آینده صنعت خودرو زیر دست طراح ایرانی

توریست مالزی – نادر فقیه‌زاده طراح پیشین ب ام و، خودرو جدید و برقی آواتار۱۱ را طراحی کرده که می‌تواند نمادی از خودروهای آینده باشد. آواتار ۱۱ با یک...
توریست مالزی – نادر فقیه‌زاده طراح پیشین ب ام و، خودرو جدید و برقی آواتار۱۱ را طراحی کرده که می‌تواند نمادی از خودروهای آینده باشد. آواتار ۱۱ با یک بار شارژ ییش از ۷۰۰کیلومتر راه را طی خواهد کرد.

به گزارش دویچه وله، نادر فقیه‌زاده یکی از بزرگترین طراحان صنعت خودرو جهان، در مونیخ آلمان خودرویی را طراحی کرده است که نماد خودروهای آینده است. او به سایت بیت ران گفته است: « دلیل ترک ب ام و کسب تجربه‌های بزرگ است می‌خواهم خودروهای برقی و خودران طراحی کنم. در برخی مواقع شرکت‌های بزرگ سنتی فکر می‌کنند ولی در شرکت‌های جدید فرصت‌های تازه‌ای در انتظار طراح است.»

Avatr 11 درشانگهای چین رونمایی شد خودرویی که نخستین محصول برند Avatar Technology است این برند پیش‌تر با نام Changan NIO شناخته می‌شد. این محصول شتاب صفر تا صد کیلومتر چهار ثانیه‌ای دارد.

شرکت چانگان چین و شرکت هواوی به همراه یک استودیو طراحی در آلمان به مدیریت نادر فقیه‌زاده این خودرو را طراحی کرده‌اند. بخش توسعه خودروهای برقی و خودران را شرکت هواوی انجام داده است در اصل این خودرو را می‌توان تجربه جدید شرکت هواوی برای توسعه خودروهای آینده دانست. مرکز Avatar Technology در شهر شانگهای چین قرار دارد و بخش طراحی آن در شهر مونیخ آلمان است. برای طراحی و توسعه خودروهای این شرکت هم شرکت‌های هواوی چین، چانگان و CATL چین همکاری دارند.

Avatr 11 خودرویی تمام برقی است. این خودرو یک شاسی بلند کوپه الکتریکی به شمار می‌رود که توسط چانگان، هوآوی و کمپانی تأمین کننده باتری CATL توسعه یافته است. این خودرو با یکبار شارژ می‌تواند بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه را طی کند. این رقم در مقایسه با خودروهای فعلی برقی که بیشتر آنها زیر ۵۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ پیمایش دارند عدد قابل توجهی است.

آواتار برای این ایجاد شد که با همکاری با هوآوی و CATL یک مجموعه فن‌آوری و نوآوری خودرو را تشکیل دهد. محصولات این شرکت تنها خودرو نخواهد بود. بلکه گفته می شود در آینده‌ای نزدیک نام آواتار را در خانه‌ها نیز خواهیم دید. چانگان که در ابتدای تشکیل این شرکت ۹۵ درصد سهام آن را در اختیار داشت، پس از سرمایه‌گذاری شرکت‌های دیگر سهم خود را به ۳۹ درصد کاهش داد. شرکت CATL نیز پس از چانگان با ۲۳ درصد سهام Avatar را در اختیار دارد.

در خودرو جدید آواتار ۱۱ از هوش مصنوعی برای رانندگی خودران و ارتباط با خودروهای دیگر استفاده شده است. در این خودرو لیدار به همراه دوربین و سنسورهای مختلف اطراف خودرو را پردازش کرده و به یک دید ۳۶۰ درجه دیجیتال دست پیدا می‌کند. هوش مصنوعی نیز کمک می کند این خودرو بدون راننده حرکت کند. چین قصد دارد با همکاری شرکت‌هایی در اروپا و آلمان به سرعت خودروهای آینده را توسعه دهد و بتواند سهم بزرگی از بازار را بدست آورد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!