نوشیدنی هایی که در مالزی مورد طبع ذائقه ایرانی‌اند

کافی‌شاپ‌ها توریست مالزی – بعد از چند ساعت پیاده‌روی و خرید و گشت و گذار، یک چایی و یا قهوه خستگی‌تان را از تن به‌در می‌کند. starbucks با آرم...
کافی‌شاپ‌ها
توریست مالزی – بعد از چند ساعت پیاده‌روی و خرید و گشت و گذار، یک چایی و یا قهوه خستگی‌تان را از تن به‌در می‌کند. starbucks با آرم سبزش که به اندازه کافی همه جا شعبه دارد، انتخاب کسانی است که لم دادن روی یک مبل یا صندلی راحتی برای‌شان دل‌نشین‌تر از تشریفات است.
از منوی استار‌باکس جاوا چیپ توصیه می شود. ترکیبی از شیر، روغن نارگیل، کره کاکائو، سه نوع مغز، زرده تخم مرغ، قهوه و یخ به همراه خامه و شکلات با داشتن ۶۰۰ کالری انرژی و مزه‌ای بسیار دلچسب خستگی شما را کاملن از بین می‌برد و می‌توانید سرحال چند ساعت دیگر راه برید.
اما اگر هوس یک کیک خوشمزه کردید استارباکس را توصیه نمی‌کنم. secret recipe برای خوردن انواع کیک شکلاتی، پنیری و میوه‌ای با یک فنجان چایی یک انتخاب خوب است. برای کسانی که چندان به شکلات علاقه ندارند کیک‌های بدون شکر هم سرو می‌شود.

نوشیدنی ها:
آیس لمون تی
چایی را با یخ هم می‌شود خورد؟ چرا که نه! چایی با یخ و لیمو متداول‌ترین نوشیدنی‌ ساکنان مالزی از جمله ایرانی‌ها است. هنگام نوشیدن آیس لمون تی با هسته‌های لیموی گیر کرده در نِی درگیر می‌شوید. تعجب نکنید که این هم جزء جذابیت‌های این نوشیدنی است. البته رستوران‌های شیک‌تر بدون هسته سرو می‌کنند. با اطمینان می‌توان گفت آیس لمون تی در تمام رستوران‌های کوالالامپور سرو می‌شود. در فروشگاه‌ها نیز می‌توانید داخل قوطی با مارک‌هایی مثل لیپتون پیدا کنید.


تی‌تاریک
تی‌تاریک نوشیدنی سنتی مالزی است. ترکیبی از چایی و شیر و شهد شکر. اما درست کردن آن مراسم خاصی دارد. آن‌قدر با فاصله از یک پارچ به یک پارچ دیگر می‌ریزند تا حسابی کف کند. یک لیوان تی‌تاریک خوب یک چهارم کف دارد. البته کیفیت این نوشیدنی به قول قدیمی‌ها بستگی به دست استاد تی‌تاریک ساز دارد.




تی هالیا
تی هالیا نیز از نوشیدنی های مورد علاقه مالزیایی ها می باشد که بسیار هم مفید است. تی هالیا را با چای سیاه، شهد شکر، شیر غلیظ شده و زنجبیل درست می کنند و طعم زنجبیل آن کاملاً مشهود است و سر لیوان نیز کف دارد.




آب نارگیل

در گرمای تابستان نوشیدن آب نارگیل خنک واقعاً لذت‌بخش است. برخلاف سایر میوه‌ها که آب آن‌ها از فشرده شدن به دست می‌آید، آب نارگیل مایعی غلیظ در وسط میوه‌ی آن است که بیش‌ترین حد آن در نارگیل نرسیده و سبز وجود دارد. این آب میوه امروزه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های مالزی است، نه تنها به خاطر طعم و مزه منحصربه‌فرد آن بلکه به دلیل ترکیبات مغذی و فواید بی‌مثل و مانند آن برای سلامتی.



آب نیشکر Sugar cane juice
آب نیشکر را می توانید در اکثر بازارهای محلی و شبانه به طور تازه تهیه نمایید. ساقه نیشکر را داخل دستگاه آب گیری انداخته آب آن را می گیرند و به شما می دهند. در تمام رستوران ها هم این نوشیدنی خوشمزه و کم شیرین را می توانید تهیه نمایید.


پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده − 13 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!