امتیاز دردناک اینترنت ایران در آخرین نتایج اسپید تست؛ پایین‌تر از فیجی و سریلانکا و بولیوی

توریست مالزی – سایت اسپید تست به سوهان روح ما ایرانی‌ها تبدیل شده و زمانی که در ابتدای ماه به آن سر می‌زنیم، با چند پله سقوط طرف می‌شویم....
توریست مالزی – سایت اسپید تست به سوهان روح ما ایرانی‌ها تبدیل شده و زمانی که در ابتدای ماه به آن سر می‌زنیم، با چند پله سقوط طرف می‌شویم. کمی قبل اشاره کردیم که امتیاز اینترنت ایران در رتبه بندی اسپید تست، از کشورهای گمنام آفریقایی هم پایین‌تر است و حالا وضع از آن هم خراب‌تر شده. همچنین در ابتدای کار بد نیست اشاره کنیم که تصویر مطلب، توسط هوش مصنوعی خلق شده است.

آخرین امتیاز و رتبه اینترنت ایران در SpeedTest
به گزارش گجت نیوز، در یک کلام، آخرین رتبه اینترنت ایران در اسپید تست، یک فاجعه به تمام معنا بوده و اینترنت همراه یا همان موبایل با یک پله سقوط، به جایگاه ۶۲ رسیده و اینترنت ثابت هم هرچند که یک پله بالاتر آمده اما هنوز در جایگاه ۱۴۵ قرار دارد که از تانزانیا و آنگولا هم پایین‌تر است! میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان در ماه آوریل و در نتایح اسپید تست، حدود ۴۲ مگابیت بر ثانیه برای دانلود و ۱۰.۳۳ مگابیت بر ثانیه برای آپلود بوده و پینگ هم روی ۲۸ میلی ثانیه ثبت شده.
رتبه اینترنت موبایل یا همراه ایران در جهان از نظر اسپید تست



اینترنت آفریقا جنوبی و ابوظبی و ویتنام از ما بهتر است


اینترنت موبایل ایران در مقایسه با این عددها، در رتبه ۶۲ قرار می‌گیرد که نسبت به ماه قبلی، از یک پله سقوط حکایت می‌کند. همچنین وضعیت کشورهایی مثل آذربایجان، آفریقا جنوبی، ویتنام، امان، پرتغال، عربستان سعودی، بحرین و کویت و قطر، از ما بهتر است. جایگاه اینترنت همراه شهرهای تهران و مشهد هم به ترتیب در رتبه ۸۶ و ۹۵ است که از این نظر، شهرهایی مثل مسکو، آنکارا، بیروت، استانبول، تایپه، مسقط، جده، دوحه، ریاض، ابوظبی، دبی و الریان قطر، بالاتر قرار دارند.
امتیاز اینترنت ثابت ایران در جهان از نظر SpeedTest



میانگین سرعت دانلود برای اینترنت ثابت در جهان، حدود ۸۰.۱۲ مگابیت بر ثانیه است که این عدد برای آپلود به ۳۵.۱۳ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و پینگ هم حدود ۹ میلی ثانیه است. با این تفاسیر، وضعیت رتبه اینترنت ثابت ایران در جهان، افتضاح‌تر از همراه است و ما از این نظر، در رتبه ۱۴۵ در دنیا قرار داریم. البته جای شکرش باقی است که نسبت به ماه قبلی، یک پله بالاتر رفته‌ایم!
رتبه آنگولا و تانزاینا از ما بالاتر است



وضعیت اینترنت ثابت در کشورهایی مثل آنگولا، تانزانیا، فیجی، سیرالائون، نیجریه، میانمار، سنگال، سریلانکا، تاجیکستان، هایتی، ونزوئلا، ماداگاسکار، عراق، آذربایجان، بولیوی، رواندا، غنا، بنگلادش، السالوادور، گواتمالا، قزاقستان، کنگو، بورکینافاسو، ازبکستان، قبرس، قرقیزستان، فلسطین، بحرین، اوکراین جنگ زده، قطر و ویتنام و خلاصه هر کشوری که فکرش را بکنید، از ما بهتر است و فعلا خنده به ایرانی‌ها نیامده! رتبه اینترنت ثابت تهران و مشهد هم به ترتیب در جایگاه ۱۶۲ و ۱۷۴ است و همین عددهای سه رقمی برای تفسیر وضعیت کفایت می‌کند و وارد جزئیات نمی‌شویم.

پول بهبود وضعیت اینترنت، در جیب فیلترینگ ریخته می‌شود!
حال سوال اینجاست که چرا وضعیت و جایگاه اینترنت ایران در جهان، تا این اندازه خراب است؟ ما فقط به یکی از دلایل آن اشاره می‌کنیم. همین دیروز بود که مطلع شدیم، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از پولی که برای فیلترینگ اینستاگرام هزینه شده بود، یک شبه دود شد و به هوا رفت؛ آن هم به دلیل تغییرات فنی که اینستاگرام روی شبکه خود اعمال کرده است. به نظر شما این پول و هزاران مورد مشابه از این پول‌ها، نمی‌توانند روی بهبود و پیشرفت شبکه اینترنت ثابت و همراه ایران هزینه شوند؟

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!