پل پوترا شبیه سازی پل خواجوی اصفهان

توریست مالزی – پل پوترا طولانی ترین پل موجود در شهر زیبای پوتراجایاست که بلوار پوترا را به میدان پوترا متصل می نماید، طولش ۴۳۵ متر می باشد و...
توریست مالزی – پل پوترا طولانی ترین پل موجود در شهر زیبای پوتراجایاست که بلوار پوترا را به میدان پوترا متصل می نماید، طولش ۴۳۵ متر می باشد و از مکان های محبوب برای عکاسی و بخصوص تصویربرداری زوج های جوان است.

جنس پل از بتن و کاملاً بهره گرفته از نوع معماری پل خواجوی اصفهان یعنی معماری ایرانی اسلامی است،  این سازه دو طبقه دارد  و  نسبت به خواجو بسیار نوساز و ساختش متعلق به سال ۱۹۹۷ میلادی می‌باشد که البته در سال ۱۹۹۹ میلادی بازگشایی شد. گفته می‌شود دولت مالزی از ایران برای ساخت این سازه اجازه خواست و دولت ایران هم اجازه داد تا این پل ۲۵ درصد شبیه به خواجو ساخته شود به همین دلیل شاهدیم که پوترا با خواجو تفاوت‌های زیادی هم دارد. مانند تعداد طاق‌ها، فاصله‌ی میان طاق‌ها و طول پل .

ساخت چنین پروژه ی مهم و عظیمی از یک شرکت یا موسسه ی خاص ساخته نبود و مسئولین مالزی نیز ترجیح می دادند که از ایده ها و نیروهای گوناگون استفاده کنند به همین دلیل ساخت پروژه به شرکت های PPJ و PJC که در زمینه ی ساخت و ساز در مالزی فعال هستند سپرده شد که البته مقامات محلی نیز به آن ها کمک های شایان توجهی کردند. سازمان های دیگری هم چون زیر ساخت های شهری و بهداشت عمومی، مدیریت مواد زاید، برنامه ریزی شهری، حفاظت محیط زیست و توسعه اجتماعی اقتصادی در ساخت این پی زیبا نقش داشته اند.

تفریحاتی عالی بر روی پل پوترا
مطمئنا قدم زدن و پیاده روی روی پل پوترا تنها تفریحی ممکن بر روی این پل نیست، گردشگران زیادی به این ناحیه و دیدار پل پوترا می روند تا با سبک معماری ایرانی و اسلامی آشنا شوند و به گردش و تفریح در اطراف این سازه بپردازند، از برترین و محبوب ترین تفریحات موجود بر روی این پل و اطرافش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– عکاسی: مناظر اطراف پل پوترا و خود این سازه آن قدر دیدنی هستند که نمی توان از آن ها عکاسی نکرد. حتی زوج های جوان زیادی هم بر روی این پل می روند تا خاطره ی بهترین روز زندگیشان را در پل پوترا ثبت کنند.

– تماشای غروب آفتاب: از جمله بهترین مکان هایی که در پوتراجایا می توانید شاهد غروب خورشید باشید سطح بالایی پل پوترا است که غروب را دو چندان زیبا جلوه می دهد.

– قایق سواری: در دریاچه ی پوترا امکان قایق سواری نیز وجود دارد و بازدیدکنندگان و توریست ها نیز می توانند آن ها را اجاره کرده و به دامان آب های زلال در دریاچه سفر کنند.

– شکم گردی: اقامتگاه ها و رستوران های زیادی در اطراف پل پوترا وجود دارد که می توانید با مراجعه به آن ها خوراکی های خوشمزه ای تهیه نموده و نوش جان کنید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!