبستان اصلی آن ۶۲ متر در ۶۲ متر مساحت داشته و ایوانی به ارتفاع ۴/۲ متر دارد. این مسجد از ۴ بخش ویژه مؤذن ها برخوردار است و هر بخش آن به واسطه یک گنبد پوشانده شده است.

هر ساله مسابقات قرآن کریم مالزی در این مسجد برگزار می شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده − 15 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!