بزودی دکتر ربات شما را درمان می‌کند

توریست مالزی – احساس کسالت دارید؟ حالتان زیاد مساعد نیست؟ شاید به زودی دکتر ربات به نام «شیاو» بیماریتان را تشخیص داده و شما را درمان خواهد کرد. به گزارش...
توریست مالزی – احساس کسالت دارید؟ حالتان زیاد مساعد نیست؟ شاید به زودی دکتر ربات به نام «شیاو» بیماریتان را تشخیص داده و شما را درمان خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، دکتر شیاو رباتی که در عرصه درمان و پزشکی به خدمت گرفته می شود، توانست در امتحانات ملی پزشکی چین نمره ۴۶۵ از ۶۰۰ را کسب کند. عملکرد وی بسیار بهتر از آن چیزی بود که سازندگانش انتظار داشتند. این ربات در این امتحان سخت ۹۵ نمره بالاتر از حد قبولی را کسب کرد. امتحان او در اتاقی جدا از داوطلبین انسانی صورت گرفت و ۱۰ نفر از دست اندرکاران امتحانات پزشکی مشغول طراحی سوالات ویژه برای دکتر شیاو بودند.

دکتر شیاو ظاهرا قادر است با تحلیل اطلاعات پزشکی که در حافظه او ذخیره شده است بیماری را تشخیص دهد و درمان تجویز کند. گرچه ربات‌های درمان‎گر قادرند نسبت به انسان‌ها اطلاعات بسیار بیشتری را در حافظه خود ذخیره کنند اما میزان توانایی آنها در ترکیب اطلاعات ذخیره شده و تجزیه و تحلیل کامل داده‎ها و وضعیت بیمار هنوز بر ما مشخص نیست.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه − 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!