احتمال ابتلا به بیماری‌های مهلک ریه با مصرف سفیدکننده‌ها

توریست مالزی- محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند که با مصرف یک بار در هفته از سفیدکننده‌های معمولی احتمال ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریه افزایش خواهد یافت. در این مطالعه جامع که...
توریست مالزی- محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند که با مصرف یک بار در هفته از سفیدکننده‌های معمولی احتمال ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریه افزایش خواهد یافت. در این مطالعه جامع که با همکاری موسسه ملی سلامت و تحقیقات پزشکی فرانسه انجام شد، شرایط زندگی بیش از ۵۵ هزار نفر در مورد نحوه استفاده از سفیدکننده‌ها شامل، هیدروژن پراکسید، الکل و سایر مواد شیمیایی معروف به کوات مورد استفاده برای ضدعفونی کردن کف و مبلمان مورد بررسی قرار گرفت.

در این مطالعه مشخص شد که مصرف هفتگی این محصولات شیمیایی احتمال ابتلا به بیماری مهلک انسدادی ریه را از ۲۴ تا ۳۲ درصد افزایش می‌دهد که در این میان سفیدکننده‌های معمولی حاوی کلر بیشترین آسیب را به ریه وارد می‌کنند.

محققان با انجام یک محاسبه ساده دریافتند که حداقل ۱.۲ میلیون نفر در بریتانیا در این شرایط زندگی می‌کنند که مرگ حداقل ۳۰ هزار نفر سالانه تنها به علت استفاده از این فراورده‌های ضد عفونی‌کننده را رقم می‌زند.

از دیگر شواهد موجود برای اثبات اثرات مخرب استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های رایج، بررسی وضعیت سلامت بیش از ۵۵ هزار پرستار است که در سال ۱۹۸۹ برای حضور در انجمن پرستاران آمریکا ثبت نام کرده‌اند. این مطالعه نشان داد در بین پرستارانی که از سال ۱۹۸۹ هنوز در این حرفه مشغول هستند حداقل ۶۶۳ نفر مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه شده‌اند.

منبع: ایسنا

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!